همسرداری - باران
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
باران
درباره وبلاگ




لوگو




آمار وبلاگ
بازدید امروز: 23
بازدید دیروز: 40
کل بازدیدها: 538874




گالری تصاویر سوسا وب تولز



شنبه 93 مرداد 11 :: 2:17 عصر ::نگارنده : موسوی

تعریف ارگاسم مهار شده : ارگاسم مهار شده در زنان که نوعی اختلال کنشی روانی - جنسی است عبارت است از مهار شدن تکراری و پایدار ارگاسم که با تأخیر یا فقدان ارگاسم پس از مرحله طبیعی انگیزش جنسی رخ می دهد و ممکن است همیشگی باشد یا از نوع اکتسابی، فراگیر باشد یا از نوع موقعیتی؛ همچنین ممکن است ناشی از عوامل روانی باشد یا عوامل ترکیبی. در این اختلال علی رغم برقراری رابطه جنسی و وارد شدن زن به فاز تحریک، پس از دخول، زن از تجربه ارگاسم جنسی ناتوان می باشد. تجربه نکردن ارگاسم اغلب با سایر مشکلات جنسی مانند آمیزش دردناک همراه است.

علل بوجود آورنده :

به طور کلی عوامل ایجاد اینگونه اختلالات شامل 4 گروه اساسی زیر می باشد :

الف) عوامل روانشناختی : ترس از بارداری، ترس از طرد شدن از جانب همسر، خصومت نسبت به مردان، احساس گناه در مورد تکانه های جنسی، تجارب تجاوز و صدمات جنسی، فقدان آگاهی جنسی، سوء مصرف مواد، اختلالات روانی، اضطراب، شرم و خجالت، افسردگی، ترس از آسیب به واژن، باورهای فرهنگی خاص، ترس از بیمار یهای مقاربتی، آشفتگی و سراسیمگی

ب) عوامل جسمی : زایمان، شیردهی و بارداری، سرطان گردن رحم، دردهای مزمن لگنی، کلستومی، ایلئوستومی، هیسترکتومی، اندومتریت، پرولاپس ژنیتال، خشکی واژن، دردهای مزمن و آرتریت، یائسگی، برخی از اعمال جراحی در ناحیه آلت تناسلی، لگن و پستانها.

ج) عوامل ارتباطی : اختلافات زناشویی، نداشتن پیوند عاطفی با همسر، تعارضها و اختلافات حل نشده، نبود ارتباط مناسب با همسر از لحاظ نیازها و ترجیحات جنسی، عملکرد جنسی مرد در تحریک زن. 

د) داروها : داروهای ضد فشارخون ، داروهای آنتی هیستامین، داروهای ضد افسردگی، ...

معیار های تشخیصی:

الف) وجود تأخیر یا فقدان ارگاسم به طور دائم یا مکرر، پس از مرحله برانگیختگی جنسی.

ب) اظهار ناراحتی و رنج و نگرانی زوج یا زوجه یا هردو.

اصول کلی درمان:

الف) در چنین مواردی که یک اختلال ممکن است منشاء روانی یا فیزیولوژیکی داشته باشد، پیش از هر اقدامی باید فرد مورد نظر تحت نظر پزشک قرار گرفته تا از سلامت جسمانی او اطمینان حاصل گردد.

ب) فرد مورد نظر باید از حیث دیگر اختلالات روانی، مورد مصاحبه تشخیصی قرار گیرد، چه بسا اختلال مذکور ناشی از یک بیماری روانی دیگر مانند افسردگی باشد.

ج) اختلالات جنسی معمولا ناشی از ناهماهنگی و یا مشکلات روابط زناشویی و عاطفی میان همسران هستند، بنابراین درمان این اختلالات ممکن است زیر مجموعه ای از زوج درمانی باشد.

د) ناآگاهی از مسائل جنسی یکی از علل این گونه اختلالات می باشد که آموزش مسائل جنسی و آشنایی با دستگاه تناسلی و شیوه کار آن، بخشی از درمان می باشد.

ه) آنورگاسمی اگر تحت تاثیر استفاده از داروها ایجاد شده باشد، قطع این داروها باید تحت نظارت پزشک صورت گیرد.

شیوه درمان:

1. ریلکسیشن : انجام تمرینات ریلکسیشن پیش از برقراری رابطه جنسی می تواند در ایجاد آمادگی بدنی و کاهش اضطراب بسیار موثر باشد.

2. حساسیت زدایی منظم : با توجه به اینکه منشاء اینگونه اختلالات جنسی معمولا ترس یا اضطراب می باشد ، با استفاده از این شیوه می توان در گذر زمان مشکل را برطرف نمود.

برای این کار می توان مراحل زیر را طی کرد :

الف) مرحله اول، ترک نزدیکی تا زمان درمان کامل می باشد. در این مرحله مرد فقط می تواند به شیوه های غیر دخول، ارگاسم و لذت جنسی را تجربه نماید.

ب) در مرحله بعد زوجین باید توسط مشاور و یا مطالعه و یا ... اطلاعات و آگاهی های جنسی و همچنین آگاهی های فیزیولوژیایی از اندام های جنسی خود و جنس مخالف را افزایش دهند، این کار ممکن است با توضیح و تشریح تصاویر آناتومی پزشکی، و همچنین مطالعه کتب آموزش مسائل جنسی صورت بگیرد.

ج) در مرحله سوم روابط غیر دخولی زوجین آغاز می گردد، در این مرحله زوجین فقط اجازه معاشقه، لمس، بوسیدن و نوازش مناطق غیر جنسی بدن را دارند و فقط ارتباط کلی بدنی و کلامی و چشمی برقرار خواهد شد. این مرحله باید آنقدر تکرار بشود که زن بتواند انجام این مرحله را بدون هیچ گونه اضطراب و ترسی تحمل نموده و لذت ببرد.

د) مرحله چهارم، لمس، بوسیدن و نوازش مناطق جنسی بدن زن می باشد، در این مرحله نیز نباید دخول صورت بگیرد، زوجین با لمس و نوازش نقاط تحریک کننده جنسی، خصوصا آلت تناسلی، وارد فاز تحریک شدید جنسی می شوند؛ این مرحله نیز باید آنقدر تکرار بشود که زن بتواند به راحتی تحریکات جنسی ناشی از نوازش آلت تناسلی را تحمل کرده و لذت ببرد. زوجین می توانند تا زمانی که در این مرحله هستند، ارگاسم را به صورت غیر دخولی تجربه نمایند.

ه) مرحله نهایی زمانی آغاز می گردد که زن از قرار گرفتن در معرض معاشقه و نوازشهای مناطق غیر جنسی و سپس مناطق جنسی توسط شوهر، بدون هراس و اضطراب لذت ببرد و خواستار ادامه رابطه و دخول باشد. در این صورت دخول صورت خواهد گرفت.

نویسنده : جواد ترکاشوند




شنبه 93 مرداد 11 :: 1:43 عصر ::نگارنده : موسوی

ناتوانی یا اختلال جنسی در زنان چند نوع است؟
اختلال جنسی در زنان به انواع زیر تقسیم می شود:
1- اختلال کمبود میل جنسی یا سردمزاجی زنان.
2- اختلال بیزاری یا تنفر جنسی. این اختلال شدیدتر از اختلال قبلی است.
3- اختلال در برانگیختگی جنسی. در این حالت فرد واجد میل جنسی است اما برانگیخته نمی شود.
4- هراس از آلت. این اختلال، اختلالی اضطرابی است که در آن فرد به شدت از آمیزش می ترسد، درحین آمیزش تمام عضلات شکم، ران، دست و پای او جمع می شود و به مرد اجازه آمیزش را نمی دهد.
5- واژینیسموس. این اختلال شبیه اختلال قبلی است. در این حالت، عضلات ست و پا و شکم شل است ولی عضله ابتدایی واژن مسدود و منقبض است و این انقباض مانع از دخول می شود.
6- آمیزش دردناک. این اختلال در اثر برانگیخته نشدن درست خانم و یا تعارضات خانم با همسرش در زندگی زناشویی و یا ناشی از مشکلاتی است که زن از کودکی با آمیزش جنسی داشته است. در این حالت، آمیزش برای خانم بسیار دردناک و ناخوشایند می شود.
7- اختلالِ نرسیدن به ارگاسم. این اختلال بسیار شایع است و شاید شایع تررین اختلال جنسی خانم ها باشد. این اختلال در کشور ما نسبت به کشورهای غربی و حتی کشورهایی مثل کره و چین و ژاپن رواج بیشتری دارد.
کلاً این اختلال در خاورمیانه شیوع گسترده تری نسبت به جهان غرب و بسیاری از مناطق دیگر جهان دارد. علت آن هم آموزه های تعصب آمیز است که اجازه نمی دهد خانم ها به اوج لذت جنسی برسند و بعد از مدتی نسبت به رابطه جنسی سرد و نفرت زده می شون و حتی از همسر خودشان هم دلزده می شوند که چرا او به ارگاسم می رسد ولی من به ارگاسم نمی رسم.
8- اختلال سردرد بعد از آمیزش. در این حالت، فرد بعد از آمیزش دچار سردرد، انقباض های عضلانی ناحیه سر، سرگیجه، تهوع می شود.
9- اختلال ملال بعد از آمیزش. در این حالت، زن پس از آمیزش دچار افسردگی و اندوه می شود و ممکن است گریه کند و دچار غم شدید شود.
این ها اختلالات جنسی خانم هاست.
حادترین اختلال در بین این اختلالات نه گانه کدام است؟
بیزاری جنسی از همه حادتر است و درمانش هم از همه شدیدتر است؛ چون فرد نه تنها تمایلی به نزدیکی ندارد بلکه از آن بیزار است. ممکن است علت این اختلال، سوءاستفاده های جنسی در کودکی باشد. تجاوز و کودک آزاری حتی توسط محارم و یا آموزه های سخت و متعصبانه در خانواده، می تواند علت این اختلال باشد.
مثلاً در خانواده ای که سه تا عمه میانسال ازدواج نکرده حضور دارند، یک دختر کم سن و سال در اثر تلقینات این سه تا عمه، می تواند دچار بیزاری جنسی شود ؛ من خودم چنین بیماری داشتم.
گاهی نیز آموزه هایی که موجب خشم زن نسبت به نزدیکی می شوند، می توانند علت این حالت باشند. مثلاً ممکن است یک زن ، مقاربت را نشانه بیچارگی و تحقیر و تسلیم و ستم پذیری اش بداند! چنین باورهایی می تواند به خشم از نزدیکی و بیزاری جنسی منجر شود.
ارتباط ناخوشایند با همسر  و یا دعواهای خانوادگی و اختلافات زناشویی هم به صورت ثانویه ممکن است موجب بیزاری جنسی شوند. انزجار جنسی سخت ترین و حادترین نوع اختلال جنسی در زنان است.
به طور کلی هر چه اختلال جنسی در مرحله آغازین تری از نزدیکی رخ دهد، حادتر و درمانش دشوارتر است. مثلاً درمانِ اختلالِ ملال و سردردِ بعد از آمیزش آسان تر از اختلال نرسیدن به ارگاسم و درمان این یکی آسان تر از اختلالات برانگیخته نشدن است.
دوره آمیزش به چهار مرحله تقسیم می شود:

