همسرداری - باران
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
باران
درباره وبلاگ




لوگو




آمار وبلاگ
بازدید امروز: 119
بازدید دیروز: 44
کل بازدیدها: 539289




گالری تصاویر سوسا وب تولز



دوشنبه 91 دی 4 :: 4:5 عصر ::نگارنده : موسوی

در زیر خصوصیات 8 تیپ از مردانی را که خانم ها سعی می کنند خودشان را از آنها دور نگه دارند آمده است. ما این اطلاعات را از طریق مصاحبه هایی که با جمع کثیری از خانم ها داشتیم بدست آورده ایم. البته اگر یکی یا چند تا از خصوصیات زیر در شخصیت شما وجود داشت جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد چرا که اغلب آنها باعث بر هم خوردن رابطه نخواهند شد. نظر ما این نیست که خصوصیات اخلاقی خود را به طور کلی تغییر دهید بلکه مراقب آن دسته از رفتاری که به مزاج خانم ها چندان خوشایند نیست باشید. خواندن مقاله را ادامه دهید تا متوجه شوید که خانم ها چه چیزهایی را دوست ندارند. از این طریق دفعه آینده که با همسرتان ملاقات داشتید راحت تر می توانید اثر گذار جلوه کنید.

1- مردهای نیازمند
او بیش از اندازه احساساتی است و از همان آغاز کار تمام عواطف خود را به بیرون میریزد. این مرد نسبت به خود شک دارد و دائما نیازمند اطمینان های مکرر در زمینه شغلی دوستی و رابطه ای است. چرا او جذاب نیست: اعتماد به نفس و استقلال از جمله خصوصیات جذاب آقایون در نظر خانم ها هستند و عدم اطمینان و وابستگی نکوهیده هستند. بیشتر خانم ها به دنبال مرد قدرتمندی هستند که در زندگی بتوانند بر او تکیه کنند. بنابراین اگر شما همیشه بر آنها تکیه کنید – به ویژه در مراحل ابتدایی رابطه – او ممکن است نسبت به توانایی های شما مشکوک شود و از آنجایی که خانم با تمام ناامنی ها به یک رابطه قدم می گذارند دیگر انتظار ندارند که از جانب شما نیز شاهد عدم اطمینان باشند. اگر چنین فردی هستید چه بکنید: زمان بندی راه حل کار شماست. شما در آغاز ارتباط می بایستی خیلی مراقب اخلاق و رفتار خودتان باشید. نا امنی ها و تمام احساسات خود را یک جا بروز ندهید. زمانی که رابطه شما به اندازه کافی صمیمی شد می توانید عواطف خود را تا آنجا که میل دارید با او در میان بگذارید. در آن زمان او حتی به خاطر انجام این کار از شما سپاسگزار نیز خواهد شد.

2- مردی که رفتارش قابل پیش بینی باشد
خانمها از این نوع مردها خوششان نمی آید چراکه می توانند به راحتی تمام عکس العمل هایش را پیش بینی کنند. چنینی مردی در ذهن خود پیرو یکسری قوانین و مقررات خاصی است که همیشه رفتارهایش را بر پایه آنها انجام می دهد. به عنوان مثال هیچ گاه برای اینکه خانم را سوپرایز کنند بدون قرار قبلی او را به گردش نمی برند. چرا او جذاب نیست: خانم ها تا حدی به دنبال رفتار غیر قابل انتظار در آقایون می گردند (مردهایی با روح آزاد)  به این دلیل است که اکثر خانم ها به دنبال "پسرهای شیطون" می گردند. این تنها به دلیل شیطنت نیست که خانم ها جذب می شوند بلکه دلیل اصلی آن غیر قابل پیش بینی بودن آنهاست. اگر چنین فردی هستید چه بکنید: اگر می خواهید در خانم ها تاثیر بگذارید لزوما نباید آدم بدی باشید بلکه سعی کنید خصوصیات مثبت را با هم جمع کنید – به ویژه در ابتدای رابطه -  به راحتی با او تماس بگیرید و برای آخر هفته او را به یک پیک نیک و یا شام خوشمزه دعوت کنید. زمانی که این کار را انجام دهید اگر تا چند وقت هم درگیر کارهای روزمره خود باشید او از دست شما ناراحت نمی شود. سعی کنید هر چند وقت یکبار با انجام کار های این چنینی او را شگفت زده کنید و سرزندگی و شادابی را به رابطه خود دعوت کنید.

3- مردهای متکبر
او بسیار خود خواه و خود بین است. همچنین بی ادب نیز می باشد نه تنها با خانم ها بلکه با تمام افراد و احساس می کند که همه از او پایین تر هستند. حتی اگر در روز ملاقات شخصی که دارای چنین خصوصیتی است با خانم مورد نظر مهربان باشد و برخورد خوبی داشته باشد باز هم کافی نخواهد بود زیرا خانم ها رفتار شما را با سایر افراد را نیز مد نظر می گیرند. چرا او جذاب نیست: خانم ها اغلب برای ارزیابی خصوصیات اخلاقی مردها رفتار آنها را با افراد دیگر می سنجند. بنابر این اگر در روز ملاقات با او مهربان باشید خانم رفتار شما با سایر افراد را نیز مد نظر قرار می دهد. اگر چنین فردی هستید چه بکنید: هیچ خانمی دوست ندارد که در جلوی مردی کم بیاورد بنابراین در زمان ملاقات بهتر است خود پرستیتان را پنهان کنید و اگر می خواهید که حقیقتا در او تاثیر بگذارید باید با تمام افرادی که در کنار شما هستند با احترام رفتار کنید. چرا که او در حال نظاره شماست.

4- مرد خشن و بی نزاکت
چنین مردی در نزد شما خانم های دیگر را هم از زیر نظر خود می گذارند. با خدمتکار رستوران بیش از اندازه صحبت کرده و احساس عشق ورزی می نماید. روی هم رفته او برای خانم ها هیچ گونه ارزش و اعتباری قائل نیست. چرا او جذاب نیست: این کار نه تنها نوعی بی نزاکتی قلمداد می شود بلکه باعث می شود تا خانم حس عزت نفس خود را نیز از دست بدهند. اگر در اولین قرار ملاقات با یک خانم چنین رفتاری را از خود بروز بدهید بدون شک هیچ شانسی برای برقراری ارتباط پیدا نخواهید کرد. اگر چنین فردی هستید چه بکنید: اگر نمی توانید چنین اخلاقی را برای مدت زمانی طولانی از خود دور نگه دارید حداقل سعی کنید که در اولین ملاقات چنین کارهایی از شما سر نزند. اگر بخواهید دائما نگاه هایتان را به این طرف و آن طرف بچرخانید این کار پس از مدتی به صورت یک عادت ناپسند در می آید. اگر بخواهیم با صداقت کامل به قضییه نگاه کنیم باید بگوییم که بروز چنین رفتاری در هیچ مرحله ای از رابطه برای طرف مقابل به هیچ وجه قابل قبول نمی باشد.

