شخصیت شناسی زنان - باران
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
باران
درباره وبلاگ




لوگو




آمار وبلاگ
بازدید امروز: 7
بازدید دیروز: 40
کل بازدیدها: 538858




گالری تصاویر سوسا وب تولز



دوشنبه 94 مرداد 12 :: 3:32 عصر ::نگارنده : موسوی

آرکتایپ ها همان کهن الگوها می باشند و براساس نظریه ی یونگ ، از کهن الگوها محتویات ذهن ناخوداگاه جمعی است که تظاهرات آن را روان باره یا شبه روح خوانده است . محتویات ذهن ناخوداگاه جمعی را نمی توان به طور مستقیم دریافت .

ارکتایپ های اسیب پذیر
1- دیمیتر 2- پرسفون 3- هرا
آرکتیپ های آسیب ناپذیر
4- آتنا 5- آرتمیس 6- هستیا 7- آفرودیت
چهار انرژی درونی هر زن :
معشوقه
مادر
 مادونا ( خانوم)
آمازون ( جنب و جوش و تلاش)
تعادل بین این انرژی ها خیلی مهمه .


آتنا:
 آتنا، ایزدبانوی عقل و مدیریت · پدیدآورنده جنگ و صلح · خدای تمدن، مدنیت، ادبیات و هنر · خدای صنایع دستی هدایای آرکتایپ آتنا:
تصمیم کیری بر اساس اولویت های شخصی خودش و نه لزوم مردان و... تمایل به سیستم مردانه و تایید سیستم زئوسی · مقاومت در اوج بحران عاطفی · میل به کسب علم بروز
آتنای زنان در:
 زنان صنعتگر ·اکثر منشیهای وفادار · اکثر زنان تحصیل کرده
 کودکی آتنا:
 توانایی تمرکز حواس ·دائم در حال سوال است، وکنجکاوی می کند. با پدر معیوب، این بچه حتی از موفقیت های خود لذت نمی برد.
نوجوانی آتنا: مهارت یابی ویژه در رایانه · نگاه تحقیرآمیز به اکثر دختران لوس و بیمزه اطراف ·برنامه ریزی دقیق برای دانشگاه شغل مناسب
زن آتنایی: زن آتنایی می خواهد جایگاه اجتماعی عالی بدست آورد · خانه را به نحوی عالی اداره می کند. در مسائل پیچیده خبره میشود. در تجارت و طب و حقوق و مهندسی رشد می کند.
رابطه زن آتنایی با زنان: رابطه خوبی معمولا با زنان ندارد · فقدان حس همدردی با سایر زنان رابطه زن آتنایی با مردان:
از مردان موفق خوشش می آید. از افراد ساده لوح خوشش نمی آید ·متنفر از مردان نوجوان ابدی · متنفر از مردان آنیمایی، دل رحم، حساس · عاشق اسرار پنهان، مبتکر·مردش را خودش انتخاب می کند.
 ازدواج زن آتنایی:
 ازدواجش با مرد جاافتاده است · موفق در ازدواج هایی که مرد و زن هردو شاغلند · مقاوم به حسادت های جنسی
مادری کردن زن آتنایی: عاشق فرزند پسر، رقابت جو و تیزهوش ·دختر ساعی و مستقل را می پسندد و هم مادری برایش می کند هم معلمی ·اگر خودش به هر دلیل موفق نبوده باشد، فشاری مخرب برای رشد فرزندانش می آورد.
میانسالی و کهنسالی آتنا:
دوران طلایی او میانسالی است . بحران همسر خطر این سنین است · با یائسگی راحت کنار می آید.

