آشپزی - باران
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
باران
درباره وبلاگ




لوگو




آمار وبلاگ
بازدید امروز: 8
بازدید دیروز: 12
کل بازدیدها: 538794




گالری تصاویر سوسا وب تولز



سه شنبه 92 آبان 14 :: 12:52 عصر ::نگارنده : موسوی

 

 

روش اول:

 
ماهی رو بعد از شستن تو مخلوط آرد و نمک وزردچوبه و ادویه مخصوص ماهی و روغن به صورت ساده سرخ میکنیم. بعد تو یک ماهیتابه جدا سیر فراوون سرخ میکنم بعد گشنیز و جعفری رو خرد کرده و بعد به سیر اضافه میکنم و تفت میدم بعد آب نارنج یا آب لیموی تازه رو اضافه میکنیم و ماهی های سرخ شده رو به این مواد اضافه می کنیم و زیر شعله ی گاز رو کم میکنیم تا بوی آب لیمو یا نارنج توی ماهی بپیچه وبعد از ربع ساعت ماهی

با طعم و چاشنی خوشمزه آماده است.
مقدار آب لیمو یا نارنج بستگی به ذائقه شما داره در ظرفتون رو هم باید بزاررید تا آّلیمو بخار بشه و عطرش تو همه غذاتون بپیچه.

 




سه شنبه 92 آبان 14 :: 12:8 عصر ::نگارنده : موسوی

 

ته چین مرغ

مواد لازم برای تهیه ته چین مرغ:

  • برنج آبکش شده سه لیوان
  • زرده تخم مرغ دو عدد
  • ماست یک لیوان
  • زعفران دم کرده نصف لیوان
  • مرغ پخته و ریش شده دو لیوان
  • نمک و دارچین به مقدار لازم

بهترین راه آبکش کردن برنج

برای آبکش کردن برنج، اون رو از قبل سه چهار ساعت با نمک زیاد خیس میدیم. بعد آبش رو خارج میکنیم و برنجها رو آب میکشیم تا نمک اضافش بره. بعد در قابلمه حددود پنج لیوان آب رو به جوش میاریم و برنجهای خیس داده شده رو با مقدار کمی نمک در آب جوش میریزیم و میذاریم که بجوشه، وقتی کمی جوشید یک دانه از برنج رو برمیداریم و با ناخن نصفش میکنیم، وقتی به اندازه یک نقطه سفید وسطش خام بود آبکشش میکنیم. این بهترین راه برای آبکش کردن برنج هست.

پختن مرغ

مرغ رو همیشه بهتره در آب کم بپزین. اینطوری تمام طعمش رو به خودش میگیره و به آبش نمیده و خوشمزه تر میشه. مرغ رو در مقدار کمی آب با پیاز و کمی نمک و زردچوبه روی حرارت ملایم میگذاریم که بپزه. و بعدش ریش ریش میکنیم.

دم کشیدن زعفران

زعفران رو در آب جوش میریزیم و میگذاریم تا حدود نیم ساعت دم بکشه.


ته چین مرغ

برای تهیه ته چین

مهمترین قسمت ته چین مرغ همون ته دیگش هست، در واقع برای همین هم اسمش ته چین هست. به این صورت که ماست و زرده تخم مرغ و نصف زعفران دم کشیده رو به مقداری برنج مخلوط میکنیم و در قابلمه نچسبی که کفش رو از قبل چرب کردیم میریزیم. بعدش هم مقداری از مرغهای ریش شده رو روش میچینیم. و روی اون رو یک لایه از برنج و زعفران میریزیم و روی اون رو مرغ های ریش شده میچینیم و اونقدر این کارو تکرار میکنیم تا مرغ و برنجمون تموم شه.بعش هم روش رو کاملا با قاشق فشار میدیم تا مواد فشرده بشه و بعدش روی حرارت ملایم میگذاریم تا دم بکشه. اگر دوست داشته باشین میتونین از زرشک و خلال بادام و پسته خیس داده و تفت داده در لایه ها استفاده کنین. در انتها کمی زیرش رو زیاد میکنیم تا ته دیگش بگیره و بعد از یک دقیقه زیرش رو خاموش میکنیم.


ته چین مرغ

وقتی که دم کشید برای اینکه راحت و یکدست از کف قابلمه جدا شه پشت قابلمه رو کمی آب سرد میزنیم و بعد در ظرفی قابلمه رو برمیگردونیم تا ته چین کامل و یکدست برگرده. میتونید روش رو با زرشک و خلال بادام و پسته خیس کرده و تفت داده تزیین کنید.