5- مردهای چیپ
این نوع از آقایون خانم را به شام دعوت می کنند و زمانی که موقع پرداخت صورتحساب فرا می رسد با وقاهت تمام از خانم می خواهند که پول غذا را دانگی حساب کنند. هیچ گاه پول هایش را به خاطر خرید گل برای همسرش خرج نمی کند و همیشه ارزانترین نوشیدنی را انتخاب می کند. او از همان اولین قرار ملاقات طوری برخورد می کند که گویی در تنگنای مالی قرار دارد. چرا او جذاب نیست: چند ملاقات اولیه معمولا باید با سخاوت تمام انجام شود. و لغاتی نظیر " پس انداز" و "بودجه" نباید حرفی برای گفتن پیدا کنند. اگر در اولین قرار ملاقات برایش خاطره ای از جمع کردن پول بسازید شانس خود را برای ادامه رابطه از دست خواهید داد. اگر چنین فردی هستید چه بکنید: سر کیسه را شل کنید. لازم نیست برای تاثیر گذاری هزینه زیادی در نظر بگیرید اما باید کاری کنید که او تصور کند که وجودش برای شما خاص است. خرید گل هم هر از چند گاهی مزه خوبی دارد.

6- مرد جر و بحث کن
این تیپ مردها عادت دارند که هر گفتگوی را به سرعت به مشاجره تبدی کنند. اما باید بدانید که اگر خانم ها را مجبور کنید که تمام مدت به دفاع از خود بپردازند زندگی آانچنان که باید و شاید برایشان دلپذیر نخواهد بود. او زمانی که خانم را با خود به بیرون می برد به جای اینکه او احساس کند به گردش و تفریح آمده بیشتر تصور می کند که در یک جلسه مناقشه است. به همین دلیل به لاک دفاعی فرو رفته و آسیب پذیر می شود. چرا او جذاب نیست: قرار ملاقات باید یک تجربه دلپذیر باشد. اگر او مجبور باشد که تمام مدت با شما سر و کله بزند دیگر وقتی برای لذت بردن باقی نخواهد ماند. جر و بحث بیش از اندازه باعث ایجاد استرس می شود و شما هم به طور یقین هر گز نمی خواهید که همسرتان از شما خاطره های استرس زایی را در ذهنش ثبت کند. اگر چنین فردی هستید چه بکنید: مهمترین کار این است که آرامش خود را در هر شرایطی حفظ کنید. شما به این دلیل جر و بحث راه می اندازید که در مورد موضوعی عصبی و نا مطمئن هستید. بنابر این قبل از قرار ملاقات تمام چیزهایی که در ذهن دارید بر روی کاغذ بیاورید و سوالات مناسب را از بین آنها انتخاب کنید. با این کار نه تنها کار شما به جر و بحث کشیده نخواهد شد بلکه گفتگو آرام و دلنیشی نیز دارید.

7- عقل کل
این گونه افراد فقط در پی قضاوت رفتار سایرین هستند. او احتمالا نه سیگار می شکد و نه از مشروبات الکلی استفاده می کند. او از همان روز اول شروع می کند به گفتن چیزهایی از این قبیل "شما اصلا نباید لب به مشروب بزنید"، " دسر باعث ایجاد چاقی می شود " و ... چرا او جذاب نیست: هیچ کس دوست ندارد مورد قضاوت دیگران قرار بگیرد به ویژه در روز ملاقات. انسان ها این کار را آزار دهنده و بی ادبی قلمداد می کنند. اگر چنین فردی هستید چه بکنید: شما می توانید نطق های خود را برای زمانی نگه دارید که رابطه اندکی صمیمی تر شد. اما تا قبل از زمان سیگار کشیدن، مشروب خوردن و سفارش دسر او به شما ارتباطی پیدا نمی کند.

8- مردهای زن گریز
این تیپ مردها با تلخکامی تمام با خانم ها  برخورد می کنند. آنها در روز ملاقات نمی توانند خود را نگه دارند و مرتبا از جنس مونث ایراد گرفته، دشنام می دهند و از او انتقاد می کنند. چرا او جذاب نیست: در این لیست این خصوصیت تنها رفتاری است که مطمئنا باعث بر هم خوردن ارتباط خواهد شد. و اصلا هم جای تعجب وجود ندارد. آیا شما به شخصه خانمی را سراغ دارید که از بودن در یک چنین رابطه ای لذت ببرد؟ اگر چنین فردی هستید چه بکنید: شما نیاز دارید که مجددا نگاهی به طرز برخورد خود بیندازید. این رفتار نه تنها بی ادبانه و کثیف است بلکه تنها تیری است که باعث از بین رفتن علاقه می شود.
مرد شگفت آوری باشید
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اگر دارای هر یک از خصوصیات ذکر شده هستید لازم نیست بیش از اندازه بترسید؛ اما همیشه به خاطر داشته باشید که: اینها نکاتی هستند که خانم ها معمولا در اولین قرار ملاقات بر روی آن بسیار دقیق می شوند. پس اگر می خواهید از ملاقات خود بهترین نتیجه را کسب کنید لیست بالا را مطالعه کنید و تا آنجا که می توانید از این رفتار خانم- ناپسند اجتناب کنید .




یکشنبه 91 آبان 7 :: 11:47 صبح ::نگارنده : موسوی

• در بررسی های متعددی که به منظور ارتباط بین
اجزاء مثلث عشق اشترنبرگ و رضایتمندی زناشویی
انجام گرفته است، مشخص شده که از میان سه جزء
این مثلث یعنی صمیمیت، شور، و تعهد، مؤلفه
صمیمیت بالاترین همبستگی را با رضایتمندی زوجی
داراست )بومستر، 1993 ؛ لمیکس و هیل، 2002 .)

• براساس گزارش های دو درمانگر ازدواج به نام های
گیس و اُلری ) 1981 ،) 55 % از زوج های مراجعه
کننده حیطه مشکل خود را کمبود صمیمیت می دانند
)هالفورد، 2001 .)

• صمیمیت واقعی فرایندی تعاملی است که
شامل مولفه های 9 گانه ای است که به
یکدیگر ارتباط دارند.
• مرکز این فرایند، آگاهی، فهمیدن و قبول
شخص دیگر ، به علاوه همدلی برای درک
احساسات و فهم دیدگاه بی همتای او از
جهان است.

9 مؤلفه صمیمیت(دنیس باگاروزی)
.1 صمیمیت احساسی ) Emotional )
.2 صمیمیت روانشناختی ) Psychological )
.3 صمیمیت فکری ) Intellectual )
.4 صمیمیت جنسی ) Sexual )
.5 صمیمیت جسمانی )غیرجنسی( ) Physical )
.6 صمیمیت معنوی ) Spiritual )
.7 صمیمیت زیبایی شناختی )هنری( ) Aesthetic )
.8 صمیمیت اجتماعی و تفریحی ) Social & Recreational )
.9 صمیمیت زمانی ) Temporal )

 

1- صمیمیت احساسی(Emotional)

عبارت است از نیاز برای ارتباط و در میان
گذاشتن تمامی احساسات فرد اعم از مثبت و
منفی
• ضرورت صمیمیت احساسی، حذف
بازداری ها و محدودیت ها برای ابراز
احساسات است.

