همسرداری - باران
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
باران
درباره وبلاگ




لوگو




آمار وبلاگ
بازدید امروز: 80
بازدید دیروز: 44
کل بازدیدها: 539250




گالری تصاویر سوسا وب تولز



یکشنبه 92 خرداد 26 :: 9:1 صبح ::نگارنده : موسوی

?مجموعه: دانستنیهای قبل از ازدواج

 

 

مهمترین بخش خواستگاری گفتگوی دختر و پسر است که گاهی خانواده‌ها و حتی عروس و داماد خیلی سرسری از کنار آن می‌گذرند و با این توجیه ‌که «وقت برای شناختن هم بسیار است» فرصت گفتگوی مقدماتی را به کمترین زمان ممکن تقلیل می‌دهند. اما باید بدانید که این گفتگو، نه تنها به زمان کافی احتیاج دارد، بلکه راه و رسم خاصی هم دارد تا بتوانید در کمترین زمان ممکن بهترین شناخت را از طرف مقابلتان به دست بیاورید. برای یادگیری، این روش‌ها مطلب زیر را بخوانید.

 

- سعی کنید سوالاتتان را از قبل بر روی کاغذی بنویسید تا مبادا در جلسه خواستگاری و در مواجهه با فرد مقابل فراموشتان شود. برای فراموش نکردن پاسخهای فرد مقابل میتوانید آنها را یادداشت کنید تا بعداً بهتر و با دقت بیشتری مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید.

 

- توجه داشته باشید که همیشه اولین سوالات فرد مقابل مهمترین دغدغه‌ها و حساسیتهای فردیاش را نشان میدهند. بنابراین از این طریق می‌توان بهتر و بیشتر فرد مقابل و دل مشغولی هایش را شناخت.

 

به عنوان مثال اگر دختری اولین سوالش در مورد مسائل مادی مانند مسکن، ماشین وغیره باشد مطمئناً دغدغه¬اش دنیای بیرون فرد و مادیات او است.

 

- سوال محور و پاسخ محور باشید. یعنی هم به سوالاتی که از شما پرسیده می‌شود و هم به پاسخ هایی که به شما داده می‌شود، توجه کنید. سوالات فرد مقابل دغدغه‌ها و پاسخ هایش افکار و عقایدش را نشان می‌دهند.

 

- بهتر است از پرسیدن سوالات بی¬ارزش و بی اهمیتی چون رنگ و غذای مورد علاقه و... خودداری کرد. چون اولاً در اکثر این موارد افراد سعی می¬کنند سلایقشان را شبیه به فرد مقابل نشان دهند. ثانیاً لزومی ندارد سلیقه¬ها یکسان باشند . مهم این است که نگاهها، تفکرات، باورها و... افراد با یکدیگر همسو، همجهت و همسنخ باشند.

 

- سعی کنید از پرسیدن سوالات کلی خودداری کنید چون اینگونه سوالات برای شروع خوب ولی فایدهاش اندک است. مثلاً نظر شما در مورد حجاب چیست؟

 

پاسخ سوالهای کلی، جوابهای کلی است و چون جوابهای کلی مبهم و ناشفاف هستند، طرفین همانگونه که دوست دارند و براساس ذهنیات خود آنها را تفسیر میکنند. این امر باعث اجتناب افراد از شناخت درست و دقیق یکدیگر میشود. پس بهتر است به جای سوالات کلی، مفاهیم را به طرف مصداقها و مثالهای عینی کشانده و با طرح مسئله، فرد را در موقعیتهای واقعی قرار دهید. موقعیتهایی که هر روز در زندگی خانوادگی افراد پیش میآید و زوجین نسبت به آن واکنش احساسی، فکری یا رفتاری نشان می دهند مثلاً میتوان به جای سوال کلی بالا سوالات جزئی زیر را پرسید:

 

آیا آقایان هم باید حجاب داشته باشند؟

 

شما حجاب همسر خود را چه می دانید؟

 

-  متاسفانه در جلسه خواستگاری عمده دغدغه‌‌ی افراد، خوب حرف زدن است به همین دلیل فراموش میکنند که باید به حرفهیا فرد مقابل نیز خوب گوش دهند. مهارت خوب گوش دادن را از همین الان تمرین کنید.

 

- می‌توانید از فرد مقابل بخواهید که گفتگویتان را در اتاق شخصی او انجام دهید. چون نظم وچینش وسایل اتاق، تابلوها، کتابها و...  همه و همه شما را در راستای شناخت دقیقتر او یاری میرسانند. شاید همین امور سوالهای تازهای در ذهن شما ایجاد کند.

 

- به طرح زیرکانه سوال‌های معکوس بپردازید. همه سوال‌هایتان را مستقیم نپرسید، زیرا پاسخ‌های آن قابل اعتماد نیستند. به عنوان مثال اگر به بگویید من خیلی اهل تفریحم نظر شما درباره تفریح وگردش چیست؟ او نیز  در پاسخ به شما میگوید: من هم همینطور.

 

در این گونه مواقع باید به صورت معکوس سوال بپرسید. مثلاً نظرتان راجع به کسانی که می¬گویند هیچ جا خانه نمی-شود، چیست؟ در این صورت فرد مقابل نمیتواند نظر واقعی شما ا تشخیص داده و طبق آن پاسخ دهد. جوابی که در پاسخ به این سوالات داده میشود نظر حقیقی فرد مقابل است.

 

- سوالاتی که پاسخ آنها بله یا خیر است هم سوالات معتبری نیستند. چرا که جواب کامل و قانع کنندهای نمیدهند. اولاً سوالهایتان را طوری طراحی کنید که فرد مقابل بتواند در پاسخ به آنها توضیح دهد و ثانیاً حتماً از فرد مقابل بخواهید در مورد پاسخ‌هایی که نوع نگاهش به زندگی را بیان می‌کنند، توضیح بیشتر و کاملتری بدهد.

 

- توجه داشته باشید که گفتن همه چیز لازم نیست. برخی از مسائل باید تا آخر عمر در دل فرد به عنوان راز بمانند. مثلاً اگر فرد با دوستی از جنس مخالف دوست بوده ولی بعد از مدتی پشیمان شده و این کار را کنار گذاشته است و کسی هم جریان را نمی‌داند و احتمال آشکار شدن آن هم صفر است، نگوید. اما اگر احتمال لو رفتنش وجود دارد، حتماً بگوید.