آرتمیس:
 الهه ماه الهه شکار و حیوانات وحشی و استقلال ·
پیچیده ترین خدای المپ هدایای آرکتایپ آرتمیس: استقلال شخصیت ·زنان‍یکه از نیروی فیزیکی خود برای رسیدن به خواسته خود بهره می برند · پرانرژی، هیجان زده و آزاد ·عشق شدید به طبیعت بکر · نمادخلوص روح · او بر اساس ارتباط با دیگران شناخته می شود( مثل آفرودیت، دیمیتر، پرسفون) .الگوی قدرتمند در ارتباط با مردان، حفظ هویت فردی
کودکی آرتمیس:
کودکی نامنفعل ·لجباز ·حمایت از ضعیف ترها ·طالب برابری با برادرخود · شادمان از دختربودن خود ·برای متفاوت بودن از مادر، تقلایی زیاد می کنند و بخشهای عاطفی خودراسرکوب می کنند.
نوجوانی آرتمیس:
 با اراده و مستقل · ورزشکار ·دانشجوی پیگیر · کله شق و دختر عاری از زنانگی
رابطه با مردان: ·بیشتر برادر مردان است ·جذب مردانی میشود باطبعی زیبادوست، خلاق، دارای ذوق موسیقی ·متنفر از ایفای نقش ضعیفه · ازدواجی غیرجنسی و دوستانه · عاشق مردان توانا میشود اما با رقابت جویی خود او رابطه را تخریب می کند.
محبوب مردانی که:
 دنبال استقلال شخصیتند · دنبال خصوصیات غیرزنانه و متفاوتند ·عاشق معنویت مرتبط با طبیعت در این زنان میشوند. آرتمیس چگونه مادری میشود: · از نقش حامله متنفر است · در مجموع مثل خرس مادر خوبی است.
تقویت آرتمیس: ·
 کجاها باید تمرین "نه" گفتن کنی · هدفتان را ببینید و سریع تغییر موضع ندهید · اهدافتان را بنویسید · اگر با مرد نمیتوانید رشد کنید شرایط بدون مرد را فراهم آورید.


هستیا:
 الهه آتش قلب ، سمبل نور تزکیه دهنده درون · او بیشتر ماهیت است تا فرد هدایای
آرکتایپ هستیا:
زنانی دارای خلوت و آرامش درونی و تمرکز به درون خود ·روش ادراکی او غریزی شهودی است
جنبه مرکزیت و نورانیت درون و معنویت هستیا: · اعطای حس استواری به زن · حس پیوند با کل زندگی و خلقت ·هستیا کمک می کند آتش درون را زنده نگه داریم.
 شغل مناسب هستیایی: کارهایی که بردباری می خواهد ·خیریه و کارهای عام المنفعه · او محیط کارس را همچون خانه پر از صمیمیت میکند.
 دوستان زن/دوستان مرد :
برای مصاحبتهای معنوی دوستان خوب دارد · اهل گفتگوهای اجتماعی و سیاسی و... نیست · همسری خوب و سنتی است و البته برای رضایت عاطفی محتاج مردان نیست.
ضعف هستیا: ·
خیلی کم مشکل روانی دارد . نقاب نداشتن موجب آسیب او می شود · فقدان توانایی ابراز وجود درونگرایی و انزوا پرورش و ردیابی هستیا: هنگام کار در منزل با تمرکز بر قداست · روشن کردن شمع به نشانه آتش هستی · مرتب کردن منزل، قابهاو... تنهایی اجباری در سوگ و غمها