2- صمیمیت روانشناختی(Psychological)

عبارت است از نیاز به ارتباط، مشارکت و تماس با موجود انسانی
دیگر به وسیله افشاء کردن قابل ملاحظه و عمیق موضوعات
شخصی با اهمیت در باره ”خود“ واقعی و درونی خویش؛ یعنی
بیان:
• آرزوها
• رویاها و خیال پردازی ها
• اشتیاق ها و نقشه های فرد برای آینده
• ترس ها و نگرانی ها
• تردیدها
• عدم ایمنی ها
• مشکلات و تعارض ها

3-صمیمیت فکری(Intellectual)

عبارت است از نیاز به ارتباط و در میان
گذاشتن ایده ها مهم، افکار و باورها با همسر
خود
• صمیمیت فکری نباید با مکانیسم دفاعی ناهشیار
توجیه عقلی مشتبه شود، که برای اجتناب از
احساس هیجان های خاص، نشان دادن برتری
عقلی، به دست آوردن تحسین، قدردانی یا
چاپلوسی به کار می رود.

 

4- صمیمیت جنسی

عبارت است از نیاز برای ارتباط، مشارکت و ابراز آن دسته
از افکار، احساسات، امیال و خیالبافی هایی که دارای ماهیت
حسی و جنسی هستند، که صرفا با هدف برانگیختن میل
جنسی انجام می شود.
• دیدن فیلم های شهوانی با یکدیگر
• خواندن شعر یا نثر برای همسر با قصد برانگیختن جنسی
• نزدیک شدن جسمانی و تماس بدنی برای تحریک جنسی
• بوسیدن، بغل کردن و ...
•صمیمیت جنسی ممکن است به رابطه جنسی یا رسیدن به
اوج لذت جنسی برای یک یا هر دو شریک منجر شود یا
نشود.

5-سلامت جسمانی(غیر جنسی)(Physical)

صمیمیت جسمانی عبارت است از نیاز برای نزدیکی
جسمانی با همسر خود، که به منظور ایجاد
برانگیختگی جنسی انجام نمی شود.
• در آغوش گرفتن
• گرفتن دست ها
• خوابیدن در کنار هم
• قدم زدن شانه به شانه

 

6- صمیمیت معنوی(Spiritual)

عبارت است از نیاز فرد به در میان گذاشتن مسایل معنوی با همسرش
• افکار، باورها و تجارب فرد در ارتباط با
• مذهب
• ماورای طبیعت
• ارزش های اخلاقی
• معنای زندگی
• زندگی پس از مرگ
• رابطه فرد با خدا یا قدرت برتر
• معنویت ممکن است به یک مذهب شناخته شده یا سازمان یافته یا تجریه یا گروهی از
تجارب آیینی شده وابسته باشد یا نباشد.
• معنویت موضوعی است که به میزان زیادی فردی و شخصی است. هرچند که ممکن
است شامل تجربه شرکت در مراسم های مذهبی باشد
• صمیمیت معنوی نیازی به این ندارد که آنها لزوما دارای یک عقیده باشند یا به
باورهای هم صحه بگذارند.

7-صمیمیت زیبایی شناختی(هنری)(Aesthetic)

عبارت است از نیاز و تمایل فرد به درمیان
گذاشتن احساسات، افکار، ادراکات، باورها
و تجاربی که فرد شخصا به خاطر زیبایی
شنان آنها را محرک، مهیج یا حیرت انگیز
می یابد.

 

8-صمیمیت اجتماعی و تفریحی(Social & Recreational)

عبارت است از نیاز به پرداختن به فعالیت ها و تجارب
تفریحی و لذت بخش با همسر خود
• تعریف لطیفه و داستان های خنده دار
• مشارکت در تجارب روزانه و بحث در باره وقایع جاری
• غذا خوردن در خانه و بیرون از خانه با یکدیگر
• تمرین کردن با یکدیگر
• ورزش و بازی کردن با یکدیگر
• سرگرمی مشترک داشتن
• گذراندن تعطیلات با یکدیگر

9- صمیمیت زمانی(Temporal)

عبارت است از مدت زمانی که روزانه
در فعالیت های صمیمانه مایلند با
همدیگر بگذرانند
•در این خصوص تفاوت های فردی مهم
است

 

 




پنج شنبه 91 آبان 4 :: 12:57 عصر ::نگارنده : موسوی

مدل سلامت روان جامع ) مدل سلامت روان جامع ) keyes,2002 )

سلامت روانی به عنوان حالتی کامل
تعریف می شود که شامل:
• الف(فقدان بیماری روانی
• ب ( حضور سطوح بالای بهزیستی


مولفه های بهزیستی روانشناختی

• خودمختاری
• تسلط بر محیط
• ارتباط مثبت با دیگران
• هدف مندی در زندگی
• رشد شخصی
• پذیرش خود

مولفه های بهزیستی اجتماعی

• درک پذیری اجتماعی
• یکپارچگی اجتماعی
• پذیرش دیگران
• مشارکت اجتماعی
• شکوفایی اجتماعی
 

مولفه های بهزیستی اجتماعی

در جمع بندی از تعریف سلامت روانی
• سازمان جهانی بهداشت ، سلامت روانی را در مفهوم کلی
سلامت جای می دهد و چنین تعریف می کند: " سلامت یعنی
توانایی کامل برای ایفای نقش های اجتماعی ، روانی ،
جسمی و نه فقط نبود بیماری ".
• بر این اساس می توان گفت: سلامت روانی حالتی از
بهزیستی است که در آن فرد:
• توانائی هایش را باز می شناسد
• قادر است با استرس های معمول زندگی تطابق حاصل کرده
،
• از نظر شغلی مفید و سازنده باشد و
• بعنوان بخشی از جامعه با دیگران مشارکت و همکاری داشته
باشد.

رضایت زناشویی یا کیفیت زناشویی؟
• در حالی که تعداد زیادی از محققان اصطلاحهای رضایت
زناشویی و کیفیت زناشویی را به صورت قابل تعویض
استفاده می کنند، تمیز آن دو مهم است )جناین، 2005 . )
• رضایت زناشویی مربوط به احساسات ذهنی )درونی(
زوجین درباره روابط زناشویی است، و
• کیفیت زناشویی به متغیرهایی نظیر سازگاری زناشویی و
ارتباط اشاره داشته و به تعبیری به عنوان موفقیت و عملکرد
یک ازدواج توصیف می شود.

مثلث عشقی اشترنبرگ
• اشترنبرگ ) 1986 ( با ارائة نظریة سه وجهی
عشق، عشق را ترکیبى از سه عنصر صمیمیت،
شور و تعهد مى داند که ترکیب مختلف این سه
عنصر انواع مختلف هشتگانه عشق را بوجود
مى آورد.

 

 




سه شنبه 91 مهر 25 :: 8:0 صبح ::نگارنده : موسوی
عشق


این مطلب را که بخشی از یکی از نامه‌های نادر ابراهیمی به همسرش است دوستی که به ما لطف زیادی دارد برایمان فرستاده و توصیه کرده که همه زوج‌ها این نامه را چندین بار و نه به‌تنهایی که با هم و در کنار یکدیگر ‌ بخوانند. برای دوست عزیزمان آرزوی خوشبختی و همراهی همیشگی می‌کنیم و این نامه را به همه زوج‌های ایرانی تقدیم می‌کنیم.