 

اما مطرح کردن مسائلی که به زندگی آینده و مشترک دو نفر ربط دارد، ضروری است. مانند بیماریهای حاد یا خاص جسمی و روحی، ازدواج پیشین، هرگونه اعتیاد و...

برگرفته از :گلبرگ زندگی، حسین دهنوی/کارگاههای آموزشی دکتر شاهین فرهنگ




چهارشنبه 92 خرداد 22 :: 12:35 عصر ::نگارنده : موسوی

بهترین عامل برای تازه نگهداشتن طراوت جنسی این است که زمان را به عشق واگذار کنیم.

آمادگی جهاز جنسی هیچ ارتباطی به آمادگی روحی شما ندارد.جهاز جنسی شما بعد از مدتی استراحت و همچنین تغذیه مناسب آمادگی خود را برای فعالیت مجدد به دست می آورد ولی آمادگی روحی زمانی به دست می آید که حس شما درخواست کند. متاسفانه این مورد اصلاً رعایت نمی شود و زوجین به محض آمادگی در اعضای تناسلی و به دلیل فراهم بودن بستر مناسب دلیلی برای خودداری نمی بینند و رابطه را ایجاد می کنند.سپس به راحتی بعد از مدتی دچار دلزدگی جنسی خواهند شد.

زیرا درست است که شما فیزیکی ارضا شده اید اما حس جنسی شما ارضای روحی نمی شود و شما همچنان تشنه روحی هستید.حالا هی می خواهید روحتان را سیراب کنید و به محض آمادگی مجدد دوباره رابطه برقرار می کنید ولی می بینید که اوضاع خراب تر می شود. روابط جنسی سریعاً جذابیت خود را از دست داده و شما را به دالانی از افسردگی پرتاب می کند.

شما اشکال را از همسر خود می بینید و کم کم وی را فردی سربار، سرد، تکراری و خسته کننده می یابید.چون امکان بروز هم ندارید سر هیچ و پوچ کارتان به مشاجره می کشد.سرخوردگی از ازدواج به شما دست خواهد داد و در انتها زن ها و مردها به خود حق می دهند که زیر آبی بروند!! چرا که همسرشان را عامل این مورد می دانند.آن دسته از زن ها و مردها هم که پایبند ترند مجدداً شروع به خود ارضائی می کنند.

این مورد قبل از ازدواج به دلیل کمبود رابطه جنسی اتفاق می افتد ولی بعد از ازدواج به دلیل عدم سیرابی روحی به وجود می آید و فرد هم دلیلش را نمی داند. فرد خود را مریض قلمداد کرده و فکر می کند که توان جنسی اش تحلیل رفته و با خود ارضائی سعی در بردن لذت جنسی می کند زیراکه فکر می کند دیگر همسرش قادر به ارضای روحی و جنسی وی نیست.

بهترین عامل برای تازه نگهداشتن طراوت جنسی این است که زمان را به عشق واگذار کنیم. در صورتی که بگذارید علاقه و عشق باعث کشش گردد روح شما سریعاً آماده می گردد. بدانید که برای 2 نفر، رابطه جنسی باید نهایت میزان ابراز علاقه به یکدیگر باشد و نه وظیفه زناشویی و یا عامل ارضای جسمی. شما باید برای پالایش روح و عشقتان از رابطه جنسی استفاده کنید و نه برای خلاص شدن از یک حالت فیزیکی. رابطه جنسی یک ابزار قدرتمند در خدمت روح برای ابراز علاقه می باشد نه یک وسیله برای ایجاد زنگ تفریح… پس بگذارید که کشش عشقی شما را وادار به ایجاد رابطه کند و نه فشار جسمی…در این صورت در هیچ مقطعی همسرتان برای شما تکراری نخواهد شد و شما همیشه در یک آرامش روحی قرار خواهید داشت…

اما نکته مهم تر: برخی مواقع فشارها و مشکلات زندگی در خارج از خانه (چه برای زن و یا مرد) آنها را نیازمند یک رابطه عاطفی با جنس مخالف می کند. در این هنگام نوازش، لامسه، بوسه و... بسیار مناسب است. اگر ادامه این ارتباطات عاطفی به سکس منتهی شد نگران نباشید و ادامه دهید...



پنج شنبه 92 خرداد 2 :: 9:34 عصر ::نگارنده : موسوی

روح لطیفم را در لفاف احساسی نازک پیچیده ام..


و جسمم را چون کالبدی مملو آرامش و محبت تقدیم نوازش انگشتانت نمودم


دستانم را گرفتی عشقت را نثارم کردی و با شعله های ناب مهربانی ات


دنیای دخترانه ام را زنانه ساختی!
  


    من زن شدم در آستانه ی آغوش پر مهر تو..


دنیای نازک وجودم تراشی دوباره خورد..خرده احساسهایی تراشیده شد..


دور ریخته شد..و زوایای جدید و بالغتر بر آن افزوده شد..


نازنینم..همیشه همراهم..دنیای به ظاهر تو در توی من خود رمز و رازی دارد شنیدنی..


بگذار اندکی برایت واگویه کنم اینهمه دلواپسی را..شاید جواب نگاه های گنگ و پر سوالت رابهتر از پیش دریابی..


یک زن خلق شده از برای آفرینش مهر..او عاشق خلق شده..


جسمش .روحش.نگاهش.همه و همه آغوش گرمی از محبت و احساسند..


می توانیم به راحتی آن را نثار هر که اراده کنیم بنماییم..


می توانیم دل ها را براباییم..بلرزانیم..چشمها را خیره کنیم...

 

اما...خدای من خدای تو..خدای این آسمان و زمین..این عشق بی کران!


مرا قبل از زن بودن مادر آفرید!


من هر چه دارم از عشق ناب مادریست! باور کن عزیز دلم که هر دختری ابتدا مادر است!!


مهرش را بی نهایت به میزبان مهربانی اش می بخشد! ندیده ای؟


سرزنشهایش را به جان می خرد! ندیده ای؟


دلواپس آنکه او را در دلش جا داده می شود..چون مادری در فراق فرزند!


آری! این چنین است که ورای چهره ی یک زن..و قلب آکنده از محبتش مادری می تپد در اشتیاق فرزندش!