آفرودیت :
خدای عشق و زیبایی ·زن خلاق و عاشق بیشه هدایای آرکتایپ آفرودیت: ·جنگجوی ضعیف · ایزد عشق آسمانی ناب ·ایزدبانوی شهوت· ایزد نگهبان زناشویی،
این افراد دارای شور زندگی هستند ، زنانی خلاق و عاشق . . .عاشق رنگ ، عاشق زیبایی ، عاشق زندگی،به طور مداوم عاشق می شوند و به زندگی در مفهوم کلی آن عشق می ورزند .
به راحتی می توانند سایرین را به خود جذب کنند ، جذابیت در ذات آنهاست ، برای آن کاری انجام نمی دهند.آدم های بسیار خلاقی هستنذ، خلاقیت در وجود آنهاست .لباس پوشیدن و آرایش کردنشان خاص خودشان است، به هیچ وجه از مد و دیگران تقلید نمی کنند بلکه خودشان مد را خلق می کنند.
 کودکی:
این ایزد بانو حتی در کودکی هم ،دیگران را شیفته ی خود می کند و حتی مانند دختران وزنان بالغ جنس مخالف را جذب خود می کنند. در اسطوره شناسی هم ایزد بانو آفرودیت همچون یک زن بالغ به همراه جشن و سرور و پایکوبی آسمانی و زمینی متولد شد.
دوران تحصیل:
در مدرسه و دانشگاه بیشتر از آنکه جذب درس باشند ، عاشق فعالیت های فوق برنامه مثل سرود ، نمایش و … هستند .محیط درس و فضای آموزشی محیط مناسبی برای تعامل این افراد با دیگران و ایجاد ارتباط با آدم های جور و واجور است.شرّ و شیطان و شیرین و دوست داشتنی هستند .
رابطه زنان آفرودیت تایپ با مردان و زنان:
با رویکردی دیگر آفرودیت حوزه مردانه و زنانه درون خود را با اراده و انتخاب خودش مثل وولوم تلویزیون، تنظیم می کنه که باعث میشه با اطرافیان رابطه عمیق برقرار کند. این هم باعث جذابیت و به دل نشستن این فرد می شود. این همان خاصیت کیمیاگر آفرودیت است که او می تواند از بسیاری از مردان مردتر و از بسیاری از زنان نیز زن تر بشود.برای مثال تا حدی که زنان ودختران نیز تمایل به رابطه عاطفی و ازدواج با زن آفرودیت پیدا میکنند.
با افراد از جنس مونث ارتباط لذت بخش برقرار می کنند و از آنها چیزهای بسیار زیادی در مورد زنانگی یاد می گیرند.
 ازدواج در زنان آفرودیت تایپ:
ازدواج هم برایشان هیجان انگیز و پر از تجربه های زندگی است به شرط اینکه برایشان دست و پاگیر نباشد و همیشه تنوع و تازگی داشته باشد.
ویژ گی های کلی:
افرادی که این کهن الگو در آنها حضور دارد شور و شوق زندگی در آنها موج میزند. این افراد را همیشه با شور و نشاط درونی و در تعامل با زندگی مبینید و حس میکنید و این افراد از ارتباط با انسانها لذت میبرند.
 همواره عاشق زندگی و همه ابعاد و ظواهر و قسمتهای مختلف آن هستند و هیچ گاه نسبت به زندگی دلسرد نشده و همیشه تمایل به ادامه آن، بازآفرینی و خلاقیتی در این زمینه دارند.
حتی برای انجام دادن کارهای به ظاهر تکراری از خود خلاقیت داشته و هر بار طوری رفتار م یکنند که انگار بار اولی است که می خواهند آن را انجام دهند.
در مهمانی ها همیشه مرکز توجه و نـُـقـل مجلس هستند و همواره خودشان و دیگران از همنشینی با یکدیگر لذت می برند. زنان آفرودیت معمولا زنانی ساده رو و یا کم آرایش اما جذاب و دوست داشتنی هستند که این سادگی ذره ای از جذابیت آنها کم نمی کند و حتی در بعضی موارد انسانها شیفته ی همین سادگی در کنار جذابیتشان می شوند.
با خودشون و بدنشون کامل هستند و خودشون رو همانجور که هستند می پذیرند و به خودشون عشق می دهند، هیچ وقت از خودشون ایراد نمی گیرند و همیشه خود را تحسین می کنند. ( به همین دلیل هم هست که دیگران هم آنان را همیشه کامل و درست می بینند)
روح ایشان همواره جوان،
انرژی و مجموعه رفتارهای آفرودیت در سه حوزه ســر،‌ احساسات و غرایز، درون وروح فعال میباشد و افعال این فرد در تعادل و هماهنگی با این سه حوزه انجام میشود. همین مسئله باعث میشود که افراد با صفات و رفتارهای متفاوت به سمت آفرودیت مجذوب و مرتبط شوند.( با این رویکرد،) آفرودیت فردی جذاب ، بی نقص و زیبا و خلاصه منتهای هرچی که فکرش را بکنید، است که باعث تمایل افراد به رابطه با این فرد میشود.

دیمیتر :
نمونه ی غریزی مادری مادری کردن : افراطی ، تفریطی ، نرمال ·
 افراطی : بچه های بی اراده ( هاری عاطفی !!!! یعنی بچه ی دیمیتر، همیشه انتظار داره بقیه مثل مادرش باهاش رفتار کنن ، همیشه نیازمند به مادرهستند) ·
 تفریطی : کم گذاشتن برای بچه ها · نرمال : توجه به بچه ، بدون اینکه وابسته شود. دیمیتردر رابطه با مرد ها :
 انتظار زیادی از مرد خود ندارند. ·
 مردی را جذب می کند که نیاز به مادر داشته باشد. دایم شوهر خود را می ستاید . · Family man می خواهد.
 ذهن عفیفانه نسبت به مسایل جنسی دارند. · راحت استثمار می شوند.
 افسردگی دیمیتر:
 تعهد های بیش از حد ، رفتارهای نامردی بقیه و از دست دادن رابطه ای که در آن مادری می کند ؛ او را به خلأ می برد. · افسردگی پر سروصدایی دارند.
ضعف ها: نه نمی توانند بگویند. به راحتی وقت وپول و... انها استثمار می شود. ·بدون برنامه ریزی باردار می شوند. وابستگی های بچه ها را زیاد می کنند. چگونه دیمیتر به خود کمک کند · برای خود مادری کند. ·
جمله ی تأکیدی عاشقانه برای خود بگوید: نه گفتن به موقع را یاد بگیرد.