1- میل جنسی 2- برانگیختگی جنسی 3- اورگاسم 4- فرونشینی.
فرونشینی در مرد و زن تفاوت هایی دارد. فرونشینی در مرد با دوره ای از بی پاسخی همراه است که بسته به سن و سال، وضعیت روحی و ژنتیک مرد ممکن است از یک ربع تا حتی چند روز باشد. مرد پس از رسیدن به ارگاسم، تا مدتی توانایی نعوظ دوباره را از دست می دهد ولی چنین حالتی در خانم ها وجود ندارد.
زنان پس از یک ارگاسم بلافاصله می توانند وارد یک ارگاسم دیگر شوند و حداقل سه تا چهار ارگاسم پشت سر هم را می توانند تجربه کنند ولی چنین ویژگی ای در مردها وجود ندارد. بنابراین برخی معتقدند میل جنسی در زنان خیلی قوی تر از مردان است.
بیزاری جنسی و هراس از آلت دقیقاً چه تفاوتی با هم دارند؟
هراس از آلت ناشی از این است که خانم در ناخودآگاه خودش احساس می کند که اگر نزدیکی کند، اعضاء و جوارحش زخمی و خدشه دارد می کند و مثلاً او را می کُشد.
هراس از آلت در جامعه ما و کلاً در خاورمیانه، خیلی شایع است.  در دبیرستان ها و مدارس راهنمایی، افسانه هایی ورد زبان دختران است که مثلاً عمه فلانی ازدواج کرد و کارش به اورژانس کشید، خاله فلانی شب اول ازدواج داشت می مرد و او را بردند بیمارستان و بخیه اش زدند و … این افسانه ها سال ها در ذهن دختران ما می ماند و آنها با این تصورات بزرگ می شوند و ازدواج می کنند ولی او در خیلی از موارد نمی توانند با این افسانه ها کنار بیاید و آنها را از ذهن خود دور بریزند.
شما در بین بیمارانتان چنین نمونه ای زیاد دارید؟
بسیار زیاد. حداقل هفته ای پنج تا پانزده بیمار دارم که دچار هراس از آلت اند.
درمان این مشکل آسان است؟ و اصلاً چگونه است؟
درمانش خیلی آسان است. ما اطلاعاتی عینی به بیمار می دهیم. مثلاً اطلس آناتومی و وضعیت عضلات آلت و واژن را به فرد نشان می دهیم تا بیمار بداند که هیچ عضله یا استخوانی در آلت مرد وجود ندارد و فقط خون است که موجب نعوظ آلت مردانه می شود. ما این ها را به بیمار یادآور می شویم و او بر اساس جدول تمریناتی که به او می دهیم، تمرین های ویژه ای انجام می دهد. این مشکل در عرض 7 هفته قابل درمان است.
سردمزاجی در زنان بیشتر علل روانی دارد یا فیزیولوژیک و بیولوژیک؟
غالباً علل روانی دارد. اختلال جنسی به طور کلی ممکن است اولیه یا ثانویه باشد. اختلال اولیه از ابتدای آمیزش جنسی وجود دارد. اختلال ثانویه یعنی فرد تا مدت ها در نزدیکی جنسی مشکلی نداشته و اختلالش مثلاً از شش ماه پیش شروع شده است.
دانستن اینکه اختلال جنسی اولیه است یا ثانویه، و دیگر اینکه فقط معطوف به شوهر است یا کلاً در رابطه با هر جنس مخالفی وجود دارد، در درمان اختلال جنسی زنان مهم است.
در این موارد آموزه های متعصبانه و سخت گیرانه دوران کودکی و نوجوانی، احتمال سوءاستفاده جنسی و جسمی، یعنی دستمالی شدن دختر توسط پسردایی، پسر عمه، پسرعمو، پسرخاله، برادر، پدر، عمو، دایی – که متاسفانه در کشور ما نیز شایع است -  و نیز موارد دیگری مثل مردستیزی، ازدواج تحمیلی و یا اختلافات زناشویی، که حتی می تواند شامل تعیین مهریه و خرید جهیزیه و خریدن یا اجاره کردن خانه مناسب زندگی، می تواند به سردمزاجی زن بینجامد.
درمان سردمزاجی دشوار نیست ولی درمانگر برای درمان سردمزاجی و یا بیزاری جنسی، که اختلالات اولیه محسوب می شوند، باید باورهایی را در ذهن خانم ها بشکند. بنابراین شخصیت درمانگر یا مشاور نقش بسیار تعیین کننده ای در درمان اختلالات جنسی دارد.
اگر بیمار به لحاظ شخصیتی درونگرا و شرمگین باشد و به توضیحات اندک بسنده کند، درمان آن طور که باید پیش نمی رود؛ چون یک سری باورهای نادرست و طرح واره های شناختی غلط و نیز یکسری تعصبات و نادانی ها باید در جلسه آغازین شکسته شود تا بیمار راغب شود که تمرینات توصیه شده از سوی درمانگر را انجام دهد.

گاهی حتی اتوریته و اقتدار زیادی در جلسه اول باید اعمال شود تا بیمار انگیزه درمان را بدست آورد.
انگیزه درمان را چطور می توان افزایش داد؟
مثلاً من در مطب خودم یک میز مربع دارم که چهار تا صندلی در اطراف آن است و با بیمار و همسر او دور همین میز می نشینم. یعنی می خواهم به او بگویم این جا با مطب یک جراح که یک میز مستطیل بزرگ اربابی دارد و دو تا صندلی رعیتی هم جلوی آن میز برای مریضش گذاشته است، خیلی فرق دارد.
من به مریض می گویم که بار اصلی درمان بر دوش شما و شوهرتان است. من فقط می توانم کلید گنج را به دست شما بدهم ولی این خود شما هستید که باید به غار بروید و گنج را از آن خود کنید. اگر تمرین های درمانی را انجام ندهید، فیلم های آموزشی را نبینید، کتاب های لازم را نخوانید، درمان پیش نمی رود و مشکل حل نمی شود.
در روانپزشکی به طور کلی و در درمان اختلالات جنسی به طور ویژه، این طور نیست که مریض مثل کسی که به چشم پزشک مراجعه کرده، دراز بکشد و چند قطره در چشم او بریزند و بعد چشمش را پانسمان کنند و او بی هیچ نقش و کنشی، خوب شود و سلامتش را بدست آورد.
آمیزش دردناک چطور؟ این اختلال معمولاً بعد از ازدواج ایجاد می شود یا از قبل وجود دارد؟
بستگی به اولیه یا ثانویه بودن اختلال دارد.  در مواردی که اختلال اولیه است، ماجرا به پیش از ازدواج بازمی گردد ولی وقتی این اختلال ثانویه است، در اغلب موارد، مشکل ناشی از دوران پس از ازدواج است. یعنی مشکلاتی که بین زن و شوهر ایجاد شده، در ایجاد این اختلال موثر بوده است.
حتی نارضایتی زن از میزان نفقه و خرجی نیز می تواند موجب  اختلال آمیزش دردناک شود. وقتی که آقا از چشم خانم بیفتد، ممکن است آمیزش دردناک شود.
یائسگی چه رابطه ای با اختلالات جنسی زنان دارد؟ و اگر رابطه ای دارد، بیشتر به کدام اختلال منجر می شود؟
یائسگی قطعاً بر کارکرد جنسی زنان تاثیر دارد. پس از یائسگی انواع اختلالات ممکن است در زنان حادث شود که شایع ترین آنها کمبود میل جنسی، برانگیخته نشدن، آمیزش دردناک و حتی به ارگاسم نرسیدن است.
این مشکلات زنان یائسه، راه حلی هم دارد؟
قبلاً برای رفع این مشکلات، جایگزینی هورمون صورت می گرفت ولی الان به دلیل بالارفتن آمار سرطان در زنان، این تردید پیش آمده است که آیا جایگزینی هورمون کار درستی است یا نه؟ در این باره اختلاف نظر زیادی بین متخصصان زنان و زایمان وجود دارد. به هر حال، یائسگی از حیث ایجاد اختلال جنسی در زنان، قطعاً مشکل ساز است.  
در جامعه ایران واکنش مردها به اختلال جنسی همسرشان معمولا چیست؟
مشکلات جنسی زنان در بسیاری از موارد منجر به فروپاشی خانواده می شود اما این فروپاشی به صورت غیرمستقیم رخ می دهد. یعنی مشکلات جنسی زن، مرد را به بیرون خانواده سوق می دهد. مرد اگر نتواند آمیزش جنسی داشته باشد، دچار مشکل در ناحیه های بیضه و پروستات شده و همچنین دچار افسردگی و یا پرخاشگری می شود.
بعضی مردان بیرون از خانواده با زن دیگری وارد رابطه می شوند و در بسیاری از موارد، همسر آنها پس از اینکه متوجه این امر می شود، طغیان می کند و و زن و شوهر کارشان به جدایی و طلاق می کشد.
مرد با همسرش که ناتوانی جنسی دارد، چگونه باید رفتار کند؟
مرد پیش از هر چیز، باید همسرش را درک کرده و او را حمایت کند. من همیشه به مردها می گویم هر مردی اگر رستم دستان هم باشد، در طول چهل سال حداقل چهار تا هشت بار و هر بار چهار تا هشت هفته ممکن است دچار اختلال جنسی جدی شود.
مرد باید بداند همان طور که این مشکل گریبانگیر خودش می شود، همسر او نیز ممکن است با چنین مشکلی مواجه شود.
افسردگی در زنان دو برابر مردان است. اضطراب در زنان دو-سه برابر مردان است. زنان فراز و فرودهای هورمونی دارند و در دوران بارداری و نیز پس از زایمان، تالمات روحی و روانی خاص خودشان را دارند و در این دوره ها ممکن است دچار مشکل اختلال جنسی شوند.
اختلال جنسی در پی مشکل روحی، امری طبیعی است. مرد باید همسرش را درک کند، از او حمایت کند و او را متهم به کم لطفی و مایه نگذاشتن از خودش در رابطه زناشویی نکند؛ چرا که زن در چنین وضعی قطعاً خودش این اندوه و نگرانی را دارد که در اثر ناتوانی او، زندگی اش در معرض خطر است.
مرد باید همسرش را نزد درمانگر اختلالات جنسی ببرد.

هم اکنون دوازده نفر روانپزشک، یک نفر متخصص مامایی و دو نفر روانشناس در ایران وجود دارند که   درمانگر جنسی هستند. این پانزده نفر آدم های شناخته شده ای هستند که متاسفانه همگی در تهران هستند. اما این به این معنا نیست که یک متخصصان اعصاب و روان، اورولوژی و زنان و زایمان در شهرستان ها، نمی توانند به حل مشکلات جنسی زنان کمک کنند.
به هر حال، بهتر است زن و شوهر به جای مراجعه به مشاوران و روانشناسان گوناگون، هر چه سریعتر به یک پزشک مراجعه کنند؛ زیرا مشکلات جنسی با فیزیولوژی و آناتومی پیوند خیلی نزدیکی دارد و روانشناسان و مشاوران در طول دوران تحصیلشان فیزیولوژی و آناتومی را مطالعه نمی کنند. اما پزشکان و ماماها، این مباحث را مطالعه کنند.
مرد باید هر چه زودتر همسرش را به یک درمانگر اختلالات جنسی برساند، با او در جلسات درمانی شرکت کند، همسرش را تشویق کند که تمرین ها را انجام دهد، بار درمان را بر دوش همسر بگذارد ولی در تمامی مراحل درمان حامی و پشتیبان همسرش باشد.