امروز فرزند من تویی! آنکه از دل نگرانی اش..دلتنگی اش..آشفته گی اش روحم خراشیده می شود توویی!


آنکه لحظه لحظه تصویرش در همه حالتها قاب چشمان من است توویی عزیز دلم!


در من هزار احساس نهفته ..با من سخن بگوو..


مرا کشف کن..در من جستجو کن...می یابی!


گوشهای من تنها مسیر منتهی به لبخند لبانم هستند تا کنون آنها را اینگونه درک کرده ای؟


من با شنیدن کلام تو..تلخ باشد تلخ میشوم..شیرین باشد شیرین می شوم..


تند باشد گزنده می شوم..نرم باشد..آرام میشوم..


ساده است نازنینم..


و اگر مهربانی ت را در لابلای کلمات جا دهی..من لبخند را مهمان چشمانت می کنم..رایگان!


اگر میدانستی چه اندازه همراهی با من آسان است چه بسا بر تمام ساعتهای تیره ی بین ماافسوس می خوردی..


من به کوچکترین خوشم ..و تو به دنبال بهترینها و بزرگترین ها ساعتها کلنجار میروی!

 
یک بوسه با تمام احساس!


یک نوازش از روی دلتنگی و مهر!


یک کلام عاشقانه ی کوچک مانند: بهترینم..زیباترینم..نازنینم..عشقم!


یک جمله تکراری ! مثل: میدونی چه قدر دوستداشتنی هستی؟


روح من با ریزترین تمایلات مهربان تو دو بال میسازد و هرگاه از زمین و آسمان دلت تنگ است


هرگاه خسته از هر جا دلت ماوایی آرام و بی دغدغه می خواهد من آن بالها را مامن دلتنگی ات میکنم


آشیان نا آرامی هایت..خستگی هایت..


من صبور میشوم..عاشقتر میشوم..دل زنده تر میشوم..


وقتی تو همیشه اما کوچک و لحظه به لحظه مرا در خاطر داری!


به من حس و حال میدهی..مرا شریک روح خود میدانی و مکمل لذت های جسمت!


دنیای زنانه ام برای داشتن تو سرکش میشود! دلیل بهانه های من جاهای خالی نداشتن توست!


 
یک کلمه ی مهربان! یک حرف نرم و آرام..یک نوازش کلامیه لبریز مهر..


من در دنیای زنانه ام میدانم چگونه عشق بورزم..چگونه تو را غرق عاشقانه ترین عشقبازیها کنم...


چگونه دلفریبترین باشم....


اما تو کلید تمام اینهایی..اینها همه در من قفل میشوند وقتی تو تلخ میشوی..مضطرب میشوی..


سرد و خسته میشوی...مرا حس کن..ببین که کنارت در میان حجم این آشیان من هم روزها را با تو ورق میزنم


با تو می خوانم..با تو میبندم!


 
دنیای زنانه ی خلقتم در من این حس را ودیعه نهاده که  متعهد باشم! به مرد زندگی ام ..چراغ خانه ام....امید امیدهایم..


اولین و آخرین همدم من.. اگر اندکی با کتاب وجودم و اوراق روحم مدارا کنی..حاشیه هایم را خط به خط بخوانی..


زیر مهمترین هایم و بهترین هایم خط قرمز بکشی و آنها را به یادم بیاوری!!


بر زبان گاه و بی گاه...ناغافل و ناگهان نوازشم کنی..با کلماتی از جنس مردانه خودت  یک جمله محبت آمیز از تو معجزه میکند! میدانی؟


گاهی به ظرافت نگاه به یک بوم نقاشی نگاهم کن..بی مهابا..بایست و خیره شو به مجسمه ای که آفریننده اش  قلبی در آن تراشیده که درونش را فقط از عاشقانه هایی برای تو لبریز کرده..و تنها یک چیز این قلب را همیشه طپنده خواهد داشت:


امین لحظه های من باش! و بگوو ! با اطمینان بگوو تنها منم که در دل و جسمت کولاک میکنم!


 
دنیای من ای یار تمام عمر من..با تو به زن بودنش مینازد!


اگر با نگاه! با کلام! با هدیه ای کوچک چون یک شاخه گل! چون یک بوسه ی ناب! چون یک نوازش مست!


بیادم آوری که تا همیشه در دلت در بند بند وجودت تصویر عشق من حک شده.


دلتنگم در آغوشم گیر!..اشک میریزم شانه هایت را پناهم کن!


گله دارم..با گوشهایت مرهم باش!..تلخ میشوم با بوسه ای کامم را شیرین کن! چه بسا دلم را!


سکوت میکنم..نوازشت را دریغ نکن تا جانی دوباره بگیرم..اینها برای من کافیست!


تا حرکت کنم! زندگی کنم! عاشقانه هایم را هر وقت اراده کنی نثارت کنم! برای امروز و فردایمان بهترین باشم!


دیدی چه آسان است کتیبه ی دنیای من؟


کمی مرا دقیقتر بخوان..تا برای همیشه آرامش از آن ما باشد..


من میان هجوم نا آرامیها..آشفتگی های اطراف..پریشانی های روزگار ..راه نمی خواهم! مسیر نمی خواهم!


نسخه نمی خواهم! تو را می خواهم در هر شکل و قالبی که میتوانی آن لحظه باشی!


شاید بخندی وقتی بگوویم برای رفع تمام دغدغه هایم تو بهترین منی! من به تو ایمان دارم!


هیچکس جز من اینطور عاشق آرام کردن تو نیست!...معجزه می کند!


دلداده ی تمام وجودت: همسرت





پنج شنبه 92 خرداد 2 :: 10:45 صبح ::نگارنده : موسوی

"تصدقت شوم؛ الهى قربانت بروم، در این مدت که مبتلاى به جدایى از آن نور چشم عزیز و قوّت قلبم گردیدم متذکر شما هستم و صورت زیبایت در آئینه قلبم منقوش است. عزیزم امیدوارم خداوند شما را بسلامت و خوش در پناه خودش حفظ کند. [حالِ‏] من با هر شدتى باشد مى‏گذرد ولى بحمد اللَّه تا کنون هر چه پیش آمد خوش بوده و الآن در شهر زیباى بیروت هستم؛ حقیقتاً جاى شما خالى است فقط براى تماشاى شهر و دریا خیلى منظره خوش دارد. صد حیف که محبوب عزیزم همراه نیست که این منظره عالى به دل بچسبد

... خیلى سفر خوبى است جاى شما خیلى خیلى خالیست. دلم براى پسرت قدرى تنگ شده است. امید است هر دو  به سلامت و سعادت در تحت مراقبت آن عزیز و محافظت خداى متعال باشند ...