همسفر!
در این راه طولانی که ما بی‌خبریم
و چون باد می‌گذرد
بگذار خرده اختلاف‌هایمان با هم باقی بماند
خواهش می‌کنم! مخواه که یکی شویم، مطلقا
مخواه که هر چه تو دوست داری، من همان را، به همان شدت دوست داشته باشم
و هر چه من دوست دارم، به همان گونه مورد دوست داشتن تو نیز باشد
مخواه که هر دو یک آواز را بپسندیم
یک ساز را، یک کتاب را، یک طعم را، یک رنگ را
و یک شیوه نگاه کردن را
مخواه که انتخابمان یکی باشد، سلیقه‌مان یکی و رویاهامان یکی.
هم‌سفر بودن و هم‌هدف بودن، ابدا به معنی شبیه بودن و شبیه شدن نیست.
و شبیه شدن دال بر کمال نیست، بلکه دلیل توقف است
 
عزیز من!
دو نفر که عاشق‌اند و عشق آنها را به وحدتی عاطفی رسانده است، واجب نیست که هر دو صدای کبک، درخت نارون، حجاب برفی قله علم کوه، رنگ سرخ و بشقاب سفالی را دوست داشته باشند.
اگر چنین حالتی پیش بیاید، باید گفت که یا عاشق زائد است یا معشوق و یکی کافی است.
عشق، از خودخواهی‌ها و خودپرستی‌ها گذشتن است اما، این سخن به معنای تبدیل شدن به دیگری نیست .
من از عشق زمینی حرف می‌زنم که ارزش آن در «حضور» است نه در محو و نابود شدن یکی در دیگری.
 
عزیز من!
اگر زاویه دیدمان نسبت به چیزی یکی نیست، بگذار یکی نباشد .
بگذار در عین وحدت مستقل باشیم.
بخواه که در عین یکی بودن، یکی نباشیم.
بخواه که همدیگر را کامل کنیم نه ناپدید .
بگذار صبورانه و مهرمندانه درباب هر چیز که مورد اختلاف ماست، بحث کنیم ،اما نخواهیم که بحث، ما را به نقطه مطلقا واحدی برساند.
بحث، باید ما را به ادراک متقابل برساند نه فنای متقابل .
اینجا سخن از رابطه عارف با خدای عارف در میان نیست .
سخن از ذره ذره واقعیت‌ها و حقیقت‌های عینی و جاری زندگی است.
بیا بحث کنیم.
بیا معلوماتمان را تاخت بزنیم.
بیا کلنجار برویم .
اما سرانجام نخواهیم که غلبه کنیم.
بیا حتی اختلاف‌های اساسی و اصولی زندگی‌مان را، در بسیاری زمینه‌ها، تا آنجا که حس می‌کنیم دوگانگی، شور و حال و زندگی می‌بخشد نه پژمردگی و افسردگی و مرگ، حفظ کنیم.
من و تو حق داریم در برابر هم قدعلم کنیم و حق داریم بسیاری از نظرات و عقاید هم را نپذیریم.
بی‌آن‌که قصد تحقیر هم را داشته باشیم .

عزیز من! بیا متفاوت باشیم.




دوشنبه 91 مهر 24 :: 12:0 عصر ::نگارنده : موسوی


n_n

مثبت اندیشی


همانطور که گفته‌ شد افکار از چنان قدرتی برخوردارند که می‌توانند سازنده یا ویرانگر باشند، بنابر‌این باید به خود و فرزندانمان بیاموزیم که افکارمان را هوشمندانه کنترل کنیم تا در زندگی به موفقیت‌ها و کامیابی‌های بزرگی دست یابیم.

 


1- نسبت به خودمان احساس خوبی داشته باشیم و خود را خوب، توانا و با ارزش بدانیم.

2- لیستی از صفات مثبت خود تهیه کنیم و راه‌های تقویت آنها را بیابیم و تجربه کنیم.

3- لیستی از افکار منفی خود در طی روز تهیه و سعی کنیم برای هر فکر منفی یک فکر مثبت معادل بیابیم تا به کمک آن بتوانیم با افکار منفی مقابله کنیم.

4- سعی کنیم در گفتار و برخوردهای روزانه از کلمات و جملات مثبت استفاده کنیم، مثلاً در ملاقات با دیگران بجای استفاده از کلمه «خسته نباشید» که دارای بار منفی و القای حس خستگی است، بگوییم «خدا قوت»، «شاد باشید» و یا «پر انرژی باشید»

5- افکار خود را متوجه خوبی‌ها و جنبه‌های مثبت زندگی کنیم تا به مرور مثبت‌نگر شویم.

6- با خوش‌بینی سعی کنیم، دستوراتی به ذهن خود بدهیم که اندیشه‌های جدید مثبت شکل گیرند.

7- هر روز صبح که از خواب بر می‌خیزیم با نگاه کردن به منظره ی یک تابلوی نقاشی زیبا و یا اسما‌ء‌الله روز خود را با نشاط و خوش‌بینی آغاز کنیم.

8- از افراد منفی‌نگر یا موقعیت‌هایی که باعث ایجاد افکار ناخوشایند و منفی می‌شوند دوری و یا سعی کنیم کمتر با آنها برخورد داشته باشیم.

9- به مشکلات به عنوان محکی برای ارزیابی توانایی‌های خود نگاه کنیم و هرگز نتیجه ی بدی را پیش‌بینی نکنیم، زیرا مشکلات فقط به اندازه‌ای مهم هستند که ما آنها را مهم می‌پنداریم.

10- به لحظات و خاطرات زیبا و دوست داشتنی گذشته ی خود فکرکرده و سعی کنیم آنها را تکرار نماییم.

11- از تردید و دودلی دوری کرده و کارها را با جدیّت دنبال کنیم.

12- به ندای منفی درونی خود و تلقین‌های مخرب و نگران کننده‌ی دیگران بی‌توجه باشیم و سعی کنیم عکس آنها را انجام دهیم.

13- به قدرت بی‌کران خداوند ایمان داشته باشیم و با خود تکرار کنیم که من لیاقت بهترین‌ها را دارم و با لطف خدای بزرگ به آنها خواهم رسید.

14- از میان اهداف خود هدفی را انتخاب کنیم که امید بیشتری به موفقیت آن داریم و در تلاش برای تحقق آن، به فکر تأیید یا تکذیب دیگران نباشیم.

15- در توصیف احوال و زندگی خود از کلمات مثبت استفاده کنیم.

16- در تعریف از افراد خانواده یا دوستان از کلمات مثبت و روحیه بخش استفاده کنیم (فلانی شخص بسیار شریف و بزرگواری است.)

17- از چشم و هم‌چشمی و حسادت که باعث ایجاد افکار منفی می‌شود دوری و سعی کنیم روش زندگی خود را خودمان انتخاب کنیم.

18- هرگز شعار خواستن، توانستن است را فراموش نکنیم و بدانیم که در سایه ی سعی و تلاش به آنچه بخواهیم می‌رسیم.

19- قدر لحظات زندگی را بدانیم و از آنها به ‌خوبی استفاده کنیم، زیرا هرگز تکرار نخواهد شد.

20- برای تغییر اوضاع و شرایط نامساعد اقدام کنیم و مطمئن باشیم که می‌توانیم آنها را از بین ببریم.

21- از خود انتظار بیش از حد نداشته باشیم و خود را همه فن حریف ندانیم، به عبارت دیگر از کمال گرایی مطلق که باعث اضطراب و احساس عجز و ناتوانی می‌شود خودداری کنیم.

