تفاوت اعتماد به نفس و عزت نفس: - باران
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
باران
درباره وبلاگ




لوگو




آمار وبلاگ
بازدید امروز: 7
بازدید دیروز: 15
کل بازدیدها: 538536




گالری تصاویر سوسا وب تولز



پنج شنبه 94 مهر 9 :: 9:13 صبح ::نگارنده : موسوی

اعتماد نفس به میزان اعتماد به خود در مورد انجام یک کار واحد گفته می شود. برای مثال من در رانندگی می توانم اعتماد به نفس خوبی داشته باشم، اما در آشپزی اعتماد به نفس نداشته باشم.
اما عزت نفس، به ارزیابی کلی شما از خود گفته می شود. به این معنا که من به چه میزان انسان ارزشمندی هستم.
عزت نفس عامل بسیار مهمی برای موفقیت می باشد. مخصوصا برای موفقیت در ارتباطات عاشقانه و زناشویی هر دوطرف باید از عزت نفس بالایی برخوردار باشند.
کمبود عزت نفس می تواند بسیار آسیب رسان باشد، حتی برای همسر این فرد. هیچگاه با شخصی که عزت نفس کافی ندارد ازدواج نکنید.
یک نشانه واضح برای تشخیص افراد با عزت نفس پایین این است که بگوید: اگر فلان کار را بکنم به غرورم بر خواهد خورد!
اگر به شخصی که دوست دارم ابراز علاقه کنم، غرورم خرد می شود. اگر برای اشتباهی عذر خواهی کنم غرورم خرد می شود.
افراد با عزت نفس پایین همیشه در فکر حفظ غرور خود هستند.

دکتر مهدی سودآوری، روانشناس و مدرس دانشگاه





Susa Web Tools