ایام عمر و عزت مستدام. تصدقت، قربانت؛ روح اللَّه‏ "




شنبه 92 فروردین 10 :: 10:26 صبح ::نگارنده : موسوی
 
خواب بچه‌ها سبک است. از وزن و اندامتان رضایت ندارید. با کلی استرس درگیر ضرب‌العجل‌های کاری هستید. دلایل مختلفی وجود دارد که زندگی‌های زناشویی طولانی دچار رخوت جنسی می‌شوند و شب‌ها افراد به جای همسرشان به دنبال بالشت یا کنترل تلویزیون هستند.
اما یک زندگی جنسی سالم بخش مهمی از یک رابطه صمیمی را تشکیل می‌دهد و نادیده گرفتن آن هر دوی شما را از هم دورتر خواهد کرد.
مشکل شماره 1: همان تکرار قدیمی و همیشگی
راهکار: کمی تغییر ایجاد کنید.
وقتی در یک رابطه طولانی‌مدت هستید، به آن عادت می‌کنید. شواهد بیولوژیکی وجود دارد که تجربیات جدید موجب ترشح دوپامین در مغز می‌شود. دوپامین یک پیام‌رسان شیمیایی است که بر مرکز لذت در مغز اثر می‌گذارد. به همین دلیل است که در روابط جدید خیلی زود هیجان‌زده می‌‌شویم--چون همه چیز تازه است و مغزتان هم براساس آن واکنش می‌دهد.
مشخص است که نمی‌توانید هر وقت این هیجان از بین رفت، شریک زندگی‌تان را عوض کنید. اما می‌توانید عوامل دیگر را تغییر دهید. یک مکان جدید، زمان جدید یا موقعیت جدید حال و هوای هر دوی شما را برمی‌گرداند. رابطه‌جنسی اول صبح، زیر دوش حمام یا در اتاقی متفاوت از اتاق همیشگی‌تان را امتحان کنید.
مشکل شماره 2: کارهای زیاد، خستگی
راهکار: یک وقفه رمانتیک ایجاد کنید.
همه زوج‌ها در پایان یک روز طولانی خسته هستند. و انرژی داشتن برای عشق‌بازی کمی دشوار است. اما این قابل‌تغییر است.باید مسائل مهم زندگی را اولویت‌بندی کنید. هیچ اشکالی ندارد وقتی که خسته هستید، رابطه‌جنسی سریع و ساده داشته باشید. داشتن رابطه‌جنسی مداوم و حفظ آن برای سلامت رابطه شما اهمیت زیادی دارد.
به جای اینکه صبر کنید تا وقت خاموش کردن چراغ‌ها برسد، قبل از شروع کردن کارهای عادی شب، یک وقفه رمانتیک ایجاد کنید. برای این کار وقت بگذارید و سعی کنید خلاق باشید. این اتفاق قرار نیست یکدفعه بیفتد. باید از قبل برای آن برنامه‌ریزی کنید.
مشکل شماره 3: شما که هستید؟
راهکار: برای کشف دوباره همدیگر--بدون اعمال فشار--وقت بگذارید.
اگر چند وقت است نزدیکی جنسی با هم نداشته‌اید، پیشنهاد نزدیکی از طرف همسرتان ممکن است به نظرتان مصنوعی و اجباری برسد. بد نیست که اول به طریقی غیرجنسی به هم نزدیک شوید. اگر خیلی وقت است که درست‌حسابی با هم وقت نگذرانده‌اید، شاید خیلی میل جنسی به همدیگر نداشته باشید.
کلیشه قدیمی شام و فیلم را فراموش کنید. فعالیتی جدید را امتحان کنید و این را جزء اولویت‌های برنامه‌تان قرار دهید. هر هفته برای یک قرار شبانه برنامه‌ریزی کنید. فعالیت‌هایی مثل دوچرخه‌سواری، بولینگ، یا خیلی کارهای احمقانه. با هم برای خرید سبزیجات بروید یا هر پنجشنبه شب با هم به کافی‌شاپ بروید. بگذارید این برایتان به شکل عادت درآید. خیلی زود دوباره با هم احساس نزدیکی خواهید کرد و میل‌جنسی‌تان هم از همان جا برمی‌گردد.
وقتی دوباره به هم نزدیک شدید، یک برخورد جنسی سریع همه هیجان قبل را برمی‌گرداند. وقتی رابطه‌ها به این شکل دوباره جان بگیرند، نزدیکی‌های جنسی 10 دقیقه‌ای هم خالی از لطف نخواهد بود و پیوند قدیمی را بین شما ایجاد خواهد کرد.
مشکل شماره 4: بدنتان را دوست ندارید
راهکار: به چیزهایی که دوست دارید توجه کنید.
خیلی از ما دوست داریم خیلی چیزها را در بدنمان تغییر دهیم. ممکن است اضافه‌وزن بارداری را نتوانسته‌اید برگردانید یا از اینکه دیگر باشگاه نمی‌روید ناراضی باشید.وقتی تصویر بدن خوبی نداشته باشید، دیگر خودتان را دوست نخواهید داشت، و وقتی خودتان را دوست نداشته باشید، نمی‌خواهید خودتان را با کسی تقسیم کنید. برای درمان پایین بودن اعتمادبه‌نفس، چیزهایی در خودتان پیدا کنید که دوست دارید و از نظر جنسی روی آنها تمرکز کنید.
با به جای خودتان به بدن همسرتان توجه کنید. چه چیزی را در بدن همسرتان دوست دارید؟ چه نقطه‌ای از بدن او تحریکتان می‌کند؟ با این روش می‌تواند تمرکز را از چیزی که به شما احساس ناامنی می‌دهد، به چیزهایی که با هم از آن لذت می‌برید تغییر دهید.
مشکل شماره 5: رابطه‌جنسی دردناک است
راهکار: در سکوت تحمل نکنید.
گاهی اوقات دور شدن شما از رابطه‌جنسی با همسرتان به این دلیل نیست که دیگر شور و میلتان به آن کم شده است، بلکه به این دلیل است که بدنتان با شما همکاری نمی‌کند و رابطه‌جنسی برایتان دردناک است. این مسئله به‌ویژه برای خانم‌هایی که نزدیک به یائسگی هستند اهمیت بیشتری دارد و از اینکه این مطلب را به همسرتان بگویید هم واهمه دارید.
وقتی سن در خانم‌ها بالاتر می‌رود، سطح استروژن پایین می‌آید و این مسئله بر بسیاری از اندام‌های بدن ازجمله واژن تاثیر می‌گذارد. وقتی بافت‌ها ضعیف و باریک می‌شوند و مقداری از ذخیره خون خود را از دست می‌دهند، رابطه‌جنسی دردناک‌تر خواهد شد.
خوشبختانه، راهکارها و درمان‌های زیادی برای رابطه‌جنسی دردناک وجود دارد. برای بسیاری از بیماران، استروژن واژنی بسیار موثر است، روان‌سازها و روغن‌های واژنی هم در داروخانه‌ها موجود هستند. اما اگر این دردها ادامه یافتند، حتماً با پزشکتان مشورت کنید زیرا ممکن است علت آن مسئله جدی دیگری باشد.
مشکل شماره 6: هنوز هم میل و رمق ندارید
راهکار: علت را پیدا کنید.
کم شدن میل جنسی ممکن است چیزی جز نشانه بالا رفتن سن باشد. ممکن است علامت یک مشکل جدی دیگر باشد. مثلاً افسردگی، اضطراب، عدم توازن هورمونی، همه موجب ناکارایی جنسی خواهند شد. در مردها، عدم توانایی نعوظ می‌تواند یک علامت هشدار برای دیابت یا بیماری قلبی باشد و برخی داروها، مثل داروهای ضدافسردگی و فشارخون هم ممکن است میل‌جنسی را کاهش دهند.
مسائل رفتاری نیز ممکن است در توانایی شما برای داشتن رابطه‌جنسی تاثیر بگذارد. سیگار و مصرف بالای الکل هم واکنش جنسی را کند می‌کند. حتی طریقه ورزش کردن شما هم می‌تواند تاثیرگذار باشد. بعنوان مثال، گذراندن زمان طولانی روی دوچرخه ممکن است در زندگی جنسی شما اثر منفی بگذارد.
هم خانم‌ها و هم آقایانی که به مدت طولانی از دوچرخه یا دوچرخه‌های ثابت استفاده می‌کنند، ممکن است در تحریک‌جنسی دچار مشکل شوند. دلیل آن فشار بیش از اندازه بر روی عصب شرمگاهی است که موجب می‌شود رگ‌ها ذخیره خون کمتری به ناحیه تناسلی برسانند.
همچنین دقت کنید که خوابتان کافی باشد. داشتن استراحت کافی اهمیت زیادی دارد.پایین آمدن میل‌جنسی شما هر دلیلی که داشته باشد، برگرداندن خود به روال سابق به کمی تلاش نیاز دارد. به رابطه‌جنسی نیز باید مثل هر مسئله دیگر زندگی توجه داشته باشید و بدانید که هیچ قرص معجزه‌آسایی برای حل مشکلات مربوط به آن وجود ندارد.