سه شنبه 92 آبان 14 :: 11:55 صبح ::نگارنده : موسوی


شامی کباب سبزیجات

طرز تهیه ی شامی کباب سبزیجات

مواد اولیه: گوشت چرخ‌کرده400 گرم- سبزی معطر شامل (ترخون، ریحان، مرزه، شوید، گشنیز و جعفری) 100 گرم- آرد نخودچی دو قاشق سوپخوری- تخم‌مرغ یک عدد- پیاز رنده شده یک عدد- نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به میزان لازم- روغن، زیتون، سیخ چوبی و گوجه گیلاسی به میزان لازم


طرز تهیه:

در کاسه‌ای پیاز و تخم‌مرغ را مخلوط می‌کنیم، سپس گوشت چرخ‌کرده، سبزی خرد شده، نمک، زردچوبه و فلفل را افزوده و ورز می‌دهیم. آرد نخودچی را اضافه کرده و به ورز دادن ادامه می‌دهیم. از مواد آماده شده به اندازه یک پرتقال بزرگ در دست فرم می‌دهیم و به سیخ می‌کشیم. در تابه روغن ریخته و سیخ‌ها را داخل آن قرار می‌دهیم تا سرخ شود؛ پس از سرخ شدن، کباب‌ها را روی دستمال قرار می‌دهیم تا روغن اضافه آن گرفته شود. کباب‌ها را در ظرف سرو قرار داده و با گوجه، زیتون و هر سبزی که دوست داریم، تزیین می‌نماییم.

منبع:دست پخت




سه شنبه 92 آبان 14 :: 11:52 صبح ::نگارنده : موسوی
این روزها جوجه ترش، به اندازه کباب‌ترش طرفدار پیداکرده و ما می‌خواهیم یک نوع متفاوت از جوجه ترش را آموزش دهیم.


روش تهیه جوجه ترش تابه‌ای

مواد اولیه

سینه مرغ دو عدد

پیاز یک عدد

فلفل دلمه‌ای یک عدد

روغن زیتون دو قاشق غذاخوری

آب‌لیمو دو قاشق غذاخوری

گردو 200 گرم

گشنیز و نعنا 100 گرم

سیر دو حبه

آب نارنج سه قاشق غذاخوری

روغن سرخ کردنی و زعفران به میزان لازم

نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم



طرز تهیه

* مرغ را به قطعات کوچک به اصطلاح قوطی کبریتی برش زده، با پیاز رنده شده، فلفل دلمه‌ای خردشده، روغن زیتون، سیر، زعفران، نمک، فلفل، زردچوبه و آب‌لیمو مزه‌دار کرده و شش ساعت در یخچال قرار می‌دهیم تا طعم‌دار شود.

* سپس تکه‌های جوجه را به سیخ‌های چوبی کشیده و در تابه چدنی دردار می‌گذاریم تا بپزند، در این مرحله حتماً شعله گاز باید در کمترین حد باشد.

* در ظرفی جداگانه گردوی ساییده شده را به همراه سبزی‌های خردشده و آب نارنج خوب مخلوط کرده و پس از آن که جوجه‌ها آماده شدند، مواد را روی جوجه‌ها ریخته و می‌گذاریم تا به همراه جوجه‌ها به مدت 10 دقیقه بپزند.


نکــته

برای این که جوجه‌ها به سیخ چوبی نچسبد، باید سیخ‌ها را به روغن مایع آغشته کنیم.

منبع: مجله آشپزی خانواده سبز - سارا عباسپور




پنج شنبه 92 تیر 20 :: 9:57 صبح ::نگارنده : موسوی

اینم دستور پخت سوپی که بهارک عزیزم عاشقشه

 

مواد لازم برای 4 نفر

  • جو پرک شده (و البته گندم حلیمی بهتر است): 1 لیوان
  • هویج نگینی شده: 1 لیوان
  • سینه مرغ یا بال و گردن: 250 گرم
  • پیاز: یک عدد متوسط
  • پیازچه خرد شده: یک فنجان
  • قارچ: 6 تا 7 عدد متوسط
  • خامه: یک فنجان
  • شیر: به میزان لازم
  • نمک: به میزان لازم

 

روش تهیه

ابتدا جو را خوب شسته و در قابلمه میریزیم، سپس پیاز نگینی شده تفت داده شده را اضافه میکنیم، مرغ، قارچ خرد شده، هویج نگینی شده و کمی نمک به آن اضافه کرده و مقداری آب میریزیم و میگذاریم با حرارت ملایم بپزد.(در قابلمه را کج بگذارید چون سر میرود) بعد از پخت ، زمانیکه آب سوپ کشیده شد شیر را به آن اضافه میکنیم و اجازه میدهیم تا سوپ ما با شیر هم بپزد.(لازم بذکر است شیر را میتوانیم در 2 الی 3 مرحله اضافه کنیم و تا حدی شیر میریزیم که سوپ ما سفید و خوش رنگ شود). در 15 دقیقه آخر پخت، پیازچه خرد شده را می افزائیم، البته میتوانیم سبزی سوپ(گشنیز و جعفری) هم استفاده کنیم اما سوپ شیر با پیازچه بسیار خوشمزه تر میشود. در نهایت پس از اینکه سوپ جا افتاد، آنرا خاموش نموده و زمانیکه حرارت آن کمتر شد خامه را به آن اضافه میکنیم(اگر وقتیکه سوپ داغ است خامه را به آن اضافه کنیم، سوپ حالت بریده بریده میشود. البته اضافه کردن خامه اختیاری است و کسانی که رژیم دارند میتوانند آنرا حذف کنند.)

در صورتیکه میخواهید سوپ ملایم تری داشته باشید میتوانید با بلغور جو یا بلغور گندم حلیمی بپزید یا نصف پیمانه گندم حلیم و نصف پیمانه بلغور گندم حلیمی استفاده کنید.)





Susa Web Tools