دکتر بهنام اوحدی
منبع:asriran.com




شنبه 93 مرداد 11 :: 12:7 عصر ::نگارنده : موسوی

آقای دکتر صفری نژاد، ارولوژیست؛

مقوله اختلالات جنسی در خانمها بسیار پیچیده تر از مردان و نیز شایع تر از مردان می باشد. اصطلاح ارگاسم به معنی ارضاء جنسی می باشد. یک سیکل یا چرخه جنسی در خانمها از 4 مرحله تشکیل می شود: مرحله برانگیختگی، مرحله کفه یا همان مرحله تداوم رابطه زناشوئی، مرحله ارگاسم و مرحله فروکش.
در جامعه ما اگر از اختلال جنسی صحبت می شود، معمولا هدف مردان می باشد، و نصف جمعیت که همان خانمها باشند، نادیده گرفته می شوند. در صورتیکه مقوله اختلالات جنسی در خانمها بسیار پیچیده تر از مردان و نیز شایع تر از مردان می باشد؛ بنابراین آگاهی از مسائل و مشکلات خانمها می تواند نقش عمده در استحکام خانواده ها داشته باشد.
اصطلاح ارگاسم به معنی ارضاء جنسی می باشد. یک سیکل یا چرخه جنسی در خانمها از 4 مرحله تشکیل می شود: مرحله برانگیختگی، مرحله کفه یا همان مرحله تداوم رابطه زناشوئی، مرحله ارگاسم و مرحله فروکش. یعنی یک سیکل جنسی طبیعی از برانگیختگی شروع می شود و بدنبال ارگاسم تمایل جنسی فروکش پیدا می کند. ارگاسم در خانمها یک فرایند پیچیده می باشد. مانند بسیاری از نکات دیگر روابط زناشوئی، آگاهی مردم حتی طبقه تحصیل کرده در این مورد بسیار اندک است. در مورد ارگاسم واقعیتهای زیر در جامعه وجود دارند:
• بسیاری از مردان نمی دانند که در یک رابطه زناشوئی طبیعی خانمها نیز باید به ارضاء جنسی برسند.
• بسیاری از خانمها در طول زندگی ارگاسم را تجربه نمی کنند.
• بسیاری از خانمها از وجود چنین پدیده ای در خود آگاه نیستند و پس از اینکه با دوستان و افراد فامیل صحبت می کنند، متوجه می شوند که باید در یک رابطه زناشوئی آنها باید مرحله ای بنام ارگاسم را تجربه کنند.
• تعداد قابل توجهی از خانمها در رسیدن به ارگاسم مشکل دارند و دیر به ارگاسم می رسند.
یک سیکل جنسی طبیعی در خانمها دو تفاوت عمده با مردان دارد: اولین تفاوت این است که خانمها برای رسیدن به ارگاسم معمولاً 15-10 دقیقه زمان لازم دارند ولی در صورتیکه حدود 90 درصد مردان ظرف 2 دقیقه پس از برقراری رابطه زناشوئی به ارضاء جنسی می رسند. دوم اینکه درسیکل جنسی، مردان دارای یک مرحله بیش از خانمها هستند و آن این است که پس از مرحله چهارم یا فروکش، مردها وارد مرحله پنجم یا مرحله تحریک ناپذیری می شوند، در این مرحله مردها دیگر نمی توانند رابطه زناشوئی مجدد را از صفر شروع کنند مدت زمان آن از چند دقیقه تا چند ساعت و تا چند روز متفاوت است. با افزایش سن مرد این مدت زمان بیشتر می شود. در صورتیکه خانمها فاقد مرحله تحریک ناپذیری هستند و پس از رسیدن به ارگاسم می توانند دوباره از صفر رابطه زناشوئی را از سر بگیرند. یعنی اکثر خانمها در صورت فراهم بودن شرایط می توانند در یک بار رابطه زناشوئی طبیعی چندین بار ارگاسم را تجربه کنند. موضوع مهم بعدی، این است که اکثر خانمها جهت رسیدن به ارگاسم نیاز به برقراری رابطه واژینال ندارند و در حقیقت در اکثر خانمها برقراری رابطه واژینال کمک چندانی در رسیدن به ارگاسم آنها نمی کند. و اما پس از مقدمه فوق می رسیم به علل اختلالات ارگاسم در خانمها.
تعریف اختلال ارگاسم چنین است: اگر یک خانمی علی رغم برانگیختگی جنسی، تحریکات مناسب و به مدت زمان کافی نتواند ارگاسم را تجربه کند، مبتلا به اختلال در ارگاسم می باشد. توجه کنید که فرد باید از نظر جنسی برانگیخته شود، یعنی اگر خانمی مجبور به برقراری رابطه زناشوئی شود، ارگاسم را تجربه نخواهد کرد. و یا اگر خانمی تحریکات کافی، مناسب و با مدت زمان کافی دریافت نکند، باز ارگاسم را تجربه نخواهد کرد. اختلال در ارگاسم به دو دسته بزرگ تقسیم می شود: اولیه و ثانویه.
در نوع اولیه یک خانم از بدو شروع زندگی جنسی دچار اختلال در ارگاسم بوده است. در نوع ثانویه یک خانم در ابتدا دارای ارگاسم طبیعی بوده ولی بعد از گذشت چند سال مبتلا به اختلال در ارگاسم می شود. ضمناً اختلال در ارگاسم یک تقسیم بندی دیگری هم دارد و آن نوع عمومی و نوع موقعیتی است. در اختلال در ارگاسم عمومی، فرد در هر شرایطی دارای اختلال در ارگاسم خواهد بود ولی در اختلال در ارگاسم موقعیتی، یک خانم در شرایط مکانی، زمانی و ... خاصی دچار اختلال در ارگاسم می شود. کلا اختلال در ارگاسم می تواند دارای دو علت بزرگ باشد، یا منشاء روحی و روانی دارد و یا اینکه منشاء عضوی دارد، یعنی علت اختلال در ارگاسم یک بیماری جسمی است.
باید توجه داشته باشیم که تشخیص اختلال در ارگاسم مشکل است و ممکن ثانویه به یک بیماری دیگر باشد. اختلالات جنسی در خانمها به شش دسته بزرگ تقسیم می شوند که یکی از آنها اختلال در ارگاسم است. اگر خانمی دارای ا ختلال در مرحله برانگیختگی است، طبیعی است که به ارگاسم نیز نخواهد رسید. بر خلاف مردان، مسائل عاطفی و روحی روانی در خانمها نقش بزرگی در یک رابطه زناشوئی طبیعی دارند. اگر خانمی رابطه عاطفی خوبی با همسر خود نداشته باشد، طبیعی است، که در برانگیختگی جنسی و رسیدن به ارگاسم مشکل خواهد داشت. برای درک اختلال در ارگاسم باید تغییرات فیزیولوژیک که در بدن یک خانم در حین برانگیختگی جنسی و ارگاسم اتفاق می افتد را بدانیم. وقتی یک خانمی از نظر جنسی برانگیخته می شود، جریان خون لگن افزایش پیدا کرده و به دستگاه تناسلی خون بیشتری می رسد. افزایش جریان خون سبب می شود که مقداری از سرم خون از داخل عروق دستگاه تناسلی خارج و سبب مرطوب شدن دستگاه تناسلی شود؛ بنابراین اگر خانمی در یک رابطه زناشوئی دچار مرطوب شدن دستگاه تناسلی نشود، دلیل براین است که وارد مرحله برانگیختگی نشده است و نباید انتظار داشت که به ارگاسم نیز برسد. با ادامه تحریکات جنسی جریان خون ناحیه لگن بیشتر شده و رفته رفته نیروها در ناحیه لگن افزایش می یابند. وقتی این نیروها و فشارها رها شوند، انقباضاتریتمیک لذت بخش در اندامهای دستگاه تناسلی اتفاق می افتد که به آن ارگاسم می گویند. این انقباضات سبب می شوند که خون جمع شده از دستگاه تناسلی خارج و دوباره به سیستم عمومی بدن برگردد و بدنبال آن بسرعت دستگاه تناسلی خشک می شود. شدت، مدت، و تعداد انقباضات در خانمهای مختلف متفاوت است و در همه یکسان نیست. معمولا خانمها رفته رفته یاد می گیرند که چگونه به ارگاسم برسند و رسیدن به ارگاسم در آنها ساده تر می شود. در اختلال ارگاسم، برانگیختگی جنسی و مرطوب شدن دستگاه تناسلی اتفاق می افتد، فشار در لگن افزایش می یابد و فشار جسمی نیز زیاد شده و به حداکثر می رسد، ولی خانم نمی تواند این فشارها را رها کرده و به ارگاسم برسد، که علت این عدم توانائی بسیار زیاد و یکی از آنها رها کردن خانم در اوج تحریک جنسی و یا در اواسط تحریک جنسی توسط شوهر است. این به ارگاسم نرسیدن سبب نا امیدی، عصبانیت و سایر مشکلات دیگر می گردد.
در اختلال ارگاسم یک خانم یا به ارگاسم نمی رسد و یا اینکه خیلی مشکل به آن می رسد. اینکه یک خانم هر از چند گاهی مبتلا به اختلال در ارگاسم شود طبیعی است. گاه بعضی از خانمها با تحریکات بخصوصی به ارگاسم می رسند و این هم طبیعی است و اختلال در ارگاسم محسوب نمی شود. اکثر موارد اختلال در ارگاسم اولیه هستند، یعنی بیمار در تمام طول زندگی جنسی خود دارای اختلال در ارگاسم بوده است. این خانمها با هیچ نوع تحریک جنسی به ارگاسم نمی رسند. در اختلال در ارگاسم ثانویه، خانم بدنبال یک بیماری، یک حادثه روحی روانی، یک جراحی و یا مصرف بعضی از داروها، دچار اختلال در ارگاسم می شود. داروها از علل مهم اختلالات جنسی از جمله اختلال در ارگاسم می باشند.
از علل عضوی مهم اختلال در ارگاسم می توان از موارد زیر نام برد:
• آسیب به عرق لگن مثلا بدنبال جراحیهای لگنی و پرتو درمانی لگن
• آسیب به نخاع که در آن اعصاب عروق لگنی آسیب می بینند.
• مصرف بعضی از داروها، که مهمترین آنها داروهائی است که در روانپزشکی بکار می روند. توجه داشته باشید که قطع و یا تعویض دارو باید فقط به دستور پزشک باشد.
• اعتیاد به مواد مخدر
• برداشتن کلیتوریس
• اختلالات هورمونی
از علل روحی روانی اختلال در ارگاسم می توان از موارد زیر نام برد:
• سابقه سوء استفاده جنسی
• سابقه تجربه جنسی نامناسب، یکی از آنها اصرار به برقراری رابطه زناشوئی به هر قیمت در شب زفاف است
• سوء استفاده عاطفی
• ترس از حاملگی
• ترس از ترد شدن توسط شوهر
• ترس از ازدست دادن کنترل حین ارگاسم
• داشتن تصویر نامناسب از بدن
• مشکل در روابط با همسر، مثل اختلافات خانوادگی
• استرسهای زندگی مثل مشکلات اقتصادی، بیکار شدن و طلاق
• گناه دانستن رابطه زناشوئی
• باورهای فرهنگی و اجتماعی
• سایر اختلالات روانی مثل افسردگی
احتمال اینکه اختلال در ارگاسم منشاء روحی روانی داشته باشد خیلی بیشتر از منشاء جسمی است.
درمان: وقتی علت اختلال در ارگاسم یک مشکل جسمی است، باید در صورت امکان آنرا درمان کرد. در مواردیکه مشکل منشاء روحی روانی دارد، معمولاً ترکیبی از آموزش، مشاوره، روان درمانی و درمان جنسی لازم است. برای اینکار افراد بسیار کار آزموده که آموزشهای لازم را دیده باشند، نیاز است. امروزه اکثر خانمهای مبتلا به اختلال در ارگاسم را می توان به مقدار زیادی کمک و درمان نمود. مشکل اصلی مواردی است که از دست درمانگر خارج است، مثلا ازدواج اجباری که در آن پدری به زور دختر خود را به عقد مردی در می آورد.