دوشنبه 91 دی 18 :: 5:8 عصر ::نگارنده : موسوی

یکی از نگرانی های خانم ها درمورد رابطه جنسی مشکل آنها در رسیدن به ارگاسم است. در این مقاله نکاتی را برایتان مطرح می کنیم که مطمئناً موثر خواهد بود:

 

* نکات روحی:

1) پیشبینی رابطه جنسی—برای خیلی از خانم ها وقتی درمورد رابطه جنسی خیالبافی میکنند، می توانند از قدرت ذهنشان (خیالپردازی) برای تحریک شدن خود، هم فیزیکی و هم روحی، استفاده کنند. این روش همچنین به خانم ها کمک می کند بفهمند که چه چیزهایی در محیطشان باعث تحریک آنها می شود (مثلاً داستان های رمانتیک و شهوانی، آهنگ های عشقی، فیلم های ویدئویی) و از این ابزارها قبل از رابطه جنسی استفاده کنند. این "شروع گرم" می تواند به راحت تر رسیدن به "پایان" کمک کند.

 

2) ریلکس باشید—خیلی از خانم ها برای اینکه بتوانند به لذت جنسی برسند، نیاز به برزخ و وقفه دارند. این به خاطر آن است که فشار احساسی بر واکنش جنسی اثر منفی دارد. پس قبل از یک رابطه جنسی، به موسیقی آرامش بخش گوش کنید، یک حمام داغ بگیرید، یک کتاب بخوانید یا هر کار دیگری که برای ریلکس کردن شما جوابگو است. ریلکس و آرام بودن به رسیدن به ارگاسم کمک شایانی می کند.

 

3) چیزهایی که موجب حواس پرتی می شود را از بین ببرید—خیلی از خانم ها موقع رابطه جنسی مداوم فکرشان به وظائف روزانه، نور زیاد داخل اتاق، سروصدا، وجود حیوانات داخل اتاق و از این قبیل پرت می شود. باید ببینید که چه چیزهایی موجب حواسپرتی شما می شود و آنها را از میان بردارید تا بتوانید حین رابطه جنسی خوب روی جسمتان و احساس خوبی که پیدا می کنید، تمرکز داشته باشید تا راحتتر به ارگاسم برسید.

 

4) عصبانیتتان را خاموش کنید—داشتن رابطه جنسی با یک جوجه تیغی خیی سخت است---این احساسی است که خیی از خانم ها وقتی از دست همسرشان عصبانی هستند، حس می کنند. عصبانیت آدم ها را از هم دور می کند. برای خانم ها لازم است که قبل از هرگونه رابطه جنسی، شعله عصبانیتشان را خاموش کنند تا بتوانند صمیمانه با همسرشان رابطه برقرار کنند. اکثر خانم ها برای اینکه بتوانند از طریق دستگاه تناسلیشان با کسی ارتباط برقرار کنند، باید قبلاً ارتباط قلبی با او برقرار کرده باشند.

