مولفه های صمیمیت - باران
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
باران
درباره وبلاگ




لوگو




آمار وبلاگ
بازدید امروز: 43
بازدید دیروز: 40
کل بازدیدها: 538894




گالری تصاویر سوسا وب تولز



شنبه 99 تیر 28 :: 1:51 عصر ::نگارنده : موسوی


??عاطفه از نیازهای پایدار هر فردی و صمیمیت یک نیاز واقعی است.

دوست داشتنگل تقدیم شمامولفه های 9 گانه صمیمیت عبارتند از :

1-صمیمیت عاطفی : استفاده از زبان برای تأمین نیاز همسر با واژگانی که بار عاطفی مثبت دارند مثل قربون صدقه رفتن و تأیید کردن و دوری از غرغر کردن و پرخاشگری و سرزنش و...

2-صمیمیت روان شناختی : مهارت شنیدن درد دل های همسر بدون قضاوت کردن طوری که همسر بدون ترس و دلهره بتواند برای شریک زندگیش راحت صحبت کند و از ملامت و سرزنش و..نترسد. در واقع توانایی افشای موضوعات مهم و شخصی خود با همسر که بدین منظور میبایست ابتدا امنیت فرد در رابطه تضمین شده باشد، یعنی فرد ترس از طرد شدن یا مسخره شدن و یا تنبیه شدن را نداشته باشد.

3-صمیمیت عقلانی: گفتگوی بالغانه و منطقی راجع به ارزش ها و درمیان گذاشتن عقاید و افکار و باورهای خود با همسر.عنصر اصلی در ایجاد و نگهداری صمیمیت عقلانی توانایی نقش گزینی role-taking یعنی توانایی دیدن جهان از دریچه چشمان همسر ، میباشد.

4-صمیمیت جنسی : درمیان گذاشتن افکار و احساسات و خیالپردازیهای جنسی با همسر و با توافق دوجانبه یک رابطه خوب برقرار کردن.

5-صمیمیت جسمی(غیر جنسی): نیاز به تماس جسمی و فیزیکی با همسر مثل گرفتن دستها یا ماساژ دادن و.. تعریف از جسم هم و تایید آن و اینکه همینطور که هست دوستش داریم.

6-صمیمیت معنوی : درمیان گذاشتن افکار و باورها و تجربه ها درباره موضوعات مذهبی و متافیزیکی و اخلاقی و معنای زندگی و رابطه با خدا و جهان بعد از مرگ و... با همسر و شرکت و لذت بردن دونفره از مناسبتهای مذهبی و مناسکها ، زیارت ها و شبهای عزاداری و اعیاد و..

7-صمیمیت زیبایی شناختی : درمیان گذاشتن احساسات و افکار و باورها و تجارب و ادراکاتی که فرد آنها را به دلیل زیباییشان دوست دارد.موسیقی و شعر و نقاشی و تمامی فعالیتهای هنری را میتوان در این حیطه در نظر گرفت.

8-صمیمیت اجتماعی و تفریحی : انجام فعالیتها و تجربه های لذتبخش با یکدیگر چه اجتماعی و چه خانوادگی و مهمانیها و چه فعالیتهای دو نفره تفریحی و ...

9-صمیمیت زمانی : اختصاص زمان برای انجام فعالیت مشترک و گفتگو و... یعنی اینکه افراد چقدر دوست دارند برای همسر خود در زندگی زناشویی وقت صرف کنند. برخی افراد پانزده دقیقه در روز را کافی میدانند و برخی دیگر یک تا دو ساعت زمان را بسته به شرایط موجود نیاز دارند.





Susa Web Tools