یکشنبه 93 مرداد 5 :: 12:11 عصر ::نگارنده : موسوی

رفتارهای آزار دهنده، حسادت و کنترل بیش از حد می تواند یک رابطه را از بین ببرد. در اینجا شما می توانید آنها را یاد گرفته واز رفتارتان حذف کنید.

1. رفتارهای آزار دهنده (غر زدن )

در اینجا فهرستی از فرم های معمول این عادت های بد ذکر شده است:

- شما به طور مداوم به او برای تغییر برخی عادات خاص و یا بهبود برخی از نقائص رفتاری  تذکر می دهید.
-  شما اورا به انجام دادن کاری خاص وادار می کنید.
- شما در مورد چیزی که حتی ممکن است مهم نباشد او را مجبور می کنید.

2. چسبیدن به همسر (مثل کنه بودن!)

در اینجا فهرستی از فرم های معمول این عادت های بد را بیان کردیم:

- شما باید بدانید که او تمام وقت کجاست.
- چندین بار در روز با او تماس بگیرید و یا اینکه نیاز دارید که اوچندین بار با شما تماس بگیرد.
- شما نمی خواهید بدون او هیچ جایی بروید.

فقط به خاطر اینکه دریک رابطه ای هستید به این معنا نیست که شما باید خودتان را حبس کنید. سعی کنید از داشتن روح آزاد و مستقل لذت ببرید. داشتن یک فرد از جنس مخالف در زندگی خود ،باید به غنی سازی هم کمک شود وبه هم کمک کنید نه اینکه روی مسائل کوچک تمرکز کنید.

 
3. حسادت

در اینجا فهرستی از فرم های معمول این عادت های بد بیان شده است:

- شما مخفیانه پیام های تلفن و یا ایمیل اورا بررسی می کنید.
- شما بخواهید که فعالیت هایش را تحت کنترل بگیرید.

- شما به دوستان دختر خود  به عنوان یک رقیب  نگاه می کنید.

در مورد اینکه چرا شما بیش از حد مشکوک هستید و آیا دلیل این که شما قبلا آسیب دیده بوده اید و دچار آسیب های روانی  شده اید؟ یا شاید به این دلیل است که او شما را فریب داده است  و شما هنوز هم به آن سخت اعتماد می کنید؟

اگر سعی کنید اولویت های خود را مجددا ارزیابی کنید، میتوانید از اشتباه دوباره که قابل فهم است جلوگیری کنید. اما سوء ظن و حسادت بیش از حد باعث  می شود که او احساس کند که شما به وی اعتماد ندارید.علاوه بر این، شما باید به یاد داشته باشید که حتی اگر مرد دیگری که در گذشته به شما آسیب زده را با آن مردی که در حال حاضر هستید مقایسه نکنید.


4. وابستگی بیش از حد

در اینجا فهرستی از فرم های معمول این عادت های بد عنوان شده است:

- شما برای چیزهایی که نمی توانید انجام دادنش را حتی تصور کنید به او وابسته هستید مانند رانندگی

- شما نمی توانید بدون موافقت او تصمیم بگیرید.
- شما نمی دانید که چطور بدون کمک او و یا اینکه او در کنارتان نباشد کاری را انجام دهید.

وابستگی های زیاد یک خانم به آقا مخصوصا از لحاظ فنی باعث می شود که به یک مرد برای انجام کارها نیازمند باشد.

5. داشتن درخواستهای متعدد (توقع زیادی داشتن)

در اینجا فهرستی از فرم های معمول این عادت های بد عنوان شده است:

- شما احساس می کنید حق اولویت  در همه زمان ها با او است .
- شما انتظار دارید که او برای شما خرید کند(و پس از آن به دوستان خود  آنچه که او برای شما خریده است را نشان دهید).
- شما انتظار دارید که همه چیز را رها کند و با شما باشد.
بودن در یک رابطه نباید به معنای صرف تمام اوقات و در کنار یکدیگر بودن باشد بلکه باید یک رابطه سالم ومتعادل که نیازمند احترام متقابل است را در کنار شریک خود داشته باشید. بسیاری از دختران علاقمندند که پسران برای آنها خرید کنند وبرایشان هدیه بخرند تا آنها بتوانند در جلوی دوستانشان به نمایش بگذارند واین فکر بسیار احمقانه است که محبت را در خرید کردن بدانند.


6. عنوان کردن مسائل شرم آور او  در ملاء عام

در اینجا فهرستی از فرم های معمول این عادت های بد آورده شده است:

- جوک های خصوصی که فقط شما دو نفر قرار است بدانید را در جمع های دوستانه بیان کنید.
-از اینکه او را اذیت کنید وباعث عصبانیتش شوید لذت می برید.
- شما به عمد او را با نام مستعاردر ملاء عام صدا می زنید.


7. رئیس بازی (احساس رئیس بودن)

در اینجا فهرستی از فرم های معمول این عادت های بد ذکر شده است:

- او را مجبور به پاسخ دادن به دستورات خود می کنید مانند حمل چمدان ها .
- شما برای اشتباهات ساده فریاد زده و او را سرزنش می کنید.

- شما به تنهایی تصمیم می گیرید واز او انتظار دارید که از شما پیروی کند.


فرصتی برای تصمیم گیری های خود داشته باشید وبه یک مصالحه با او در مورد اینکه چه باید بکنید، نحوه انجام کارها یا اینکه به کجا بروید و ...برسید.


8. انتظارداشتن خواندن ذهن

در اینجا فهرستی از فرم های معمول این عادت های بد بیان شده است:


- شما فرض می کنید که او می تواند پیش بینی کند و چگونه نسبت به چیزی واکنش نشان خواهد داد
ما به اشتباه فرض  میکنیم که اگر شرکای ما ،ما را دوست داشته باشند واکنش نشان می دهند وبا رفتارشان به ما واکنش نشان می دهند و راه دیگری برای گفتن دوستت دارم از طریق  خواندن ذهن نیست و مهم نیست که چه مدت با هم بوده اید .شاید شما همسرتان را دوست داشته باشید اما بهتر است که چه از لحاظ گفتاری وچه از لحاظ عملی به او نشان دهید وبگویید که دوستش دارید گاهی لازم است که بعضی چیزها را به زبان آورد ونشان داد.


9. گفتگوهای تحریک کننده با دوستان دیگر برای تحریک حس حسادت همسر

در اینجا فهرستی از فرم های معمول این عادت های بد را بیان می کنیم:

- شما می خواهید او را آزمایش کنید.
- شما فکر می کنید که حسادت ،ناز و نشانه ای از عشق است.
آشکار است که شما احساس می کنید که او شما را نادیده گرفته و شما به یک مقدارتوجه نیاز دارید. اگر او همچنان بخواهد که احساساتش را بروز دهد بعد از مدتی برای شما یکنواخت شده وشما می خواهید که او را از زندگی خود بیرون کنید.


10. نگرانی هایی که به نظر شما می رسد

در اینجا فهرستی از فرم های معمول این عادت های بد که می توان انجام داد بیان شده است:

- همیشه دیرسر قرار می رسید برای اینکه می خواهید تغییراتی را در زمینه لباس هایتان داشته باشید ودر آخر هم آماده نمی شوید.
- شما در تمام مدت از او سوال می کنید که چطور به نظر می رسید ؟آیا خوبید؟آیا چاق هستید؟...

- شما بیش از حد برای لباس و کفشتان زمانی که با هم بیرون می روید اعتراض می کنید.

مطمئنا، شما می خواهید که خوب به نظر برسید اما  نباید همه وقتتان را به رسیدگی در مورد ظاهرتان اختصاص دهید مخصوصا زمانی که با همسر یا نامزدتان بیرون می روید. حقیقت این است که اکثر زنان  می خواهند زنان دیگررا نسبت به مردان تحت تاثیر قرار دهند.شاید شما این همه تلاش کنید که خود را بیارایید اما ممکن است که همسر شما،شما را با یک لباس ساده دوست داشته باشد.مد و زیبایی خوب وسرگرم کننده است اما همه چیز نیست و نباید به رفتارهای وسواس گونه تبدیل شود.




سه شنبه 92 دی 24 :: 9:44 صبح ::نگارنده : موسوی

الف) مردها غذاهایی را دوست دارند.

ب) مردها روابط جنسی را نیز دوست دارند.

پس، خوردن چیزهایی که رابطه جنسیتان را بهتر می کند برایتان مهم نیست؟


اگر موافقید چاقو و چنگالتان را تیز کنید.با کمک گرفتن از متخصصین تغذیه و مطالعات اخیر، 10 تا از بهترین غذاهایی که در داشتن روابط جنسی بهتر در هر سن و در هر مرحله از زندگی به شما کمک می کند را معرفی می کنیم.

الیزابت وارد یک متخصص تغذیه می گوید:اگر مشکلاتی در خونرسانی بدنتان دارید،اگر دچار مشکلی می شوید که مانع تولید اسپرم های بالایی می شود با چند تغییر ساده در رژیمتان می توانید این شرایط را تسکین دهید.

 
 
تخم مرغ

فایده: با خوردن تخم مرغ تحریک پذیری پسرها کمتر می شود.


برای اینکه اعصابتان را آرام کنید،با یک بشقاب تخم مرغ در صبح سعی کنید همه چیز را آسان بگیرید. املت،آب پز،یا تخم مرغ جوشیده یک منبع خوب ویتامین ب می باشند و همچنین یک ماده غذایی کلیدی و اصلی برای داشتن رابطه جنسی پرهیجان و عاری از استرس می باشد.

دکتر یاول لاچنس رئیس انستیتو تغذیه دانشگاه روتجرز می گوید:هر زمانی که احساس اضطراب،و استرس کردید ویتامین ب اولین چیزی است که در بدنتان به اتمام رسیده و به آن نیاز دارد.ویتامین ب شما را از استرس دور می کند،به شما کمک می کند تا در هنگام رابطه جنسی آرام باشید و احساس خشم و عصبانیت را کاهش داده و درجلوگیری از انزال زودرس کمک می کند.

کرفس

کرفس خوراکی چسبناکی است که مزه ای شبیه آب دارد اما می تواند رابطه جنسی شما را بهبود بخشد.هر ساقه کرفس حاوی اندرواستنون و اندرواستنول می باشد،این دو،دو ماده شیمیایی هستند که به شما در جلب کردن نظر خانم ها کمک می کند.(نگران نباشید. این استروئید با استروئید اندرواستندیون متفاوت است) وقتی شما یک ساقه کرفس را می جوید شما اندرواستنون و بوی اندرواستنول را درون دهانتان آزاد می کنید .سپس آنها از پشت حلق شما به سمت بینیتان به گردش در می آیند.فرمون(ماده شیمیایی بودار) تحریک های بدنتان را بالا می برد و باعث می شود تا سیگنالهای خوش بو کننده را به بدنتان بفرستد.دفعه بعد حتما کرفس را امتحان کنید.دکتر هیرش معتقد است که فرمون ها فورا تاثیر می گیرد پس باید به خانمهایی که پیرامونتان هستند توجه کنید که بی درنگ جذب شما می شوند.آیا تابه حال کرفس را از غذایتان حذف کرده اید؟ کرفس یک غذای کم کالری،با فیبر بالا است پس می توانید هرآنچه که می خواهید از آن بخورید. پشیمان نمی شوید.

بستنی وانیلی

فایده: می توانید تا جایی که می شود از آن بخورید.


بستنی دارای سطح بالایی از کلسیم و فسفر است،کلسیم و فسفر دو ماده ای هستند که انرژی ماهیچه هایتان را تامین می کند و تمایلات جنسی شما را بالا می برد.