 

5) نگران بدنتان و نقص های آن نباشید—کلید اصلی در واکنش پذیری به رابطه جنسی، قبول کردن و تحسین کردن بدنتان است. اگر بیش از حد دغدغه نقص های جسمیتان را داشته باشید، واکنش جنسی شما از بین می رود و به ارگاسم نخواهید رسید. به عبارت دیگر، ذهنتان جلوی واکنش بدنتان را می گیرد. یادتان باشد که اکثر مردها با یک همسر علاقه مند و مایل است که تحریک می شوند نه با یک اندام کامل و بی نقص.

 

6) حین سکس، تمرکز شهوانی داشته باشید—برای این منظور لازم است که ذهنتان را وارد حیطه شهوانی و جنسی کنید تا قدرت تحریک پذیری جسمیتان بیشتر شود. برای کمک به اینکار روی کارهایی که همسرتان انجام می دهد تمرکز کنید.در واقع بهترین روش نگاه کردن به کارهای همسرتان و نگاه کردن به چشمهای اوست.

 

7) تمرکز کنید—خیلی از خانم ها بعد از تحریک شدن باید روی احساسات لذت بخش خود (به خصوص حسی که در دستگاه تناسلی خود احساس می کنند) و بیشتر و بیشتر شدن این احساسات تمرکز کنند.

 

8) بیرون رفتن از دام "راه واقعی"—خیلی از افراد (در هر دو جنس) اشتباهاً تصور می کنند که واقعی ترین راه به ارگاسم فقط از طریق رابطه جنسی از واژن ایجاد می شود. راه های دیگر رسیدن به ارگاسم، مثل تحریک چوچوله (با دست یا زبان)، مورد علاقه این افراد نیست چون از رابطه از واژن پست تر است. این عقیده غلط باعث شده است که خیلی از خانم ها تصور کنند که دچار مشکلی هستند چون قادر نیستند از طریق رابطه از واژن یا همان راه واقعی به ارگاسم برسند. یادتان باشد، اکثریت خانم ها از طریق تحریک چوچوله یا تحریم واژن است که به ارگاسم می رسند و این هیچ اشکالی ندارد. مهم نیست که ارگاسم از چه طریق اتفاق بیفتد، آنچه اهمیت دارد اتفاق افتادن آن است.

 

9) برای بازی هم وقت بگذارید—خیلی افراد رابطه جنسیشان را برای دیروقت میگذارند که بدن کششی به آن ندارد و فقط نیازمند خواب و استراحت است. اگر برای بازی کردن قبل از رابطه هم وقت بگذارید مطمئناً رابطه جنسی بسیار بهتری خواهید داشت. این مسئله به خصوص برای خانم ها اهمیت بیشتری دارد چون رسیدن ارگاسم برای آنها وقتی بدنشان پرانرژی باشد راحت از زمانی است که خسته باشند.

  * نکات جسمی:

 1) متخصص بدن خودتان باشید—مطلع شدن از وضعیت بدنتان و واکنش های آن برای رسیدن به ارگاسم خیلی از خانم ها لازم است. باید بتوانید کنترل بدنتان را داشته باشید و شخصاً واکنش های آن را بررسی کنید و بعد به همسرتان یاد بدهید که کدام نوع لمس کردن و نوازش کردن برای شما لذت بخش تر است. یادتان باشد همسرتان متخصص بدن شما نیست! شما خودتان هستید! خانم هایی که هیچ اطلاعی از بدن خود ندارند نمی دانند که از چه چیز رابطه جنسی بیشتر لذت می برند. این خانم ها معمولاً به ارگاسم نمی رسند چون نمی دانند که چه کاری به درد آنها می خورد.
 

2) حرف هایتان را راحت بر زبان آورید—ارتباط آزاد و راحت برای ارضای جنسی بسیار مهم است چون آدم های دیگر نمی توانند ذهن شما را بخوانند. اینکه راحت حرفتان را به زبان بیاورید خیلی خوب است اما اگر دست همسرتان را حین رابطه راهنمایی کنید یا اشاراتی به او بنمایید هم موثر است. گفتگوی آزاد درمورد رابطه جنسی نیازمند اعتماد، اطمینان، احترام و توانایی ریسک پذیری است.

 

3) مطمئن شوید که همسرتان روی کارش تمرکز دارد—اگر همسرتان موقع تحریک بدن شما تمرکز فکری نداشته باشد، به هیچ عنوان به ارگاسم نخواهید رسید. پس مطمئن شوید که جز خودتان همسرتان هم روی کارش متمرکز است.

 

4) در فشار جنسی مبالغه کنید—ایجاد کشش و فشار عضلانی حین تحریک جنسی و ارگاسم طبیعی است. این مسئله در هر دو جنس اتفاق می افتد اما در خانم ها آشکارتر است. اغراق کردن در این کشش و فشار عضلانی به تشدید ارگاسم کمک می کند.

 

5) عضلاتتان را فشرده کنید—منقبض کردن عضلات دور واژن به آوردن خون به دستگاه تناسلی و درنتیجه ایجاد تحریک و ارگاسم کمک می کند. این عضلات همان عضلاتی هستند که موقع ارگاسم منقبض می شوند. فشردن و منقبض کردن این عضلات به تشدید ارگاسم کمک می کند.

 

6) سرتان را آویزان کنید—آویزان کردن سر از تخت ارگاسم را تشدید می کند. در برخی از خانم ها، اینکار فشار عضلانی تحریک را چند برابر می کند.

 

7) متفاوت نفس بکشید—تغییر الگوی نفس کشیدن هم ارگاسم و تحریک جنسی را تشدید می کند.

 

8) خودتان هم دست به کار شوید—شما هم می توانید در کنار همسرتان بدن خود را با لمس کردن تحریک کنید. اینکار راه بسیار خوبی برای رسیدن به ارگاسم است.

 

9) ارگاسم را تمرین کنید—تکرار و تمرین ارگاسم به تنهایی برای خانم هایی که نمی توانند کنترل خودشان را رها کنند، می تواند موثر باشد. تمرین ارگاسم به شما کمک می کند با این مسئله راحت تر شوید و استرس و اضطرابتان پایین بیاید.

 

10) بالا باشید—برای خانم هایی که می خواهند با رابطه جنسی روی قدرت ارگاسم خود کار کنند، وضعیت زن بالا (زن روی مرد قرار داشته باشد) بهترین وضعیت برای رابطه جنسی برای آنها است. این وضعیت به زن این امکان را می دهد که کنترل رابطه را در دست بگیرند و درنتیجه بیشترین تحریک را داشته باشند. این وضعیت به خصوص برای خانم هایی که مسائل شخصی دارند و نیاز دارند که ازنظر جنسی کنترل کامل را داشته باشند، عالی است.