پرسفون :
الهه ی بهار و دوشیزگی ، زنی پذیرنده ، نشان دهنده ی دخترانگی ·
 دختری که رو هوا زندگی می کنه . ·
 پر از معصومیت احمقانه .
 بی خبر از توانمندی های خود . ·
 بی مسؤلیت در امور جدی مثل رابطه ، ازدواج ، کار،
 همیشه منتظر یک معجزه و تحول اند · شخصیت منفعل و پذیرا نسبت به مادر و همسر دخترک پرسفونی :
 دختربچه ای مطیع و مؤدب و خواهان تأیید شدن توسط دیگران ·
مادر دلواپس با مراقبت های افراطی خود ، این بچه را خجالتی و نامطمئن بار می آورد . · دختر پرسفونی معمولا درونگرا می شود.
 دوشیزه ی جوان پرسفونی:
 دخترانی که خود و خواسته هایش را نمی شناسد. دختری مطیع که معتقد است هرمامان بگه درسته ، مامان در تمام شئون زندگی او دخالت می کند و برای او خلوتی نمی گذارد . · برداشت های او متأثر از درک مادرش است . · با وجود کار و درس و... هدفی برای خود حس نمی کند .
 سه دسته مرد جذبش می شوند : ·
مرد خیلی مرد :حالت سنتی ازدواج ، مردان قوی با زنان کم عرضه ·
 مردی که نمی تواند با زنان قدرتمند رابطه داشته باشد. ·
 مردان بی تجربه و جوان مثل خودش ازدواج بهانه ای است ، برای جدال با مادر. استقلال روانی از مادر به بهانه ی ازدواج ، می تواند عامل رشد فردی دختر شود ؛ ولی ممکن است فقط جایگزین شود.
کمک به پرسفون :
 ازدواج آگاهانه و نترسیدن از پیوند زناشویی · گاهی اوقات طلاق برای پرسفون به منزله ی بلوغ دوباره است .

هرا :
الهه ی زناشویی موفقیت در زندگی را ، موفقیت در ازدواج می بیند .
 دوستی های هرا :
 دوستی هایی برای هرا ارزش دارند که خطری برای ازدواجش نباشد. بعد از ازدواج دوست های مجرد خودش را دور می ریزد وتنهاست . ازدواج هرا :
 هرا هم همسری خواستنی ، است و هم تحقیر می شود . هرای درون یک زن او را به زناشویی می کشاند .مردانی موفق را انتخاب می کند که نیاز به تیمار او دارند.او مردی را که توقع دارد ، می بیند ؛ نه واقعیت را . در برابر بی توجهی مرد ، دو کار می کند : سلیطه گری یا انزوا · ترجیح می دهد ، جشن عروسی مفصلی داشته باشد. زن هرایی با وجود زجری که شاید بکشد ، مایل به جدایی نیست .
فرزندان هرا : در درجه ی دوم اهمیت قرار دارند .هرا زمانی به فرزندان خود می رسد که خیالش از شوهرش راحت باشد .در برابر فرزندان از شوهر دفاع می کند.
 ضعف هرا :
 به شدت به بی توجهی حساس می شود. · زن هرایی وجودش و ارزشش را با همسر خود تعریف می کند . انحصارطلبی افراطی دارد. · با بی توجهی مرد دچار سرخوردگی شدید می شود. حسود است . زن هرایی می تواند بی رحم باشد و فرزند خود را مورد بی توجهی قرار دهد . با تقویت هرا در یک زن است که او از روابط گذرا و زنگ تفریحی دست می کشد و به توانایی متعهد بودن را می دهد.
کمک به هرا : به خود بگویید از همین الان مسئولیت زندگی ام را خودم به عهده می گیرم. · خانه ی خود را برای خود تزئین کنید . · ارتباط های خود را زیاد کنید .سعی کنید به انسان ها فازغ از روابط زناشویی ، ارزش بدهید.





Susa Web Tools