سارا بروور مولف کتاب "محرکهای جنسی خود را افزایش دهید" معتقد است که کلسیم (200 میلی گرم در یک کاسه) لذت جنسیتان را تقویت می کند زیرا ماهیچه هایی که کنترل کننده انزال است برای گرفتگی و انقباض به کلسیم احتیاج دارد.فقط بستنی از نوع وانیلی آن را انتخاب کنید. یک مطالعه که بر روی درمانهای چشایی و بویایی در شیکاگو و موسسه تحقیقات علمی انجام شد نشان داد که زمانی که مردها بوی وانیل را استشمام می کنند،آنها را درحالت ریلکس قرار می دهد،و باعث کاهش اضطراب و بروز احساساتشان می شود.

آجیل


مصرف سیگار،آلودگی هوا،و آلودگیهای دیگر در هوا می توانند باعث تخریب اسپرم آقایان شود و دی ان ای داخل سلول هایتان را دگرگون کرده و خطر تولید مثل را افزایش دهد.برای جنگیدن با این آلاینده ها چه باید کرد؟ از آجیل استفاده کنید.آجیل های برزیلی یک منبع غنی از سلنیوم هستند. سلنیوم ماده ی معدنی است که به سالم نگه داشتن اسپرم ها کمک می کند و همچنین به شناور شدن آلاینده ها کمک می کند.وقتی محققان در ایالت کینگدم متوجه مشکلات باروری مردان شدند، جذب سلنیوم آنها را افزایش دادند، درنتیجه سلولهایشان به شدت بارور شدند و همچنین سلولهای بادوام تری به دست آوردند. کیت آیوب سخنگوی موسسه رژیم آمریکا می گوید: آجیل همچنین یک منبع غنی از ویتامین ای است، یک آنتی اکسیدانی که از سلولهای اسپرم درمقابل آسیب های رادیکال آزد محافظت می کند.

 جگر


فایده: تعداد اسپرم ها را افزایش می دهد.


مقدار کمی از جگر منبع سرشاری از ویتامین آ است که برای افزایش قدرت باروری مفید می باشد. مطالعات نشان می دهند که مردانی که روزانه به مقدار فراوانی ویتامین آ مصرف می کنند تعداد اسپرم هایشان بالاتر و روابط جنسی بهتری نسبت به کسانی که ویتامین آ مصرف نمی کنند دارند.زمانی که ویتامین آ بدن کم می شود تولید اسپرم هم به طور چشمگیری کاهش مییابد.جگر نیز یک منبع غنی از روی است. بدن 5 میلیگرم روی دفع می کند (یک سوم نیاز روزانه تان). بنابراین آخر هفته بدنتان روی را ذخیره کرده است.

 هلو


پرتقال یک منبع عالی ویتامین ث است اما هلوی یخ زده انتخاب بهتری است.اگر شما به دنبال این هستید که کاستی های بدنتان را جبران کنید این بسیار حائز اهیمت است.یک متخصص تغذیه در فیلادلفیا می گوید:مردانی که به مقدار کافی ویتامین ث دریافت نمی کنند اسپرم هایی با کیفیت پایین تولید می کنند.

محققان دانشگاه تگزاس دریافتند که مردانی که حداقل 200 میلیگرم ویتامین ث به صورت روزانه مصرف می کنند اسپرهای بیشتری تولید می کنند تا افرادی که ویتامین ث کمتری مصرف می کنند.رئیس مرکز طب باروری مردان معتقد است که ویتامین ث همچنین از انبوه شدن اسپرم ها جلوگیری می کند.یک بسته تکه های هلوی یخ زده فریز شده ویتامین ث بیشتری نسبت به هلوی تازه دارد.آنها را یه شیر و غلات صبحانه تان اضافه کنید.یک فنجان میوه دوبرابر بیشتر از نیاز روزانه تان ویتامین ث دارد.

 بلوبری


فایده: باعث نعوظ می شود.


ویاگرا را فراموش کنید.کپسولهای آبی طبیعی که برای توان جنسی مفید است ممکن است بیشترین کار را برای شما انجام دهد.پروفسور علم تغذیه در دانشگاه مین می گوید:بلوبری یکی از بهترین غذاهای مخصوص مردان مسن دارای مشکل نعوظ است. آنها به شکل فیبرهای حلال ذخیره شده و قبل از اینکه کلسترول منقطع و شکسته شود یا جذب شده و در طول دیواره سرخگرها ته نشین شود به وارد شدن کلسترول اضافی به دستگاه گوارش کمک می کند تا سریعتر دفع شود.همچنین غنی از موادیست که به استراحت مجرای خونتان کمک می کند و گردش خون را بهبود می بخشد. مزایای کلسترول پایین و جریان خون چیست؟ هرچه سن مردان بالا می رود و جریان خونشان بیشترشود نعوظ بیشتری هم خواهند داشت. پروفسور علم تغذیه دانشگاه برای داشتن توان جنسی بالاتر و عملکرد بهتر خوردن بلوبری را به مقدار 3 یا 4 بار در هفته توصیه می کند.

 صبحانه دارای غلات


آیا برای داشتن رابطه جنسی بی حوصله و خسته هستید؟ صبحانه تان را چک کنید و مطمئن شوید که موادی را می خورید که دارای تیامین و ریبوفلاوین باشد. هر دو این ویتامین به شما کمک می کند تا انرژیتان را به طور موثر به کار بگیرید بنابراین با خوردن این ویتامین ها در هنگام تماشای تلویزیون از خوابیدن امتناع می کنید.این دو ویتامین همچنین برای سیستم عصبی بسیار اساسی و حیاتی است تا به طور مناسب عمل کند.عملکرد بهتر اعصاب به معنی تحریک و لذت بیشتر هنگام روابط جنسی است.هر چقدر سنتان بالا می رود،بدنتان برای جذب ویتامین ها که به نحوه عملکرد سیستم عصبیتان کمک می کند زمان زیادتری لازم دارد.بنابراین لازم است که شما نیرو و انرژیتان را افزایش دهید.نان ها و غلات منبع خوبی از نیاسین هستند،نیاسین یک ویتامینی که برای ترشح هیستامین ضروری است و یک ماده شیمیایی است که بدنتان برای رها کردن لذت جنسی به آن نیاز دارد.

گوشت کبابی


زمانی که شما به مدت یک یا دو دهه با شخصی به سر می برید کم کم جذابیت ها کاهش می یابد.روش ساده ای که روابط جنسی را بهبود می بخشد چیست؟ گوشت کبابی و مقداری گوشت راسته گوسفند بخورید.پروتئین موجود در گوشت سطح دوپامین و نور آدرنالین را بالا می برد. دوپامین و نور آدرنالین دو ماده شیمیایی در مغز هستند که حساسیت حین روابط جنسی را بالا می برد.استیک همچنین از روی سرشار است،روی یک ماده معدنی است که تمایلات جنسی را با کاهش تولید هورمونی به نام پرولاکتین بالا می برد و با تحریک مداخله می کند.و بهتر از همه خوردن گوشت قرمز است که به بالا بردن تستوسترون)هورمون جنسی مردانه( کمک میکند درحالی که تولید هورمون جنسی متصل به گلوبولین را محدود می کند. یک ماده ای که از گردش خون آلت تناسلی جلوگیری کرده و توان جنسی مردانه را کاهش می دهد.

 شکلات


فایده: مصرف طولانی مدت آن شما را به یک شخص حساس تبدیل می کند


بعد از خوردن استیک عصرها را با خوردن شکلات قهوه ای سپری کنید.کاکائوی موجود در شکلات شامل متیلکسانتین است، متیلکسانتین یک ماده محرکی است که حساسیت بدن را بالا میبرد.شکلات همچنین شامل فنیلتیلامین است، یک ماده شیمیایی که به مقدار بالایی تحریک کننده است.وارد می گوید: برای بسیاری از افراد،احساس،شبیه شور و هیجان داشتن هنگام تجربه اولین عشقشان است.

گردآوری راهنمای ازدواج آکاایران



سه شنبه 92 آذر 5 :: 11:15 صبح ::نگارنده : موسوی

چون عروسی به خانه آوردید، با محبت و تواضع کفش هایش را در آورده ،پاهایش را بشویید آن گاه او را به حجله دعوت کنید .این چنین است که مهر،برکت و رحمت بر خانه و عروستان سایه می افکند .
" پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)، من لا یحضره الفقیه،ج3.ص358 "
**************
وقتی عروس به حجله آمد به کعبه رو کنید،گیسوان او را نوازش کرده زلف تاب دارش را به چنگ گیرید و آرام بگویید ((خدایا !این امانت توست که به من سپردی .با گفته ی تو او را به خود حلال کرده ام ،فرزندم را مبارک ، پارسا و از پیروان پیامبرت قرار ده و شیطان را از او دور فرما))
" امام صادق(علیه السلام)، فروع کافی ج5 ص500 "
**************
چون عروسی به خانه آوردید، وضو سازید ،تن و روان خویش طراوت بخشید ،رو به خدای مهربان کنید و دو رکعت نماز عشق به جای آورید .به عروس خود نیز بگویید همین کار را بکند.
" امام صادق(علیه السلام)، مکارم الاخلاق ص 239 "
**************
پیش از این که با عروس خویش به بستر زفاف روید،هدیه ای به وی بدهید ،با این کار عشق و آرامش را به او هدیه کرده اید.
" امام صادق(علیه السلام)، وسائل الشیعه ج215 ص12 "
**************
وقتی به سوی همسرتان می روید ،در آغوش فرشتگانید.چون به آمیزش می پردازید گناهانتان چون برگ درختان فرو می ریزد و چون غسل می کنید خود را می شویید ،از گناهان بیرون می روید .
" پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم)، کافی، ج5، ص496 "
**************
هنگام آمیزش به طور کامل برهنه و عریان نشوید و زیر پوشی هر چند نازک به تن داشته باشید .
" پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم)، وسائل الشیعه ،ج14 ،ص85 "
**************
هیچ گاه با شکم سیر با همسر خود هم بستر نشوید این کار موجب بیماری و چه بسا موجب مرگ خواهد شد .
" امام صادق (علیه السلام)، وسائل الشیعه ج14،ص191 "
**************
چون به آمیزش پرداختی سخن کوتاه کن ،مبادا فرزندی لال نصیب تو گردد.
" امام علی (علیه السلام)، همان ص87 "
**************
چون به قصد بارور کردن رحم همسرت ،نزد او آرمیدی،با نیتی پاک و زبانی گویا با خدای مهربان چنین بگو (( خدایا مرا فرزندی عنایت فرما و او را پاکیزه و سالم قرار ده که در خلقت او زیاد و کم نباشد و او را عاقبت به خیر گردان))
" امام محمد باقر (علیه السلام)،همان ج15،ص106 "
**************
پس از آمیزش یکباره بلند مشوید و ننشینید،بلکه ابتدا به طرف راست بچرخید و اندکی بعد برای ادرار ولو اندک برخیزید ،پس از آن برای رسیدن به تعادل وآرامش غسل کنید ،با رعایت این آداب از سنگ مثانه در امان خواهید ماند.
" امام رضا (علیه السلام) ،همان "
**************
پرندگان هر کدام صفاتی دارند :شایست و ناشایست ،در آمیزش نیز آدابی دارند ،"کلاغ" علی رغم پرو بال سیاه و صدای ناهنجارش،در آمیزش مخفی کاراست ،آمیزش مخفی کارانه را از کلاغ بیاموزید.
" امام صادق(علیه السلام)،وسائل الشیعه ،ج14،ص100 "
**************
وقتی کودکی در اتاق است و شما را می پاید و حتی بی اختیار نفس و صدای شما را می شنود،از خیر این لحظات دل نشین و بهشتی در گذرید ،مبادا آن کودک در بزرگی به رابطه نامشروع تن در دهد که رستگار نمی گردد.
" پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)،همان ص95و فروع کافی ج5، ص500 "
**************
آقایان!مطابق میل خانمتان لباس بپوشید ،در خانه نیز آراسته و دل ربا باشید ،هوش و حواس همسرتان را ماهرانه به خود جلب کنید ،با این کار غدد جنسی او را نسبت به خود فعال کنید و عفت او را نسبت به دیگران فزونی می بخشید.
" امام رضا(علیه السلام)، مکارم الاخلاق ،ص80 "
**************
مراقب باشید ،رو و پشت به قبله با همسر خویش هم بستر شدن ،زشت و ناپسند است .حرمت کعبه را نگه دارید و خدا و فرشتگان را از خویش نا خرسند مسازید .
" امام صادق(علیه السلام)،همان ص14 "
**************
در این اوقات آمیزش نکنید : 1- بین اذان صبح و طلوع خورشید 2- بین غروب تا تاریک شدن هوا 3- هنگام خورشید گرفتگی و ماه گرفتگی
" امام صادق (علیه السلام)،همان ،ص96 "
**************
در اول شب چه زمستان و چه تابستان ،امیزش نکنید زیرا معده و رگها پر است و موجب بیماری نقرس ،سنگ مثانه ،ضعف چشم و چکیدن ادرار می گردد.
" پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)، همان ص91 "
**************
اگر فرزند کم عقل ودیوانه و جذامی نمی خواهید در اول ،وسط و آخر ماه (قمری ) با همسر خود در نیامیزید چه بسا ممکن است آن چه نمی خواهید صورت پذیرد.
" پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)، همان ص91 "
**************
در شب عید فطر ،عید قربان و نیمه شعبان نیز آمیزش به قصد فرزند دار شدن دوری گزینید چرا که ممکن است فرزند شما شرور ،معلول ،بد یمن و زشت رو گردد .
" پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)،وسایل الشیعه ج14 ،ص187 "
**************
اگر گاه چشمانت بی اختیار یا با اختیار به زنی افتاد و مسحور او شد و دلت لرزید ،پیش از این که پایت بلغزد ،چشم فرو بند و در اولین فرصت با همسرت هم بستر شو ،چرا که زنان همگی مانند همند.
" امام علی (علیه السلام)،همان ص73 "
**************
عشق به همسر گرما بخش و انرژی زاست ،با اعلام این عشق به او قلب وی را تسخیر کنید. ((دوستت دارم عزیزم )) جمله ای که هیچ گاه از قلب زن بیرون رفتنی نیست ،همسر خود را از این کلام آتشین محروم نسازید.
" پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)،همان ص10 "
**************
و آخر اینکه آنچه در خانه می گذرد امانت است، روا نیست زن ها آن چه میان آن ها و شوهرانشان در خلوت می گذرد به زنان دیگر بازگو کنند.
" پیامبراکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)،وسائل الشیعه ،ج14 ،ص154 "