11) اگر می خواهید از اسباب بازی های جنسی هم استفاده کنید—اگر با اسباب بازی های جنسی مشکلی ندارید، ویبراتورها ابزار بسیار خوبی برای انجام عمل جنسی هستند. این وسائل ارگاسم را خیلی راحت تر می کنند و مسئولیت و فشار همسرتان را هم کمتر می کنند چون مسئولیت لذتتان دیگر با خودتان است. از این ویبراتورها می توانید موقع بازی قبل از رابطه یا حین رابطه جنسی استفاده کنید تا راه ارگاسم برایتان آسانتر شود.
 



دوشنبه 91 دی 18 :: 4:20 عصر ::نگارنده : موسوی

منع سرعت انزال و تقویت عمومی بدن (مجرب)


نسخه اول:

هرروز هسته های مقداری خرمای مرغوب را جدا کرده و خرماها را با یک لیوان شیر گاو و یک یا چند زرده تخم مرغ خام مخلوط کرده و بر روی اتش گرم کرده و بخورید. کثرت استفاده از این نسخه باعث دیرانزالی و تقویت جماع می‌شود.

نسخه دوم:
2 مثقال کندر + 2 مثقال سیاه دانه + 2 مثقال شکر سفید + 2 مثقال رازیانه + یک مثقال مصطکی

همه این مقادیر را پودر کرده و با هم مخلوط کرده و صبح و ظهر و شب، یک قاشق چایخوری از این معجون بخورید که اثر بسیار قوی دارد.


افزایش مدت نزدیکی جنسی (مجرب)


از خوردن غذاهای نامناسب و غیرطبیعی مثل سوسیس، کالباس، همبرگر، پیتزا، هات‌داگ و فست‌فود های جدید که باعث کاهش قدرت جنسی می‌شوند خود داری کنید و برای افزایش دادن مدت جماع، از این نسخه بسیار مؤثر استفاده نمایید:

مقدار یک قاشق غذاخوری زنجبیل را در دو لیوان آب بجوشانید. بعد از جوشیدن، آن را خاموش کرده و یک قاشق چایخوری زنجبیل بر روی آن بپاشید و به مدت ده دقیقه به آن دست نزنید تا تخمیر شود.
بعد از ده دقیقه، آن را با عسل به میزان دلخواه مخلوط کرده و بخورید.
اوقات مصرف، صبح قبل از ناشتا و شب قبل از خواب می‌باشد




دوشنبه 91 دی 18 :: 4:17 عصر ::نگارنده : موسوی


این حلوای بسیار گرم برای تازه دامادها و نوعروسانی که می‌خواهند لذت جنسی کاملی داشته باشند، بسیار مجرب است. این حلوا بخاطر طبیعت گرمش از بهترین داروهای ضد ضعف جنسی و ضد لاغری و مقوی کمر و اعصاب می‌باشد. این حلوا برای متاهلین قویّا توصیه می‌شود، چون شما را از مصرف هرگونه داروی شیمیایی تقویت جنسی بی‌نیاز می‌کند.

مواد لازم برای تهیه حلوا:

آرد جوانه گندم (500 گرم)
آرد گندم (250 گرم)
زنجبیل + هل + فلفل سیاه + دارچین + پودر جوزبوا + میخک    (از هرکدام 20 گرم)
پسته + مغز گردو + پودر نارگیل  (از هرکدام 50 گرم)
روغن حیوانی یا روغن کنجد (به مقدار لازم)
شیره انگور یا عسل به انداز? دلخواه


طرز تهی? حلوا:

ابتدا آرد جوانه گندم و آرد گندم را خوب با هم مخلوط کرده و در ظرفی آن ها را خوب تفت داده تا به رنگ قهوه ای در آید، ولی مواظب باشید که نسوزد. حالا مقداری آب جوشانده را کم کم به آن اضافه کرده و مرتب به هم بزنید تا خوب مخلوط شوند و گلوله های آرد در آن کاملاً از بین بروند.
حالا روغن را به آن افزوده و پس از جذب روغن به خمیر بدست آمده، شیره انگور یا عسل را اضافه نمایید تا شیرین شود و آنقدر هم بزنید تا روغن ِ جذب شده، شروع به دفع شدن نماید.
اکنون می‌توانید سایر مواد پودر شده دیگر را با هم مخلوط کرده و به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.
پس از سرد شدن، می‌توانید از این حلوای بسیار خوشمزه و مقوی، نهایت استفاده را ببرید.




دوشنبه 91 دی 18 :: 4:16 عصر ::نگارنده : موسوی

حلوای سیر (بسیار قوی تر از قرص ویاگرا و بسیار بسیار مجرب)

 

این حلوا برای تقویت قوای جنسی مردان اعجاز می‌کند!! این حلوا، اکسیر تقویت جنسی می‌باشد و قدرت فوق‌العاده ای دارد. بنابراین اگر ظرفیت استفاده از آن را ندارید و یا زنتان ضعیف است، بهتر است از نسخه‌های دیگر استفاده نمایید که قدرت کمتری دارند. چون اگر زن شما نتواند در برابر قدرت جنسی شما جوابگو باشد، آنوقت مطمئن باشید که نیاز به زن های دیگر برای تخلیه جنسی خواهید داشت!