22- خود را از قید و بندهای آزاردهنده رها ساخته و ساده زندگی کنیم تا فکر و خیال آسوده‌ای داشته باشیم.

23- از انزوا و گوشه‌گیری که باعث ایجاد افکار منفی می‌شود دوری کرده و اوقات خود را در جمع خانواده، فامیل و دوستان سپری کنیم.

24- هر وقت احساس کردیم که افکار منفی سراغمان آمده است، وضعیت خود را تغییر دهیم و به کاری سرگرم شویم.

25- ممکن است هنگام خواب در رختخواب افکار منفی به سراغمان بیاید، تا خسته نشده‌ایم به رختخواب نرویم.

26- هرگز به هیچ وجه خود را بدبخت، ناتوان و درمانده احساس نکنیم.

27- اعتماد به نفس خود را در هر شرایطی حفظ کنیم و هرگز به دیگران اجازه ندهیم که آن را متزلزل کنند. باید متوجه باشیم که اعتماد به نفس کلید خلق تفکر مثبت است.

28- خندیدن را فراموش نکنیم. خندیدن باعث می‌شود تا افکار ناراحت کننده و منفی‌ جای خود را به افکار مثبت و شاد بدهن

اجرای راهکارهای تقویت مثبت هیچ هزینه‌ای ندارند و به سن و سال افراد نیز مربوط نمی‌شوند.

فقط باید این شعار را فراموش نکنیم:

اگر افکارمان را کنترل کنیم، زندگی‌مان متحول می‌شود




یکشنبه 91 مهر 23 :: 9:4 صبح ::نگارنده : موسوی

عزیزم، امیدوارم خداوند شما را به سلامت و خوشی در پناه خودش حفظ کند…صد حیف که محبوب عزیزم همراهم نیست که این منظره عالی به دل بچسبد… تصدقت. قربانت؛ روح‌الله

asheghaneh متن کامل نامه امام خمینی به همسرش

گرچه خانم خدیجه ثقفی؛ بانو قدس ایران، همسر گرامی امام خمینی در همان ایام فروردین‌ماه 1312 هجری شمسی نامه عاشقانه حضرت روح‌الله رهبر آینده انقلاب اسلامی ایران را از فرط شرم و حیای ایرانی و اسلامی پاره کرده، اما چند سال پیش این نامه از همه جا سردرآورده و نه فقط در صحیفه امام که در مطبوعات و حتی رادیو و تلویزیون خوانده شد.

متن کامل این گفتگو و گزارش بشرح زیر است:

 «تصدقت شوم؛ الهی قربانت بروم، در این مدت که مبتلای به جدایی از آن نور چشم عزیز و قوت قلبم گردیدم متذکر شما هستم و صورت زیبایت در آینه قلبم منقوش است. عزیزم، امیدوارم خداوند شما را به سلامت و خوشی در پناه خودش حفظ کند. [حال] من با هر شدتی باشد می‌گذرد ولی به حمدالله تاکنون هرچه پیش آمد خوش بوده و الان در شهر زیبای بیروت هستم. حقیقتا جای شما خالی است. فقط برای تماشای شهر و دریا خیلی منظره خوش دارد. صد حیف که محبوب عزیزم همراهم نیست که این منظره عالی به دل بچسبد… ایام عمر و عزت مستدام. تصدقت. قربانت؛ روح‌الله.»

 عاشقانه‌ترین نامه‌ای که از یک فقیه، مجتهد، مرجع تقلید شیعه و رهبر فرهمند ایران طی بیش از یک دهه بر جای مانده و نه فقط در میان روحانیان و سیاستمداران که در میان روشنفکران و نویسندگان هم بی‌نظیر است.

 اما این خانم کیست که «روح‌الله» خمینی با همه قدرت و عظمت سیاسی و دینی‌اش به قربانش می‌رود، تصدق‌اش می‌شود، نور چشم و قوت قلبش می‌خواند و حتی در ساحل زیبای بیروت صد حیف می‌خورد که محبوب عزیزش همراهش نیست؟




دوشنبه 91 مرداد 16 :: 11:52 عصر ::نگارنده : موسوی

برای کنار آمدن با زندگی زناشویی که هیچ اثری از رابطه جنسی در آن دیده نمی شود، چه باید کرد؟ اول اینکه، آیا در ازدواج شما به خاطر فقدان عشق و علاقه رابطه جنسی وجود ندارد یا به خاطر یک وضعیت بد و وحشتناک؟ در هر دو حالت هنوز هم می توانید زندگیتان را از خطر نابودی نجات دهید و شادتر و خوشبخت تر زندگی کنید. قبل از هر چیز، باید بدانید که رابطه جنسی و رابطه جنسی همه چیز ازدواج نیست.                                                                                                                                                                                   درواقع، اکثر مذاهب باور دارند که فقط باید از طریق رابطه جنسی باردار شوید؛ درغیر اینصورت گناهی بزرگی انجام داده اید. اما امروز، ما روابط جنسی آزادی داریم که عشق در آنها موج می زند. خیلی افراد تصور می کنند که اگر در عشقتان رابطه جنسی وجود نداشته باشد، پس هیچ عشقی بینتان نیست. رابطه جنسی چیزی است که وقتی دو نفر مجذوب همدیگر می شوند ایجاد می شود.                                                                                                                                                                                                                        اوایل ازدواجتان را به خاطر می آورید؟ آنقدر عشق و علاقه در شما فوران داشت که نمی توانستید جلوی خودتان را بگیرید و کشش بی حد و حصری به همسرتان احساس می کردید. اما، آدم ها تغییر می کنند، همه چیز تغییر می کند و ازدواج هم همینطور است. فقط به خاطر اینکه چند وقتی است با هم نزدیکی ندارید به این معنا نیست که همسرتان علاقه ای به شما ندارد. ممکن است او آنقدر درگیر بچه ها، کار یا مسائل دیگر باشد که تمرکز کافی برای آن مسئله نداشته باشد. ممکن است خودتان هم تقصیرکار باشید.                                                                                                                                                              

وقتی شما مقصر این ازدواج عاری از رابطه جنسی باشید ممکن است به این دلیل باشد که دلیل کافی برای عشق را به همسرتان نداده اید. شاید دیگر مثل اوایل ازدواجتان به او نگاه نمی کنید و به او احساس نمی دهید. باید هر از چند گاهی به او نگاه کنید و واقعاً از ته دل نگاهش کنید. شاید شما هم آنقد درگیر کار و مشغله های فکری دیگر هستید که برای این مسئله وقت کافی نمی گذارید.                                                                                                                                                                                                                      اما اگر شب ها که به خانه برمی گردید، شاخه گلی برای همسرتان بخرید، او را در آغوش گرفته و ببوسید، دوباره آن عشق و علاقه اولیه در او بیدار شود. با اینکار شما او احساس خواهد کرد که هنوز هم مثل سابق دوستش دارید. عشق چیز دیگری است. تابه حال درمورد عشق با همسرتان صحبت کرده اید؟ اصلاً به او می گویید که چقدر دوستش دارید؟ کمی رمانتیک باشید. به او بگویید که چقدر دوستش دارید و اجازه بدهید بداند که هنوز هم همان احساس اوایل ازدواج را به او دارید. اگر شما یک قدم بردارید مطمئن باشید همسرتان هم برای شما قدمی برمی دارد. و خیلی زود می بینید که رابطه جنسی به رابطه تان برگشته است و هر دو شما احساس بسیار بهتری نسبت به زندگی زناشوییتان پیدا می کنید.                                                                                                                                                                        اما، شادی عشق و علاقه به همسرتان را از دست داده باشید؟ خیلی سخت است که با گذشت چندین سال همان میزان عشق را در خود نگه دارید. اگر کششی به او ندارید، حداقل باید سعی کنید که با این مشکل برخورد کنید. از او درمورد احساسش سوال کنید. از او بخواهید کارهایی که دوست دارید را برایتان انجام دهد شاید دوباره علاقه تان به او ایجاد شد. اگر ببینید نفر سومی در ازدواجتان است، مطمئناً هر دو شما حس پنهان خود را باز می یابد.                                                                                                                                       