منبع: پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده الف



سه شنبه 92 آذر 5 :: 9:14 صبح ::نگارنده : موسوی

خداوند در آیه ی 21 سوره ی روم، به اصل وجود عشق و احساس محبت متقابل بین زن و شوهر اشاره فرموده:«از نشانه های خداوند این است که از نوع خودتان، همسرانی برای شما آفرید تا در کنار آنان آرامش یابید و میانتان دوستی و رحمت نهاد»....و من آیاته ان خلق لکم من انفسکم ازواجا لتسکنوا الیها و جعل بینکم موده و رحمه...

در حالی که گفتن جملاتی که حاکی از محبت زوجین نسبت به هم است در رفع بسیاری از تردیدها و سوء ظن ها مؤثر و بر میزان محبت آنان می افزاید: ائمه معصومین: هم به ابراز علاقه به همسر تأکید نموده اند و در سیره ی عملی ایشان این امر در موارد متعددی به چشم می خورد.

پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) فرمود: وقتی مرد به زن خود با محبت می نگرد و زنش نیز به او با مهر نگرد، خداوند به دیده ی رحمت به آن ها نگاه می کند.

امروزه یکی از مهم ترین مشکلات خانواده ها نداشتن مدیریت صحیح در زندگی است؛ بسیاری از اختلافات، چالش ها و مشاجرات که مقدمه فروپاشی خانواده هاست، ناشی از نداشتن الگویی کامل در اداره خانواده است.

لذا بر آن شدیم تا آیین همسرداری اسلامی را که بر گرفته از احادیث و منابع کامل میباشد را تقدیم شما خوانندگان محترم بنمایم.

یکی از موضوعات مهمی که هر مؤمنی خواهان فهم آن از کلام درباره معصومین علیهم السلام است، موضوع «آیین همسرداری اسلامی» است .

بدین منظور، «آیین همسرداری در احادیث اسلامی » که برگرفته از «40 حدیث » در این زمینه میباشد رابرداشت کردیم و با ترجمه هایی دقیق و روان همراه سازیم و با عنوان هایی زیبا و تفکر برانگیز زمینه تدبر فراهم کنیم

این نکته را نیز خاطرنشان کنیم که 20 حدیث آغازین آن ها مربوط به «اخلاق شوهر نسبت به همسر» و 20 حدیث پسین آن ها مربوط به «اخلاق زن نسبت به همسر» است .

چشمان امید ما می گوید که این «حدیث گزینی » مطبوعتان می آید و مقبولتان می افتد; اما «خواجه شیراز» نیز چه در سفته است که گفته است:

صالح و طالح متاع خویش نمودند


تا که قبول افتد که در نظر آید

بکم ؛اخلاق شوهر نسبت به همسر

اظهار محبت بیشتر: «ایمان بیشتر»

1- پیامبر عزیز خدا صلی الله علیه و آله می فرمایند:

«کلما ازداد العبد ایمانا ازداد حبا للنسآء (1) ; هر چه ایمان بنده زیاد شود، محبت [وی] به زن ها نیز زیاد می شود .»

دوستدار اهل بیت علیهم السلام دوستدار همسر است

2
- امام صادق علیه السلام می فرمایند:

«کل من اشتد لنا حبا اشتد للنساء حبا (2) ; هر کس بیشتر دوستدار ما (خاندان عصمت و طهارت) باشد، به زن ها (همسرش) نیز بیشتر دوستی می کند .»

صفای زندگی اینجاست، اینجا

3-
حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام می فرمایند:

«فدارها علی کل حال واحسن الصحبة لها فیصفو عیشک (3) ; همیشه با همسرت مدارا کن، و با او به نیکی همنشینی کن تا زندگیت باصفا شود .»

از تکبر و خشونت بپرهیز

4-
پیامبر عزیز خدا صلی الله علیه و آله می فرمایند:

«خیر الرجال من امتی الذین لایتطاولون علی اهلیهم و یحنون علیهم ولا یظلمونهم (4) ; بهترین مردان امت من، آن کسانی هستند که نسبت به خانواده خود خشن و متکبر نباشند و بر آنان ترحم و نوازش کنند و به آنان آزار نرسانند .»

سیلی، هرگز!

5
- پیامبر عزیز خدا صلی الله علیه و آله می فرمایند:

«فای رجل لطم امراته لطمة، امرالله عزوجل مالک خازن النیران فیلطمه علی حر وجهه سبعین لطمة فی نار جهنم (5) ; هر کس به صورت زنش سیلی بزند، خداوند به آتشبان جهنم دستور می دهد تا در آتش جهنم هفتاد سیلی بر صورت او بزند .»

من تو را دوست دارم

6-
پیامبر عزیز خدا صلی الله علیه و آله می فرمایند:

«قول الرجل للمراة انی احبک لا یذهب من قلبها ابدا (6) ; این گفتار مرد به همسرش که «من تو را دوست دارم » ، هرگز از قلب زن بیرون نمی رود.»

تامین سعادت دینی و دنیایی همسر

7-
پیامبر عزیز خدا صلی الله علیه و آله می فرمایند:

«للمراة علی زوجها ان یشبع بطنها، و یکسو ظهرها، ویعلمها الصلاة والصوم والزکاة ان کان فی مالها حق، ولاتخالفه فی ذلک (7) ; حق زن بر شوهرش این است که او را سیر کند، لباس بپوشاند، نماز و روزه و زکات را - اگر در مال زن حق زکاتی است - به او یاد دهد، و زن نیز در این کارها با او مخالفت نورزد .»

این هم جهاد در راه خداست

8
- امام رضا علیه السلام می فرمایند:

«الکآد علی عیاله من حل کالمجاهد فی سبیل الله (8) ; کسی که از راه حلال برای تامین رفاه خانواده اش تلاش می کند، همچون مجاهدی است که در راه خدا جهاد می کند .»

آیا هدیه هم می خری؟

9-
پیامبر عزیز خدا صلی الله علیه و آله می فرمایند:

«من دخل السوق فاشتری تحفة فحملها الی عیاله کان کحامل صدقة الی قوم محاویج ولیبدا بالاناث قبل الذکور فان من فرح ابنته فکانما اعتق رقبة من ولد اسماعیل ومن اقر بعین ابن فکانما بکی من خشیة الله ومن بکی من خشیة الله ادخله الله جنات النعیم (9) ; هر کس به بازار رود و هدیه ای برای خانواده اش بخرد و ببرد، [پاداش او ] مانند کسی است که برای نیازمندان صدقه می برد [ . و هنگامی که هدیه را به خانه می برد]، باید، قبل از پسران، به دختران بدهد، زیرا کسی که دخترش را شادمان کند، مانند کسی است که یک بنده از فرزندان اسماعیل را آزاد کرده است . و هر کس [با دادن هدیه ای ] چشم پسری را روشن کند، گویا از ترس خدا گریسته است و هر کس از ترس خدا بگرید، خداوند او را داخل نعمت های بهشت کند .»

بازار و خرید گوشت

10
- امام سجاد علیه السلام می فرمایند:

«لان ادخل السوق ومعی درهم ابتاع به لحما لعیالی وقد قرموا الیه احب الی من ان اعتق نسمة (10) ; برای من به بازار رفتن و خرید یک درهم گوشت برای خانواده ام که میل به گوشت دارند، از بنده آزاد کردن دوست داشتنی تر است .»

سوغاتی را فراموش نکن

11-
امام صادق علیه السلام می فرمایند:

«اذا سافر احدکم فقدم من سفره فلیات اهله بما تیسر (11) ; هرگاه یکی از شما به مسافرت رود و سپس از سفر برگردد، پس باید برای خانواده خود به اندازه ای که توانایی دارد سوغاتی بیاورد .»

برای او آرایش می کنی؟

12-
امام باقر علیه السلام می فرمایند:

«النسآء یحببن ان یرین الرجل فی مثل ما یحب الرجل ان یری فیه النسآء من الزینة (12) ; همان گونه که مردان دوست دارند زینت و آرایش را در زنانشان ببینند، زنان نیز دوست دارند زینت و آرایش را در مردانشان ببینند .»
 

خانه را گرم نگه دار

13
- امام رضا علیه السلام می فرمایند:

«بنبغی للمؤمن ان ینقص من قوت عیاله فی الشتآء ویزید فی وقودهم (13) ; سزاوار است که مؤمن در زمستان از خوراک خانواده اش کم کند، و بر [چوب و زغال و] وسیله گرم کننده آنان بیفزاید .»