برای تهیّ? این حلوا به مواد زیر نیاز دارید:

1-    سیر تازه (70 حبه یا کمتر بر حسب نیاز)
2-    شیر گوسفند یا شیر شتر یا شیر گاومیش (یک کیلو گرم)
3-    روغن حیوانی (یک کیلو گرم)
4-    زعفران آسیاب شده (یک قاشق چایخوری)
5-    هل آسیاب شده (یک قاشق چایخوری)
6-    میخک آسیاب شده (یک قاشق چایخوری)
7-    عسل طبیعی (یک کیلو گرم)

طرز تهیه حلوا:

ابتدا حبه های سیر را از وسط نصف کنید. سپس آن ها را در ظرف بزرگی ریخته و به اندازه ای شیر بریزید که ارتفاع شیر به اندازه دو انگشت چسبیده به هم (فاصله ای بین دو الی سه سانتیمتر) بالای سیرها برسد. حالا حرارت ملایمی را زیر ظرف روشن کنید تا شیر و سیر کاملاً با هم ممزوج شده و مقدار زیادی از شیر کم شود، به حدی که در ته ظرف، مایع زرد رنگی باقی بماند.
حالا روغـن حیـوانی را که اندازه آن به اندازه شـیر است، به آن اضــافه کرده و مرتب هم بزنید تا مواد کاملاً با هم مخلوط شوند. حالا عسل را اضافه کنید و به مدت دو دقیقه کاملا هم بزنید. دقت کنید که بیشتر از دو دقیقه طول نکشد تا عسل، خاصیت خود را از دست ندهد. سپس زیر آن را خاموش کنید.
در مرحله آخر و در حالیکه مواد هنوز گرم است، بلافاصله هل و زعفران و میخک آسیاب شده را به آن اضافه کرده و آنقدر هم بزنید تا همه مواد با هم ممزوج شوند. حلوای شما آماده است و می‌توانید هر روز یک قاشق غذاخوری، صبح یا شب، قبل از نزدیکی (جماع) بخورید و مدتی مداومت کنید تا شاهد اثر اعجاز انگیز این نسخه باشید!

نکات مهم:

1- شیر مورد استفاده حتماً باید شیر شتر یا شیر گوسفند یا شیر گاومیش باشد و از دیگر شیرها مثلا شیر گاو یا بز استفاده نشود.

2- این نسخه باعث گرمی بسیاری در بدن می‌شود. پس اگر طاقت تحمل گرمی زیاد را نداشتید، برای خنک کردن بدنتان از هرکدام از عرقیات کاسنی یا شاهتره یا بید (نه بیدمشک!) می‌توانید استفاده کنید. البته اگر این سه عرق را با هم مخلوط کنید و بخورید، نتیجه بهتر و سریعتری می‌گیرید.




دوشنبه 91 دی 4 :: 4:11 عصر ::نگارنده : موسوی

آیا شما واقعا" عاشقید ؟!
گرایش بین زن و مرد در نوع خود میتواند مفید یا مضر باشد . البته بیشتر ما حداقل یک بار در زندگی تمایل قوی را نسبت به فرد مخالف حس کرده ایم ، خوب! ، این حس در مورد روابط معمولی شاید بتواند موثر باشد ولی در مورد مسئله ی ازدواج اگر بخواهیم تنها با اکتفا به این تمایلات و بدون توجه به معیارهای دیگر روان شناسی ،تصمیمی بگیریم ، ویران کننده است ، چرا که نتیجه ای جز رنج ، ترس از آینده ، تحلیل انرژی و در آخر ، در فاصله زمانی کم دچار افسردگی و سرخوردگی می شویم ! ، در تنهایی و با صداقت کامل با خود به نکات زیر توجه کنید . مطمئنا" در آخر می توانید به این سوال پاسخ دهید که آیا شما واقعا" عاشق هستید یا ... ؟!:


یک تمایل و گرایش مفید چیست ؟ چطور می توانید بفهمید که شخص مورد علاقه شما همان کسی است که می خواهید ؟!
1-با او بسیار راحت هستید ، گویی که سالهاست او را می شناسید .
2-در بسیاری از موارد با یکدیگر هم عقیده هستید مثل باورهای فردی ، ارزشها، اهداف و فلسفه ی زندگی .
3-وجود حس تساوی با هم ، به طوری که هیچ کدام از شما دو نفر ، خود را برتر از دیگری نمی داند.
4-از امور روزمره یکدیگر آگاه هستید و در این روابط برای هم حس سرزندگی و شادابی روحی را به ارمغان می آورید.
5-با یکدیگر راحت هستید و احساس غریبی نمی کنید ، روز به روز شادی و صمیمیت بین شما بیشتر می شود.
6- روح و روان یکدیگر را با توجهات متقابل ، تحسین ، تایید و تمجیدها زنده می کنید و به این صورت است که زندگی رمانتیکی را تجربه خواهید کرد.
7-از اینکه اوقات بیشتری را در کنار هم باشید لذت می برید و از هم خسته نمی شوید !
8-همیشه نسبت به او گرایش دارید و این حس با هم بودن بیشتر و بیشتر می شود.
9-در همه حال برای پیشرفت یکدیگر تلاش می کنید ولی نه در آن حد که هر یک از شما احیانا" استقلال شخصی خود را از دست داده باشید!
10- در حفظ صمیمیت بیشتر رابطه و حل مشکلات زندگیتان در مقایسه با زوج هایی که بدون این حس و تنها بطور رسمی با هم ازدواج کرده اند ، موفق تر هستید.
11- با هم گرم ، قابل انعطاف ،صمیمی ، رئوف و دلسوز یکدیگر هستید و و هر دو بر آنید تا این این عواطف هر روز افزون شود.
12- براحتی از اشتباهات هم چشم پوشی می کنید و دوباره روابط شما به همان نزدیکی قبل باقی است .
13- احساس می کنید که متعلق به هم هستید ( البته این حالت نباید با احساس تحت کنترل بودن یا مالکیت همراه باشد) و دیگران شما را زوجی خوشبخت و جدانشدنی می دانند.
14- با گذشت ، فداکاری و بزرگ نکردن اشتباهات یکدیگر ، در کنار هم احساس امنیت می کنید و هیچ ترسی بابت از دست دادن هم ندارید .
15 – عواطف و امیال جنسی شما نسبت به هم بسیار قوی و غیر قابل اجتناب است.
16- نا خود آگاه احساسات و عواطف جنسی خود را نسبت به هم نشان می دهید و نه از روی عادت ، در این حالت است که امنیت روحی ایجاد می شود و خیال هر دو طرف بابت عدم وجود انحرافات اخلاقی در یکدیگر راحت است .
17- همیشه در دسترس هم هستید و می توانید روی وجود هم حساب کنید.
18- بین شما انرژی های مثبت زیادی است که حس اشتیاق به زندگی را افزون می کند .
19- با گذشت زمان روابط شما مستحکم تر شده است .
20- روابط شما طوری بر یکدیگر تاثیر داشته که اگر با خودتان رو راست باشید می بینید که شما شخصی بهتر و متفاوت نسبت به گذشته هستید.

 




< 1 2 3 4 5 >> >
Susa Web Tools