هر دو شما می توانید بر ناامنی هایتان غلبه کنید و ازدواجی مستحکم تر بسازید. فقط به این خاطر که رابطه جنسی در رابطه تان وجود ندارد به این معنا نیست که باید به ازدواجتان خاتمه دهید.  اگر بتوانید درمورد این مسائل و رابطه صمیمانه تان با همسرتان صحبت کنید آنوقت می توانید به مشکلاتتان هم غلبه کنید. اما بعضی اوقات انتخاب با زوج نیست، انتخاب دست پزشک شماست.                                                                                                                                                                                                                                زوج های بسیاری هستند  که به خاطر سرطان یا دردناک بودن رابطه جنسی قادر به برقراری این رابطه نیستند. همسر شما اگر مشکل سلامتی داشته باشد، دیگر اعتماد به نفس لازم برای برقراری رابطه جنسی را نخواهد داشت. اگر ازدواحتان با انتخاب خودتان فاقد رابطه جنسی است باید این سوال را از خودتان بپرسید که واقعاً چرا با همسرتان ازدواج کردید؟ مطمئناً به خاطر رابطه جنسی با او ازدواج نکرده اید؛ احتمالاً به این دلیل با او ازدواج کرده اید که چنین رابطه ای داشته اید. احساس کرده اید که می خواهید بقیه عمرتان را با این زن بگذرانید. و حالا که او بیمار است باید کنار او بمانید و از او مراقبت کنید.                                                                                                                                                                                 اینجاست که رابطه جنسی باید آخرین چیزی باید که به ذهنتان خطور می کند و اگر واقعاً دوستش داشته باشید آنوقت زیاد برایتان مهم نخواهد بود. درواقع، حتی اگر در چنین موقعیتی هم نباشید، به هیچ وجه نباید به رابطه جنسی بیش از حد توجه کنید. تنها کاری که باید بکنید این است که سراغ همسرتان بروید و به او بگویید که چقدر دوستش دارید، حتی بیشتر از قبل. ممکن است نتوانید رابطه جنسی را به ازدواجتان اضافه کنید اما مطمئناً احساس خیلی بهتری پیدا خواهید کرد.                                                                                                                                                                                                                        بعضی از زوج ها بین اینکه رابطه جنسی داشته باشند یا نداشته باشند می توانند انتخاب کنند و بعضی این انتخاب را ندارند. صرفنظر از این مسئله، شما باید حمایت خود را به همسرتان نشان دهید و درمورد احساساتتان درمورد این ازدواج عاری از رابطه جنسی و به ازدواجتان به طور کل با او صحبت کنید. آنوقت خواهید دید که احساس بسیار بهتری نسبت به خودتان و ازدواجتان پیدا خواهید کرد.




دوشنبه 91 مرداد 16 :: 11:34 عصر ::نگارنده : موسوی

داروهای ضد افسردگی عموما بر میل جنسی اثر کاهنده دارند  و باعث افزایش وزن بیمار می شوند. بعد از مشاوره بیمار از من خواست که لیستی از غذاهای موثر بر میل جنسی را در اختیارش قرار بدهم. تا در برنامه غذایی بیشتر از این غذاها استفاده کند. در ذیل تعدادی از این مواد نامبرده شده  که توجه شمارا جلب می نمایم:

الف: مواد غذایی تاثیر گذار  بر باروری

ویتامین E یکی از پر مشغله ترین مواد مغذی در بدن ماست، به این معنا که هر وقت، حرف از آثار درمانی مواد غذایی به میان بیاید، این ویتامین محلول در چربی خود را در لیست مواد مغذی آسا جای می دهد اما هنوز هم مکانیسم اثر این ویتامین در بدن انسان کاملاً شناخته نشده حالا لابد می پرسند این ماده مغذی در چه غذاهایی یافت می شود؟   از روغن های مایع که بگذاریم سویا و بادام و بادام زمینی و گردو و کنجد . آوو کادو (میوه گیاه گلابی شکلی که گوشت بسیار  چربی دارد و هسته بزرگی در وسط آن دیده می شود) از بهترین مواد غذایی هیستد که میتوانند ویتامین E مورد نیاز روزانه بدن را تامین کنند.


سویا به دلیل داشتن توأم چندین ماده افزایش دهنده قدرت باروری یعنی پروتئین، آهن،ویتامین E و فیتواستروژن ها جهت آقایان مهم تلقی می شود و مصرف حداقل 30 گرم آن در غذای روزانه مردان توصیه می شود.


آووکادو نیز مانند سویا مدارک زیادی را در زمینه دارا بودن خاصیت درمان کنندگی نا باروری به ویژه در مردان با خود دارد. مطالعات گسترده بر روی این سبزی نشان داده است که وجود ویتامین C,E در کنار هم موجب افزایش تعداد و تحرک اسپرمها شده و به این ترتیب قدرت باروری مردان را تقویت می-کند جالب تر آنکه بر مبنای دلایل یاد شده، امروزه از این ویتامین به شکل مکمل در درمان بیاران مبتلا به ناباروری استفاده می شود. متخصصان عقیده دارند که دریافت روزانه 600 میلی گرم از این ماده مغذی به شکل دارو می تواند بسیار کمک کننده باشد.

در مقابل کمبود ویتامینE که میتواند احتمال ناباروری را در مردان بالا ببرد کمبود ویتامین c موجب ضعف باروری در خانم ها می شود.


محققان عقیده دارند که مصرف منابع غذایی این ویتامین  نظیر انواع مرکبات و کیوی و در میان سبزیجات خانواده کلم می-تواند اثرات پیشگیرانه و درمان کننده ای در برابر ناباروری ایفا کند. به این دلیل افزایش مصرف هر چه بیشتر مواد غذایی غنی از این ویتامین به شدت توصیه می شود، به طوری که روزانه خوردن دو عدد پرتقال، یک عدد لیمو، و کیوی خصوصاً در بیمارانی که عادت به سیگار کشیدن دارند، بسیار مفید است، زیرا سیگار کشیدن مانند قرار گرفت در معرض هوای آلوده، شخص را در معرض کمبود این ویتامین قرار می دهد.