شاد ساختن خانواده در مناسبت های فرخنده

14
- راوی می گوید به امام صادق علیه السلام عرض کردم: حق زن بر شوهرش چیست؟ حضرت فرمودند:

«. . . ولاتکون فاکهة عامة الا اطعم عیاله منها ولایدع ان یکون للعید عندهم فضل فی الطعام وان یسنی لهم فی ذلک شی ء ما لم یسن لهم فی سآئر الایام (14) ; . . . هر میوه ای که همه مردم از آن می خورند، باید به خانواده اش بخوراند و در روزهای عید خوراک آنان را افزایش دهد، و چیزهایی برای آنان فراهم کند که در روزهای دیگر فراهم نمی کرده است .»
 

تهمت و سوء ظن هرگز

15
- امام صادق علیه السلام می فرمایند:

«لا تقذفوا نسآءکم فان فی قذفهن ندامة طویلة وعقوبة شدیدة (15) ; به زنان خود تهمت نزنید [و نسبت ناروا ندهید]، زیرا در این کار، [برای شما] پشیمانی طولانی و کیفر سختی خواهد بود .»
 

خدا کند تو بیایی

16
- پیامبر عزیز خدا صلی الله علیه و آله می فرمایند:

«هلک بذی المروة ان یبیت الرجل عن منزله بالمصر الذی فیه اهله (16) ; از جوانمردی دور است که [مردی] در شهری که خانواده اش هستند باشد، ولی در غیر خانه خود بخوابد .»
 

آداب ورود به خانه

17
- امام صادق علیه السلام می فرمایند:

«یسلم الرجل اذا دخل علی اهله واذا دخل یضرب بنعلیه ویتنحنح یصنع ذلک حتی یؤذنهم انه قد جآء حتی لا یری شیئا یکرهه (17) ; هنگامی که مرد با خانواده اش برخورد می کند، [به آنان] سلام کند و هنگام ورود با صدای کفش و با سرفه کردن، خانواده اش را از آمدن خود با خبر کند، تا اینکه چیزی نبیند که او را ناخوش آید .»
 

در کنار همسر نشستن

18
- پیامبر عزیز اسلام صلی الله علیه و آله می فرمایند:

«جلوس المرء عند عیاله احب الی الله تعالی من اعتکاف فی مسجدی هذا (18) ; نشستن مرد در کنار خانواده اش، نزد خدای بزرگ دوست داشتنی تر از اعتکاف [و نشستن] در این مسجد من است .»
 

تا کنون لقمه در دهانش گذاشته ای؟

19-
پیامبر عزیز خدا صلی الله علیه و آله می فرمایند:

«ان الرجل لیؤجر فی رفع اللقمة الی فی امراته (19) ; مرد در برابر لقمه ای که در دهان زنش می گذارد پاداش می برد .»
 

کتک نزن، فریاد نکش!

20-
پیامبر عزیز خدا صلی الله علیه و آله به یکی از زنان درباره حق زن بر شوهرش می فرمایند:

«حقک علیه ان یطعمک مما یاکل ویکسوک مما یلبس ولا یلطم ولا یصیح فی وجهک (20) ; حق تو بر شوهرت این است که از آنچه خود می خورد به تو غذا دهد، و از آنچه خود می پوشد تو را نیز بپوشاند، و به روی تو سیلی نزند و فریاد نکشد .»
 

دوم:اخلاق زن نسبت به همسر

زیور اطاعت به گردن آویز

21
- پیامبر عزیز خدا صلی الله علیه و آله می فرمایند:

«ان للرجل حقا علی امراته اذا دعاها ترضیه واذا امرها (21) لا تعصیه ولا تجاوبه بالخلاف ولا تخالفه (22) ; مرد حقی بر زنش دارد [و آن حق این است که] چنانچه او را صدا زند پاسخ دهد، و هنگامی که او را دستوری دهد سرپیچی نکند و پاسخ مخالف ندهد و با او مخالفت نورزد .»
 

باران عشق و محبت

22
- امام رضا علیه السلام می فرمایند:

«اعلم ان النسآء شتی فمنهن الغنیمة والغرامة و هی المتحببة لزوجها والعاشقة له ... (23) ; بدان که زنان گوناگونند، برخی از آنان دستاوردی گرانبها و تاوان [رنج های آدمی] هستند و این زن کسی است که به شوهرش محبت می کند و عاشق اوست .»
 

رضایت و شفاعت

23
- امام باقر علیه السلام می فرمایند:

«لا شفیع للمراة انجح عند ربها من رضا زوجها (24) ; برای زن هیچ شفیعی نزد پروردگارش به اندازه رضایت شوهرش سودمندتر نیست .»
 

عطر مهر و محبت

24
- پیامبر عزیز خدا صلی الله علیه و آله می فرمایند:

«للرجل علی المراة ان تلزم بیته وتودده وتحبه وتشفقه وتجتنب سخطه وتتبع مرضاته وتوفی بعهده ووعده (25) ; حق مرد بر زن این است که [زن] ملازم خانه او باشد، و به شوهرش دوستی و محبت و دلسوزی کند، و از خشم وی دوری گزیند، و آنچه را مورد رضایت اوست انجام دهد، و به پیمان و وعده وی وفادار باشد .»
 

سرانجام ناسپاسی

25
- امام صادق علیه السلام می فرمایند:

«ایما امراة قالت لزوجها: ما رایت قط من وجهک خیرا فقد حبط عملها (26) ; هر زنی به شوهرش بگوید: من از تو هرگز خیری ندیدم، [ثواب] کارش از بین می رود .»
 

لجبازی هرگز

26
- پیامبر عزیز خدا صلی الله علیه و آله می فرمایند:

«خیر نسائکم الودود الولود المؤاتیة وشرها اللجوج (27) ; بهترین زنانتان زنی است که با محبت، فرزندآور و سازگار باشد، و بدترین آنان زنی است که لجباز باشد .»
 

خشمگین کردن شوهر هرگز

27
- پیامبر عزیز خدا صلی الله علیه و آله می فرمایند:

«طوبی لامراة رضی عنها زوجها (28) ; خوشا به حال زنی که شوهرش از او راضی باشد .»
 

اذیت نکن

28-
پیامبر عزیز خدا صلی الله علیه و آله می فرمایند:

«من کان له امراة تؤذیه لم یقبل الله صلاتها ولا حسنة من عملها حتی تعینه وترضیه وان صامت الدهر وقامت واعتقت الرقاب وانفقت الاموال فی سبیل الله وکانت اول من ترد النار ثم قال: وعلی الرجل مثل ذلک الوزر والعذاب اذا کان لها مؤذیا ظالما (29) ; کسی که زنی دارد که [آن زن] به او آزار می رساند، خداوند نماز و کارهای نیک زن را نمی پذیرد تا اینکه به مرد کمک و او را راضی کند، اگر چه این زن تمام عمر را روزه بگیرد و نماز بخواند و بندگان را آزاد و دارایی [اش] را در راه خدا انفاق کند . و این زن نخستین کسی است که وارد آتش جهنم می شود . سپس حضرت فرمودند: مرد نیز چنین گناه و عذابی دارد اگر زنش را آزار رساند و [به او] ستم کند .»
 

چگونه می توانی او را غمگین ببینی؟

29-
امام صادق علیه السلام می فرمایند:

«. . . سعیدة سعیدة امراة تکرم زوجها ولا تؤذیه وتطیعه فی جمیع احواله (30) ; خوشا به سعادت و خوشا به سعادت آن زنی باد که شوهرش را بزرگ دارد و به او آزار نرساند و همیشه از شوهرش فرمانبری کند .»
 

چشمداشت بجا و منطقی

30
- پیامبر عزیز خدا صلی الله علیه و آله می فرمایند:

«لا یحل للمراة ان تتکلف زوجها فوق طاقته (31) ; برای زن جایز نیست که شوهرش را به بیش از توانایی اش مجبور کند .»
 

مهمان، با اجازه شوهر

31
- پیامبر عزیز خدا صلی الله علیه و آله می فرمایند:

«ایها الناس ان لنسآءکم علیکم حقا ولکم علیهن حقا حقکم علیهن [ . . . ان ] لا یدخلن احدا تکرهونه بیوتکم الا باذنکم (32) ; مردم! زن های شما بر شما حقی دارند و شما هم بر آنان حقی دارید . حق شما بر آنان این است که کسی را که شما رضایت ندارید، بدون اجازه به منزلتان وارد نکنند .»
 

هم به استقبالش برو و هم او را بدرقه کن

32-
مردی خدمت رسول خدا صلی الله علیه و آله آمد و عرض کرد: همسری دارم که هرگاه وارد خانه می شوم به استقبالم می آید، و چون از خانه بیرون می روم بدرقه ام می کند و زمانی که مرا اندوهگین می بیند می گوید: اگر برای رزق و روزی [و مخارج زندگی ] غصه می خوری، بدان که خداوند آن را به عهده گرفته است و اگر برای آخرت خود غصه می خوری، خدا اندوهت را زیاد کند [و بیشتر به فکر آخرت باشی . ] رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند: «ان لله عمالا و هذه من عماله لها نصف اجر الشهید (33) ; برای خدا کارگزارانی [در روی زمین] است و این زن یکی از کارگزاران خداست که پاداش او برابر با نیمی از پاداش شهید است .»
 

در این کارها نیز به او کمک کن

33-
پیامبر عزیز خدا صلی الله علیه و آله می فرمایند:

«ایما امراة اعانت زوجها علی الحج والجهاد او طلب العلم اعطاها الله من الثواب ما یعطی امراة ایوب علیه السلام (34) ; هر زنی که در حج و جهاد و دانش اندوزی به شوهرش کمک کند، خداوند آن پاداشی را که به زن حضرت ایوب علیه السلام داده است، به او می دهد .»
 

شهری در بهشت خدا

34-
امام صادق علیه السلام می فرمایند:

«ما من امراة تسقی زوجها شربة من مآء الا کان خیرا لها من عبادة سنة صیام نهارها وقیام لیلها ویبنی الله لها بکل شربة تسقی زوجها مدینة فی الجنة وغفر لها ستین خطیئة (35) ; هر زنی که به شوهرش مقداری آب دهد، برای او بهتر از عبادت یک سال است که روزهایش روزه باشد و شب هایش عبادت کند . و خداوند به جای هر مقدار آبی که به شوهرش بنوشاند، شهری در بهشت برایش می سازد و شصت گناهش را می آمرزد .»
 

تامین امنیت روانی همسر

35-
پیامبر عزیز خدا صلی الله علیه و آله می فرمایند:

«حق الرجل علی المراة انارة السراج واصلاح الطعام وان تستقبله عند باب بیتها فترحب وان تقدم الیه الطست والمندیل وان توضئه وان لاتمنعه نفسهآ الا من علة (36) ; حق مرد بر زن این است که چراغ خانه را روشن سازد; غذای مطبوع فراهم کند; و تا در خانه اش به پیشواز او برود و به او خوشامد بگوید; و تشت آب و حوله را برای او آماده کند و دست های او را بشوید; و بدون دلیل (عذر شرعی) مانع شوهر نسبت به نفس خودش نشود .»
 

رحمت خدا از آن کدبانویان است

36-
امام صادق علیه السلام از پیامبر عزیز خدا صلی الله علیه و آله روایت می کند:

«ایما امراة دفعت من بیت زوجها شیئا من موضع الی موضع ترید به صلاحا نظر الله الیها ومن نظر الله الیه لم یعذبه (37) ; هر زنی که در خانه شوهرش چیزی را برای سامان دادن وضع خانه جابه جا کند، خداوند نظر [رحمت] به او می کند . و هر کس مورد نظر [رحمت] خدا قرار گیرد، خدا عذابش نمی کند .»
 