در ضمن، از آنجا که کمبود آهن از طریق مکانیسم های گوناگونی می تواند احتمال ناباروری را افزایش دهد و از آنجایی که دریافت توأم  ویتامین c و آهن می تواند در افزایش جذب آهن موثر واقع شود، این ماده مغذی (ویتامینc) به طور غیر مستقیم هم می تواند در بهبودی وضعیت آهن بدن مفید باشد. جالب است بدانید که ویتامین c در ساخت کارنیتین (یکی از ترکیبات حیاتی در بدن که در حفظ قدرت باروری موثر شناخته شده است) نقش فعالی دارد و جالب تر آنکه موجب حفظ شکل فعال ویتامین E می شود. خطری در کمین گیاهخواران

دانشمندان دریافته اند که مصرف منظم گوشت قرمز در مردان میتواند قدرت باروری را افزایش داده و نقش درمانی در این جنس داشته باشد. آنها معتقدند گوشت علاوه بر پروتئین روی و سلنیوم نسبتاً بالائی نیز دارد که میتواند از اثرات تخریب کنندگی رادیکال های آزاد بر روی اسپریم ها جلوگیری کرده و تحرک آنها را افزایش دهد. همچنین روی موجود در گوشت قرمز نیز به میزان بیش از 40 درصد جذب می شود و تأمین مقدار روزانه مورد نیاز (تقریباً 8/0 تا 1 گرم به ازای هر کیلوگرماز وزن بدن) این ماده مغذی در مردان نا باروری ضروری است.


ماهی ها نیز به عنوان یک تامین کننده روی بسیار پر اهمیت محسوب می شوند زیرا موجب حفظ ترکیبات ژنتیکی اسپرم را بالا میبرد. از آنجائی که این گروه از مواد غذایی در میان گیاه خوران طرفدار چندانی ندارد احتمال شیوع این مشکل در آنها بالاتر از سایر افراد است.


 ب: مواد غذایی تاثیر گذار بر میل جنسی

فلفل تند و غذاهای ادویه‌دار و تند که باعث افزایش پمپاژقلب می‌شوند.
 
موز که حاوی مواد شیمیایی خاصی است و ازنظر روحی فرد را بانشاط می‌کند و اعتماد به نفس را تقویت می‌کند.
 
هویج که به علت داشتن مقادیر زیادی فیبر باعث می‌شود میل جنسی افزایش پیدا کند.  

انبه_پیاز/این غذاها  تهییج کننده می باشند:
 
میگو و سایر غذاهای دریایی که حاوی ید فراوان بوده وبرای غده تیروئید ضروری هستند.
 
شکلات که نه تنها حاوی کافئین است بلکه اسید آمینه‌ای با نام فنیل آلانین محرک سیستم مغزی محسوب می‌شود.‌
 
 زنجبیل که باعث افزایش جریان خون دستگاه تناسلی در مرد و زن می‌شود.
 
زیتون که نوع سبز آن در مردان و نوع سیاه آن در زنان باعث تقویت قوای جنسی می‌شود.‌

گوجه‌فرنگی که به آن سیب عشقی می‌گویند و محرک نیروی جنسی است.
 
سیب_ انبه _ پیاز/غذاهایی که عملکرد سیستم تناسلی را بهبود می‌دهند
 
این دسته، مواد خوراکی هستند که حتی بوی آنها نیز در تقویت و بهبود عملکرد قوای جنسی موثر است ، ذرت بو داده با کره و کدو حلوایی و  گیاه اسطوخودوس نیز تا حدود 40درصد جریان خون دستگاه تناسلی را زیاد می‌کنند.
 
سایر مواد خوراکی موثر بر قوای جنسی

 جوشاندن و خوردن مارچوبه به مدت سه روز متوالی، سیستم تناسلی را در مردان و زنان تقویت می‌کند.
 
 انجیر از دوران قدیم به‌عنوان محرک قوای جنسی شناخته شده است.
 
قند موجود در عسل سهل‌الهضم بوده، سریع جذب می‌شود و انرژی خوبی به فرد می‌دهد.




دوشنبه 91 مرداد 16 :: 11:25 عصر ::نگارنده : موسوی

نقطه جی (G-Spot)
جی اسپات توی مهبل( تقریبا دو سوم راه) واقع شده. برای یک زن یا دختر کمی مشکل است که با انگشت خودش به این مرکز برسد و بهترین کار این است که شریک جنسی با انگشت یا آلت تناسلیش تحریک جی اسپات را انجام دهد. تحریک این مرکز به ارگاسم( اوج لذت جنسی) در اکثر زنان منجر میشود. طوری که در بعضی زنان مایعی از آن ترشح میشود. در باره این مایع نظرات متفاوتی بیان میشود.بعضی ها میگویند که همان ادرار است و بعضی آن را شبیه مایعی میدانند که از پروستات مردان تولید میشود .
نقطه جی در واژن در دیواره قدامی (دیواره جلویی ) واژن و در عمق تقریبی دو سوم آن قرار گرفته است. بافت این نقطه در موقع لمس حالتی نرم و اسفنجی و در عین حال کمی چروک خورده تر (مانند آدامس جویده) از باقی دیواره دارد.
یافتن این نقطه: اگر زن روی کمر دراز بکشد با داخل کردن انگشت میانی یا اشاره (که این کار را به دلیل موقعیتی ورود، شخص دیگر بهتر از خود زن میتواند انجام دهد) داخل واژن به طوری که کف دست رو به بالا باشد؛ با حرکت خم کردن انگشت به سمت جلو مانند علامت بیا (Come Here Gesture) میتوان این نقطه را یافت و تحریک کرد. تقریبا ورود دو بند انگشت برای تحریک این نقطه کافیست.
اگرچه این قسمت از اندام تناسلی زنانه، نقطه جی نامیده می‌شود ولی به دلیل متفاوت بودن آن در زنان مختلف و همچنین تغییر کردن نقطه تحریک پذیر آن، بهتر است آنرا محدوده جی بنامیم. این محدوده حالت اسفنجی دارد و از زیر پیشابراه از دهانه واژن شروع شده و به داخل، در سقف واژن (نقطه ساعت 12) امتداد می‌یابد و با انگشت قابل لمس می‌باشد. در صورتی که زنی این نقطه حساس را داشته باشد این نقطه بین 2?5 تا 5 سانتیمتر داخل واژن روی دیواره جلویی قرار دارد و معمولا با وارد کردن دو بند انگشت داخل واژن براحتی قابل لمس است . در صورتی که زن با لمس آن تحریک شد به این معنی است که اندازه آن از یک نخود فرنگی بزرگتر است در صورت تحریک نشدن کوچکتر است.
نقطه جی بیشتر از اینکه یک نقطه باشد، یک محل خاص است و خصوصیات بافت این محل متفاوت از دیگر نقاط سطح درونی واژن است که ساختاری زبر و گرد شکل دارد در صورتی که بقیه نقاط واژن نرم و صاف هستند.
لازم به ذکر است که همه خانمها دارای این نقطه نمی باشند. اما خانمهایی که دارای این نقطه هستند لذت بسیار زیادی را با تحریک این نقطه میتوانند تجربه نمایید که بسیار متفاوت از باقی دیواره واژن خواهد بود. ممکن است در موقع دخول آلت تناسلی مرد به داخل واژن زن، در صورتی که جهت ورود آلت به گونه ای باشد که آلت این نقطه را لمس کند لذت زن در حین نزدیکی بیشتر خواهد بود. ضمن آنکه با فشار کف دست روی بخش فوقانی برجستگی بالایی آلت تناسلی زن (Pubic Area) در زمانی که آلت تناسلی داخل واژن میباشد و عمل نزدیکی در حال انجام است، لذت زیادی را برای زن به همراه خواهد داشت.

نقطه G کجاست؟
اگر داشته باشید، نقطه G 2/5 تا 5 سانتیمتر داخل واژن روی دیواره جلویی قرار دارد. باید بتوانید با انگشت آنرا حس کنید. اگر از نظر جنسی تحریک نشوید یعنی بزرگتر از یک نخودفرنگی نیست. اما اگر تحریک شدید، یعنی اندازه آن بزرگتر از این است.
نقطه G بیشتر از اینکه یک نقطه باشد، یک محل خاص است. اگر میخواهید بررسی کنید و ببینید که شما هم این نقطه را دارید یا نه، باید به دنبال یک محل زبر و تقریباً گردوشکل باشید که نسبت به بقیه سطح واژن که صاف و نرم است متفاوت است.
نقطه G چیست؟
برای خیلی از خانمها، نقطه G ناحیه ای بسیار حساس و تحرک کننده است که ساعتها به آنها لذت می دهد. برای خیلی های دیگر نقطه ای برآمده در واژن است که اگر بیش از اندازه دستکاری شود فرد احساس می کند که نیاز دارد به دستشویی برود. خیلی از خانم ها هیچ حسی در این نقطه احساس نمی کنند و خیلی ها هم اصلاً این نقطه را در واژن خود ندارند.
تئوری های مختلفی درمورد اینکه نقطه G واقعاً چیست، وجود دارد. یک دیدگاه این است که نقطه G محل بافت پروستات درست مثل پروستات در آقایان است. نبود کروموزوم Y در جنین در حال رشد مونث، سلولها را در محلی مشابه یعنی در همان نقطه G کنار می گذارد. متخصصین دیگری با تئوری پروستات هم عقیده هستند اما آنرا بیشتر توضیح می دهند و میگویند این تنها دلیل حساس بودن این نقطه نیست. آنها به چوچوله و مجرای پیشاب بعنوان منابع لذت دیگر اشاره میکنند که هر دو آنها را می توان با دیواره جلویی واژن تحریک کرد. به همین دلیل محل های زیادی برای ارضاء جنسی وجود دارد و دیگری نیازی به گشتن دنبال نقطه G نیست.
متخصص دیگری که اولین بار نقطه G را به اطلاع عموم رسانید اخیراً استفاده دیگری برای آن کشف کرده است. او در تحقیقات خود نشان داده است که تحریک کردن نقطه G می تواند آستانه درد را تا 47% بالا ببرد. اگر محرک موجب تحریک جنسی فرد شود، آستانه درد تا 84% بالا می رود، و 107% روی ارگاسم تاثیر دارد. فرضیه او این است که این نقطه حساس یکی از مسکن های طبیعی طبیعت برای زایمان و وضع حمل است.
با همه این حرفها هنوز کسی دقیقاً نمی داند نقطه G چیست اما مسئله مهم این است که ببینید شما این نقطه را دارید یا نه.
با آن چه باید کرد؟
وقتی فهمیدید که شما این نقطه را دارید یا نه، باید کشف کنید که آیا این نقطه می تواند به شما لذت بدهد یا برایتان آزاردهنده است. مالیدن معمولاً بهترین راه برای تحریک آن است.
معمولاً توصیه می شود که انگشت سبابه تان را تا بند انگشت دوم وارد کنید و نقطه مورد نظر را با حرکت رو به جلو به سمت دیواره جلویی بکشید. باید امتحان کنید و ببینید که حرکتتان چگونه باشد که بیشترین لذت را به شما بدهد. مهم این است که از نظر جنسی تحریک شوید. شایان ذکر است که حساسیت به این نقطه در روزهای مختلف ماه متفاوت است.
در طی این تحریک، اولین حسی که به شما دست می دهد این است که به دستشویی بروید. شاید به این دلیل است که نقطه G روی دیواره جلویی است و به مثانه تان شما فشار وارد می شود. بهتر است اول مثانه تان را خالی کنید و بعد اینکار را امتحان کنید. چند بار اول کمی برایتان عجیب خواهد بود اما مطمئن باشید که ارزشش را دارد.
حس کردن آن در طول رابطه جنسی
برحسب اندازه و محل دقیق نقطه G این احتمال وجود دارد که در طول رابطه جنسی آن را حس کنید یا نکنید. اگر لگنتان بلند شود احتمالاً می توانید آنرا حس کنید.
راه دیگر حس کردن آن این است که در حالت ایستاده خم شوید و اجازه بدهید که آلت جنسی از پشت وارد واژن شود.
انزال خانم ها
خیلی از خانمها می گویند که وقتی نقطه G را تحریک می کنند، انزال پیدا می کنند. تحقیقات نشان داده است که تقریباً 10 درصد از خانم ها طی ارگاسم یا تحریک جنسی بین 9 تا 900 میلی لیتر مایع از مجرای پیشاب خارج می کنند. گروهی از دانشمندان روی برخی از این مایعات آزمایش کردند و متوجه آنزیم های پروستاتیک شدند و به این تئوری رسیدند که نقطه G تقریباً مشابه پروستات در آقایان است.
اما گروهی دیگر با آزمایش روی این مایع گفتند که خیلی شبیه به ادرار است. آخرین تفکرات در این رابطه این است که این مایع نوعی دیگر از ادرار است که با تحریک جنسی تغییرات شیمیایی در آن رخ می دهد. تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.
حرف آخر
یادتان باشد همه ما خاص هستیم. ممکن است شما نقطه G را داشته باشید یا نداشته باشید. اگر می خواهید این مسئله را کشف کنید، اگر متوجه شدید که این نقطه را ندارید فکر نکنید که دنیا به آخر رسیده است. راه های خیلی زیادی برای لذت بردن از رابطه جنسی وجود دارد و نقطه G فقط یکی از آنهاست




دوشنبه 91 مرداد 16 :: 11:21 عصر ::نگارنده : موسوی

پاسخ به این سوال بسیار سخت است، برای بعضی از خانمها سکس از معقد بصورت عادت جنسی در آمده است. اما بر اساس مطالعات انجام شده و مقالات منتشره معمولا این نوع رابطه برای خانمها در اغلب مواقع هیچ لذتی که ندارد هیچ، درد آور، ملامت بار هم می باشد.

در ابتدای کار این عمل همراه با درد فراوان و حتی خونریزی ناحیه معقد می باشد اما به تدریج با شل شدن اسفنکتر معقدی حالتی شبیه دفع مدفوع به زن دست می دهد که حالتی شل شدن و احساس راحتی است. اما بتدریج این حس هم از بین می رود و یک رابطه کاملا بی احساس بوجود می آید. البته چنانچه گفته شده در برخی از خانمها بعلت عادت به این کار کمی لذت روانی از این عمل بوجود می آید اما حالات شبیه ارگاسم یا ارگاسم هیچوقت در رابطه آنال یا معقدی بوجود نمی آید.




< 1 2 3 4 5 >> >
Susa Web Tools