خوشبوترین عطر، زیباترین لباس، نیکوترین زینت

37-
پیامبر عزیز خدا صلی الله علیه و آله درباره حق شوهر بر زن می فرمایند:

«علیها ان تطیب باطیب طیبها وتلبس احسن ثیابها وتزین باحسن زینتها (38) ; بر زن است که [برای شوهرش ] خوشبوترین عطرهایش را بزند و قشنگترین لباس هایش را بپوشد، و از زیباترین زینت هایش استفاده کند .»
 

هنر آشپزی

38-
امام صادق علیه السلام می فرمایند:

«خیر نسآءکم الطیبة الریح الطیبة الطبیخ التی اذا انفقت انفقت بمعروف وان امسکت امسکت بمعروف فتلک عامل من عمال الله وعامل الله لایخیب ولایندم (39) ; بهترین زنان شما زنی است که دارای بویی خوش و دست پختی خوب باشد . هنگامی که خرج می کند، بجا خرج کند، و هنگامی که خرج نمی کند بجا از خرج کردن خودداری ورزد . چنین زنی کارگزاری از کارگزاران خداست و کارگزار خدا نه ناامید می شود و نه پشیمان .»
 

آرایش فقط برای شوهر

39
- پیامبر عزیز خدا صلی الله علیه و آله می فرمایند:

«ان من خیر نسآءکم . . . المتبرجة من زوجها الحصان عن غیره (40) ; بهترین زنان شما آن زنی است که برای شوهرش آرایش و زینت می کند، اما از بیگانگان خود را می پوشاند .»
 

از تو سپاسگزارم

40-
امام صادق علیه السلام می فرمایند:

«خیر نسآءکم التی ان اعطیت شکرت وان منعت رضیت (41) ; بهترین زنان شما آن زنی است که چون به او چیزی داده شود، سپاسگزاری کند و اگر به او چیزی داده نشود راضی باشد .»

پی نوشت ها:

1) بحار الانوار، ج 103، ص 228 .

2) همان، ج 103، ص 227 .

3) مکارم الاخلاق، ص 218 .

4) همان، ص 216 .

5) مستدرک الوسائل، ج 14، ص 250 .

6) وسائل الشیعة، ج 14، ص 10 .

7) مستدرک الوسائل، ج 14، ص 243 .

8) بحارالانوار، ج 104، ص 72 .

9) وسائل الشیعة، ج 15، ص 227 .

10) همان، ج 15، ص 251 .

11) همان، ج 8، ص 337 .

12) مکارم الاخلاق، ص 80 .

13) وسائل الشیعة، ج 15، ص 249 .

14) همان، ج 15، ص 227 .

15) بحارالانوار، ج 103، ص 249 .

16) وسائل الشیعة، ج 14، ص 122 .

17) بحارالانوار، ج 76، ص 11 .

18) میزان الحکمة، ج 4، ص 287 .

19) المحجة البیضاء، ج 3، ص 70 .

20) مکارم الاخلاق، ص 218 .

21) البته دستورهای شوهر باید مخالف با موازین اسلامی نباشد .

22) مستدرک الوسائل، ج 14، ص 243 .

23) همان، ج 14، ص 161 .

24) سفینة البحار، ج 1، ص 561 .

25) مستدرک الوسائل، ج 14، ص 244 .

26) وسائل الشیعة، ج 14، ص 115 .

27) مستدرک الوسائل، ج 14، ص 162 .

28) وسائل الشیعة، ج 14، ص 155 .

29) همان، ج 14، ص 116 .

30) بحارالانوار، ج 103، ص 252 .

31) مستدرک الوسائل، ج 14، ص 242 .

32) بحارالانوار، ج 76، ص 348 .

33) وسائل الشیعه، ج 14، ص 17 .

34) همان، ص 201 .

35) وسائل الشیعة، ج 14، ص 123 .

36) مستدرک الوسائل، ج 14، ص 254 .

37) وسائل الشیعة، ج 15، ص 175 .

38) الکافی، ج 5، ص 508 .

39) وسائل الشیعة، ج 14، ص 15 .

40) بحارالانوار، ج 103، ص 235 .

41) همان، ج 103، ص 239 .




دوشنبه 92 شهریور 4 :: 8:31 صبح ::نگارنده : موسوی

امام سجاد علیه ‏السلام :
وَ اَمّا حَقُّ الزَّوجَةِ فَاَنْ تَعْلَمَ اَنَّ اللّه‏َ عَزَّوَجَلَّ جَعَلَها لَکَ سَکَنا وَ اُنْسا...
*
حق زن این است که بدانى خداوند عزوجل او را مایه آرامش و انس تو قرار داده و این نعمتى از جانب اوست، پس احترامش کن و با او مهربان باشی...
.




دوشنبه 92 شهریور 4 :: 8:20 صبح ::نگارنده : موسوی

رسول اکرم (ص) :
"زن را صرفا برای زیبایی ظاهرش به همسری انتخاب مکن،
چه بسا ممکن است زیبایی زن،
سبب پستی و سقوط اخلاقیش شود.
و نیز به انگیزه مالش با وی پیوند زناشویی برقرار مکن،
چه بسا مال او سبب طغیانش بر تو گردد.
بلکه به سرمایه دین و ایمان او متوجه باش و با زن با ایمان ازدواج نما.
.
.
محجة البیضاء جلد 3 صفحه 86




یکشنبه 92 خرداد 26 :: 9:8 صبح ::نگارنده : موسوی

سئوالاتی در اینجا مطرح شده که ممکنه برای من نوعی یه تعدادی از اونها مهم و اساسی باشه خوبه که همون سئوالات انتخاب شده و مورد پرسش قرار بگیرند.ممکنه خواستگار شما از اشنایان باشند و نیازی نباشد بعضی سئوالات را بپرسید و .... پس انتخاب سئوالات بسته به شخص مورد نظر متفاوت است.

بخش اول:

 سؤالات مربوط به آینده زندگی

 

1- به نظر شما مهمترین عامل موفقیت در زندگی چیست؟

2- ملاک خوشبختی و موفقیت را در چه می بینید؟

3- افکار مذهبی همسرتان و خانواده او، چقدر برای شما اهمیت دارد؟

4- چه صفاتی را برای همسر آینده خود لازم می بینید؟

5- نظر شما در مورد مراسم عقد و عروسی چیست؟

6- نظر شما در مورد مهریه چیست؟

7- زندگی در شهری دیگر را چگونه می بینید؟

8- آیا آمادگی دارید کمبودهای اقتصادی همسرتان و خانواده او را نادیده بگیرید؟ تا چه حد؟

 

 

 

بخش دوم:

سؤالات مربوط به خانواده همسر

 

1- از نظر اجتماعی، خانواده شما چه ایده هایی دارند؟(مثلاً در مورد جامعه، مردم، مشکلات و...)

2- سطح فرهنگی و طرز تفکر خانواده خود را چگونه ارزیابی می کنید؟

3- خانواده شما چقدر مذهبی هستند؟

4- خانواده شما سنتی هستند یا متجدد و یا معمولی؟

5- خانواده شما شاد و پر جنب و جوش هستند یا ساکت و آرام؟

6- خانواده شما مرد سالار است یا زن سالار یا شایسته سالار؟

 

 

بخش سوم:

سؤالات مربوط به مسائل اقتصادی 

 

1- انتظارات اقتصادی شما از همسرتان تا چه اندازه است؟

2- نظر شما در مورد کار کردن همسرتان در خارج از منزل چیست؟

3- چه کاری را برای اشتغال انتخاب خواهید کرد؟

4- تصور شما از صرفه جویی چیست؟

5- چقدر معتقد به صرفه جویی و قناعت در منزل هستید؟

6- شما مایلید همسر شما در خرید لوازم زندگی، چه مسائلی را رعایت نماید؟

 

 

بخش چهارم:

سوالات مربوط به مسائل فرهنگی 

 

1- تحصیلات شما چقدر است؟

2- آیا قصد ادامه تحصیل دارید یا خیر؟ در چه رشته ای و از چه طریقی و در کجا؟

3- در طول سال چند کتاب غیر درسی مطالعه میکنید؟

4- مطالعات شما اغلب در چه زمینه هایی بوده است؟

5- بهترین کتابهایی که تاکنون خوانده اید را اگر ممکن است نام ببرید؟

6- معمولاً چه نشریاتی را مطالعه می کنید؟

7- اگر ممکن است چند نفر از شخصیتهای مورد نظر و احترامتان[ شخصیتهای فرهنگی، مذهبی، هنری، سیاسی و...] را نام ببرید و دلیل محترم بودن آنها نزد شما چیست؟

 

 

بخش پنجم:

سؤالات مربوط به مسائل روحی و عاطفی

 

1- از چه نوع افرادی احساس انزجار و ناراحتی می کنید؟ چرا؟

2- اجتماعی بودن در نظر شما یعنی چه؟

3- خودتان را تا چه اندازه ای اجتماعی می دانید؟

4- در اصلاح دیگران چگونه عمل می کنید و نوع واکنشهای شما در مقابل مشکلات چگونه است؟

5- چقدر خود را خونسرد می دانید؟

6- منطقی بودن را چه می دانید؟

7- چقدر در زندگی خود را منطقی میدانید؟

8- واقع گرا هستید یا احساساتی؟

9- بیشتر تأثیر گذارید یا تأثیر پذیر؟ به چه میزان؟

10- چه چیزهایی موجب ناراحتی و عصبانیت شما می شود؟

11- در مواقع عصبانیت چه می کنید؟

12- دروغ گفتن را در چه مواردی جایز می دانید؟

13- در چه مسائلی سختگیر هستید؟

14- آیا انتقاد پذیر هستید؟در مقابل انتقاد چه عکس العملی از خود نشان می دهید؟

15- چگونه از دیگران انتقاد می کنید؟

16- در اکثر اوقات شاد هستید یا افسرده؟

17- در زندگی چگونه تصمیم می گیرید؟ تا چه اندازه قدرت تصمیم گیری دارید؟

18- در مسائل اساسی زندگی شخصیتان، خودتان تصمیم می گیرید یا خانواده تان؟

 

 

بخش ششم:

سؤالات مربوط به مسائل مذهبی

 

1- اعتقادتان به خدا چگونه است؟ آیا این اعتقاد توانسته شما را از گناه باز دارد؟

2- آشنایی شما با مسائل و دستورات مذهبی چقدر است؟

3- آیا مایل هستید همسر شما تمایلات مذهبی داشته باشد یا خیر؟

4- رعایت حجاب را تا چه اندازه ضروری می دانید؟ تا چه حد آن را رعایت می کنید؟دلیل آن چیست؟

5- چقدر با قرآن آشنا هستید؟

 

 

بخش هفتم:

سؤالات مربوط به روابط خانوادگی

 

1- میزان دلبستگی شما به پدر و مادرتان تا چه حد است؟

2- پدر و مادر شما چگونه با شما برخورد می کنند؟

3- چقدر در فامیل و خانواده محبوبیت دارید؟ دلیل آن چیست؟

4- عکس العمل والدین شما در مقابل شکستهای شما در زندگی چگونه است؟

 

 

بخش هشتم:

اساسی ترین سؤالات خواستگاری

 

1- چه توقعاتی از زندگی آینده خود دارید؟

2- چه توقعاتی از همسر آینده خود دارید؟

3- آرزوهای بزرگ شما چیست؟

4- مشکلات را چگونه و تا چه حد تحمل می کنید؟




1 2 3 4 5 >> >
Susa Web Tools